04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۱۰۲۵1444

امان از دست سارقان ادبی

به قلم : عباس کرم الهی

این روزها مثل آب خوردن حاصل زحمات اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شوش توسط برخی دیگر از نشریات الکترونیکی و متنی کپی شده و بدون این که به منبع آن اشاره شود ، در معرض دید عموم قرار می گیرد .

 

البته در این  گزارش کوتاه  نامی از آنها برده نمی شود ولی به انعکاس اخبار به مدیریت عبدالزهرا برهانی که انصافاً رعایت می کند به نیکی یاد می کنم .

وی  روزانه تمام نشریات الکترونیکی شوش را رصد می کند و به صلاحدید خود هر خبر را که برداشت می کند به  نام منبع در خبر یا گزارش تنظیمی خود اشاره می کند .

اما متأسفانه دیگر دوستان به جای این که اخبار همدیگر را با ذکر منبع در نشریات خود پوشش دهند ، با اندک تغییری در متن و کپی نمودن عکس ها (حتی اگر برچسب داشته باشند) خبر را به نام خود منتشر می کنند .

حدود یک ماه پیش وقتی که با روح الله پورطالب مدیر مسئول پایگاه خبری شوش 24 حضوری دیداری داشتم ، ایشان هم از این معضل رنج می برد و آرزوی آن را داشت که همه دست در دست هم دهیم و اگر اخبار و گزارشات همدیگر را برداشت می کنیم ( که البته کار شایسته ای است ) ، حداقل به نام منبع هم اشاره کنیم .

آن روز موضوع را نادیده گرفتم ، اما مشاهده می کنم که اشاره نکردن به منبع روز به روز پر رنگ تر از روز قبل می شود ، لذا این بار بدون اشاره به نام نشریات این گزارش کوتاه را با عنوان « امان از دست سارقان ادبی»  ، به عنوان رئیس انجمن روزنامه نگاران از همکاران رسانه ای و مطبوعاتی این انتظار را دارم که با هم متحد شویم و جلوی این سرقت های ادبی را بگیریم  ـ انشاءالله 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست