04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۴۲۸1055

دومین جلسه ی هم اندیشی برگزاری همایش روز اهدا خون سالم در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یکشنبه 28 تیرماه 1394ساعت 16 در دومین روز از تعطیلات عید سعید فطر ؛ دومین جلسه ی هم اندیشی برگزاری همایش روز اهداء خون سالم در دفتر انجمن روزنامه نگاران این شهرستان برگزار شد .

 

 به همت انجمن تالاسمی شهرستان شوش و با حضور سه نفر از اعضای هیئت مدیره و 8 نفر از سفیران انجمن  ، دومین جلسه ی هم اندیشی روز اهدا خون سالم با ذکر صلواتی بر محمد و آل محمد (ص) آغاز شد .

عظیم آل کثیر یکی از سفیران انجمن تالاسمی به عنوان نظر دهنده ی اول از چگونگی برگزاری همایش توضیحاتی داد و در این راستا عنوان نمود : اساس برنامه روز اهداء خون سالم نباید تحت الشعاع ثبت جهانی شوش قرار گیرد و نباید اجازه دهیم که برای آن حاشیه پردازی شود بلکه اگر قرار است اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به عنوان حمایت کننده ، این همایش را مساعدت نماید ، عنوان برنامه همان همایش روز اهداء خون سالم به مناسبت ثبت جهانی شوش باشد .

وی در ادامه برگزاری همایش های متوالی و پشت سر هم را جایز ندانست و گفت : زمانی که ما هم نیروی انسانی کافی را داشته باشیم و از نظر مالی به مرز خودکفایی رسیده باشیم آنوقت می توان طبق تقویم رسمی کشور تمام مناسبت ها را در دستور کار خود قرار دهیم اما تا آن زمان  برگزاری چنین برنامه های پرحجمی عمر انجمن را کوتاه خواهد کرد .


 

عظیم آل کثیر در پایان سخنان خود پیشنهاد داد که یک نفر به عنوان پیگیری برگزاری جلسات و مصوبات معرفی شود که از این به بعد به فرد یا افرادی که کاری را بر عهده گرفته اند یادآوری های لازم لحاظ شود .

رقیه محمودی یکی دیگر از سفیران انجمن تالاسمی شهرستان شوش از نداستن وظایف  سفیران انتقاد نمود و اظهار داشت : این که یکی از برنامه های انجمن تالاسمی  جذب مشارکت مردم نسبت به اهداء خون است بر کسی پوشیده نیست ، اما  می بایست برنامه های درازمدتی داشته باشیم و در کنار آن وظایف سفیران را نیز مشخص کنیم که فقط در چنین جلساتی حضور نیابند و فقط اظهار نظر کنند .

 عباس کرم الهی یکی دیگر از سفیران  به زیر ساخت های انجمن تالاسمی اشاره کرد و تصریح نمود : با توجه به این که انجمن تالاسمی دارای اساسنامه است و هر چیزی که در اساسنامه نیامده است جنبه ی قانونی ندارد ، لذا باتوجه به این که مجمع عمومی انجمن به منظور انتخاب بازرس در پیش رو است به همین بهانه نواقص اساسنامه مرتفع شود و اهداف و شرح وظایفی برای سفیران حداقل در 8 کمیته لحاظ شود و برای هر کمیته از بین سفیرانت فردی مشخص گردد .

 محمد حسن امینی به عنوان اولین سفیر انجمن تالاسمی شهرستان شوش اطلاع رسانی را مهم عنوان کرد و خاطرنشان کرد : با توجه به این که اکثر سفیران یا روئسای ادارات هستند و یا در ادارات و دستگاه های دولتی مشغول به کار هستند ، نباید همان روزی که قرار است جلسه ای برگزار شود به آنها اطلاع داد بلکه می بایست حداقل سه روز جلوتر اطلاع رسانی شود که بتواند وقت خود را برای حضور در جلسات تنظیم کند و من پیشنهاد می دهم که از بین ساعت 13 یا 14 که نزدیک پایان وقت اداری است جلسات برگزار شوند .


 یونس عرب مدیر عامل انجمن تالاسمی در جمع بندی نظرات مطرح شده  بیان نمود : در واقع ما کار عملی و پژوهشی را از یک طرف و رسیدگی به درمان بیماران را از طرف دیگر در اولویت قرار داده ایم و ما اصلا نگاه مالی به اعضای افتخاری و یا سفیران انجمن خود را نداریم  و اگر بخواهم در این چهار ماه که انجمن در شوش فالیت خود را آغاز نموده اشاره کنم می بایست بگویم که در دو ماه اول ما به دنبال تدوین اساسنامه و به به دلیل این که کار را شروع کنیم و فرصت سوزی نکرده باشیم ، اقدام به این کار کردیم و پس از سپری شدن دو ماه به خلع های موجود در اساسنامه پی بردیم و همانطور که عباس کرم الهی اشاره کرد در نظر داریم که به بهانه ی برگزاری مجمع عمومی و انتخاب بازرس جدید ، این تغییرات را با استفاده از تفکر و ایده ی عزیزان لحاظ کنیم که عمده ترین آن اشاره به سفیران و وظایف آنها در 8 کمیته ی مشخص است .

 وی افزود :در دوماه بعدی مشغول برگزاری جشن روز جهانی تالاسمی بودیم  و در نتیجه قبول دارم که در بخشی از وظایف از طرف من و هیئت مدیره کوتاهی به وجود آمده است .

 مدیر عامل انجمن تالاسمی شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود به دغدغه های انجمن در بخش درمان پرداخت و عنوان نمود : در حال حاضر ما یک فلاکس حمل خون را در اختیار نداریم و وقتی که بیماری از ما مثلا به تهران می رود در صورت نیاز به خون به وی خون نمی دهند و می گویند شما می بایست خون مورد نیاز را از شهرستان خود بگیری و ما هم در بلاتکلیفی مانده ایم و اگر بخواهیم فلاکسی را خریداری کنیم مورد مخالفت استان واقع می شویم ، لذا دلایل کوتاهی من در بعضی از بخش ها به خاطر  این است که بیشتر وقتم صرف بخش درمام می شود لذا در نظر درارم در اساسنامه ی جدیدی بخشی از اختیارات مدیر عامل را به فردی دیگر از اعضای هیئت مدیره واگذار نمایم .


 سرانجام پس از بحث و بررسی و تبادل نظر  با معرفی 8 نفر به عنوان مسئولین کمیته های « اجتماعی ـ اشتغال ـ فرهنگی و هنری ـ ورزش ـ جذب مشارکت های مردمی ـ درمان ـ آموزش و یک نفر هم به عنوان مسئول کمیته ی سفیران »  در جلسه ی رسما کار خود را با زیر مجموعه ی خود آغاز کنند .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست