04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۶۲۸1853

اجتماعی

در آغاز چهارمین سال فعالیت شورا ؛ انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 18:30 اعضای شورای اسلامی شهر شوش با حضور مهندس زمانی شهردار و مهندس کرد معاونت شهرداری در چهارمین سال فعالیت خود سید مجید نوری زاده را با اکثریت آراء به عنوان رئیس شورا منصوب نمودند .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ با ورود به چهارمین سال فعالیت شورای شهر ؛  مهندس سعید مهرپرور به عنوان نائب رئیس و بهرام کریم پور به عنوان خزانه دار  شورای اسلامی شهر شوش منصوب شده و قرار است در جلسه ی بعدی از بین سایر اعضاء «  منشی ، سخنگو و مسئولین کمیسیون ها معرفی و  فعالیت را آغاز نمایند .

پیش از این در سال اول مهندس عبدالجلیل بیلاوی ، بهرام کریم پور و مهندس سعید مهرپرور به ترتیب در سه سال پی در پی رئیس شورا بوده اند .

سید مجید نوری زاده رئیس جدید شورای اسلامی شهر ضمن تبریک اعیاد ولایت و امامت و عرض تبریک به حمید بنی تمیم به عنوان نایب رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران به مسئولین غیر بومی شهرستان شوش اشاره کرد و گفت : با توجه به این که شهرستان شوش نخبگان زیادی در رشته های مختلف دارد اما مشاهده می کنیم که بیش از 60 درصد مسئولین ادارات این شهرستان غیر بومی هستند و انتظار می رود که در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل با به کار گیری نیروهای بومی از هزینه های ایاب و ذهاب بین شهری جلوگیری شده و دلسوزی ها دو چندان شود .


وی در ادامه به درصد بیکاری بالای شهرستان شوش پرداخت و عنوان نمود : با توجه به جمعیت 220 هزار نفری و وجود کارخانجات متعدد تولیدی و صنعتی و بالاخره زمین های حاصلخیز کشاورزی ، آمار جویندگان کار در این شهرستان بیداد می کند که در این راستا نیز می بایست با ایجاد فرصت های شغلی و جذب بخش خصوصی  درصدی از  بیکاران را جذب کار نمود .

سید مجید نوری زاده در ادامه به گزارش سفر روز گذشته ی خود به استانداری و حضور در جلسه ای که دکتر شریعتی استاندار خوزستان اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در این جلسه در مورد میراث فرهنگی که بلای جان مردم شوش شده است صحبت شد ، موضوع پل چهار راه شوش مطرح گردید که استاندار خوزستان پیشنهاد داد در شهرستان شوش یک کارگروه تخصصی تشکیل شود و این موضوع را پیگیری نماید .

 

مهندس زمانی شهردار شوش ضمن تشکر از مهندس مهرپرور و لالوند رئیس و نایب رئیس  سال سوم  ؛ انتصاب سید مجید نوری زاده را به عنوان رئیس در سال چهارم تبریک گفت و در این راستا اظهار داشت : امیدوارم در سال چهارم با همدلی  سالی  همراه با اقدام و عمل باشد  و من در پایان شهریورسال 1395 گزارش شش ماهه  و همچنین پروژه های آماده ی بهره برداری که در هفته ی دفاع مقدس مدنظر است که افتتاح شوند را ارائه خواهم نمود .

 

علیرضا(مسعود) رشنو یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شوش  ضمن تبریک عید غدیر خم و آغاز ولایت حضرت امام علی(ع) ، احترام گذاشتن به وقت شهروندان را در ابتدای سال چهارم شورا امری ضروری دانست و گفت : از این به بعد جلات شورا با شهردا خارج از وقت اداری برگزار شود چون وقت ایشان در این زمان هم اختصاص به عمران شهری دارد و هم پاسخگویی به شهروندان که ممکن از از محل کار خود یک ساعت مرخصی گرفته تا مشکل خود را با شهردار در میان گذارد .

سید حکیم موسوی سخنگوی سال سوم شورای اسلامی شهر شوش به انتقال  از جمع آوری پارکبانان در 16 نقطه از حوزه ی شهری اشاره کرد و گفت : با توجه به  عدم رضایت مردم و مصوبه ی شورا مبنی بر جمع آوری پارکبانان در سطح حوزه ی شهر شوش ؛ متأسفانه این پارکبانان همچنان به ایجاد مزاحمت برای مردم مشغولند و شهرداری هم که می گوید ما با پیمانکار قرارداد بسته ایم  اگر ما یکی از این نقطه ها را مقابل بیمارستان نظام مافی در نظر بگیریم در هر ساعت 400 خودرو پارک می شود و از هر خودرو مبلغ 1000 تومان  پرداخت می کند و در نتیجه شهرداری با همین یکنقطه می تواند مبلغ ماهانه ی پیمانکار را تسویه کند و دیگر مناطق را از وجود پارکبانان خالی نماید و دغدغه ای از مشکلات مردم بکاهد .

بهرام کریم پور خزانه دار سال سوم و چهارم ضمن گزیزی به سه سال گذشته خاطر نشان نمود : در سال اول به ریاست دکتر بیلاوی در سال دوم به ریاست خودم و در سال سوم مهندس مهرپرور ریاست این شورا را بر عهده داشتیم و هر کدام نقاط قوت و ضعفی داشتیم و انتظار می رود در چهارمین سال که ریاست شورا به عهده ی سید مجید نوری زاده هست هم مصوبات گذشته را پیگیر باشیم ، هم اتحاد و یکدلی را پر رنگتر نماییم و هم بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی  که ازسال 1394  مانده است را تسویه نماییم و در مجموع اقدام و عمل را ملاک کار خود قرار دهیم .

عبدالرضا لالوند نایب رئیس سال سوم ، ضمن تبریک عید غدیر خم  و آغاز ولایت امام علی(ع) با اشاره به برخورد آن حضرت با برادرش عقیل در مورد برقراری عدل و عدالت عنوان نمود : هنگامی که علی (ع) زمام امور خلافت را در کوفه در دست داشت و اموال بسیار از بیت المال در اختیار آن حضرت بود، روزی برادرش عقیل، به محضرش آمد و گفت: «مقروض هستم و از ادای آن عاجز می باشم، قرض مرا ادا کن .» علی (ع) فرمود: «قرض تو چه اندازه است؟» عقیل گفت: صد هزار درهم . علی (ع) فرمود: «سوگند به خدا آنقدر ندارم که بتوانم قرض تو را ادا کنم، صبر کن تا جیره شخص من برسد، تا آخرین حد توان، به تو کمک می کنم . . .»عقیل گفت: بیت المال در اختیار تو است، آیا با این حال، مرا به جیره خود وعده می دهی؟ مگر جیره تو چه اندازه است؟ اگر همه آن را هم به من بدهی، دردی را دوا نمی کند . امام عقیل را به درون خانه برد و آهنى را در شعله آتش گذاشت و سرخ کرد و به عقیل گفت : بگیر. عقیل که نابینا بود و نمى دانست که در دست امام چیست ، دست خود را جلو آورد و امام آهن گداخته را بر دست وى گذاشت . عقیل غمگین و مضطرب شد و گفت : (اى برادر چرا دست مرا سوزاندى ؟) امام فرمود: (تو که تحمل این آتش اندک را ندارى ، چگونه روا مى دارى که من از حقوق مردم بیشتر از آنچه حق تو مى شود، به تو بپردازم و به جزاى آن عیاذ بالله در آتش همیشگى آخرت گرفتار شوم ؟) .

 

عبدالرضا لالوند بی توجهی به وقت توسط اعضای شورا را در سه سالی که گذشت نقدی وارد به شورا دانست وگفت : با توجه به این که همه ی می دانیم که جلسات رأس ساعت 18 آغاز می شود اما  به وقت هیچ ارزش و احترامی در این سه سال قائل نبودیم و هر کسی هر طور که دوست داشت در جلسات می آمد و در بعضی مواقع حتی نمی آمدند که انتظار می رود با مدیریت رئیس جدید احترام به وقت گذاشته شود .

وی در آخر حضور خبرنگاران در کلیه ی جلسات را امری ضروری دانست و تصریح نمود : در سه سالی که گذاشت متأسفانه در اکثر جلسات از خبرنگاران دعوت نشد در جلسات حضور داشته باشند که انتظار می رود در سال چهارم به این موضوع بها داده شود .

مهندس سعید مهرپرور نایب رئیس سال چهارم ضمن موافقت پر رنگ خبرنگاران در جلسات شورای اسلامی شهر ؛ عید سعید غدیر خم را به شهروندان شوش تبریک گفت و با اشاره به بخش خصوصی برای رهایی از رکود اقتصادی خاطر نشان نمود : ورود بخش خصوصی  تجربه ی خوبی بوده  که می بایست آن را رونق دهیم و در واقع تنها راه گریز از این رکوداقتصادی  این است که سد راه جوانان بومی شوش نشویم  .

 

مهندس هدیه مسحنه یکی دیگر از اعضای شورای شهر ضمن اعلام همکاری با سید مجید نوری زاده اظهار داشت : درست است که برای انتخاب رئیس  سال چهارم به نوری زاده رأی ندادم اما این دلیل نمی شود که شرح وظایف خود را فراموش کنیم ، چون ما به رأی مردم آمده ایم و می بایست در کنار هم به فعالیت خود ادامه دهیم  چه رئیس نوری زاده باشد یا فرد دیگری .

وی در ادامه  به  تغییر مسیر برگشت از خیابان طالقانی به خیابان فتح المبین اشاره کرد و بیان نمود : حدود یک سال و نیم پیش در مورد خیابان شهید رجایی و خیابان شهید دانش  که منتهیبه حرم دانیال نبی  می شوند برای برگشت از خیابان بسیار کم عرض طالقانی استفاده می شود لذا در جلسه ای از سرگرد فارسی رئیس راهنمایی و رانندگی دعوت شود تا تدابیری اندیشه شود که هم مسیر برگشت از خیابان طالقانی به خیابان فتح المبین تغییر یابد و هم میدان هفتم تیر برداشته شده و با زیباسازی به یک چهار راه تبدیل گردد .

 

در پایان نقدهایی به شهرداری شوش شد و مهندس کرد به برخی از آنها جواب داد اما این موضوع به جلسه ی آینده موکول شد تا خروجی قابل توجهی داشته باشد .

 

لازم به توضیح است در یک حرکت ابتکاری سید مجید نوری زاده از رئیس و نایب رئیس سال سوم شورا با اهدا لوح تقدیر و یک تخته پتو تجلیل نمود که عبدالرضا لالوند پتوی خود را به مهندس هدیه مسحنه اهدا نمود .

 

  • سرمقاله

  • محبوب ترین اخبار

  • آخرین اخبار

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست