04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۱۱۱۷1500

خانه ی بهداشت روستای محمید افتتاح شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز شنبه 17 بهمن 1394 ساعت 13:30 در ششمین روز از دهه ی مبارک فجر ، خانه ی بهداشت روستای محمید از توابع بخش مرکزی شهرستان شوش افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

 

مهندس میرزایی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین محلی و اهالی روستای مهمید گزارشی از ساخت خانه ی بهداشت روستا را تشریح نمود و عنوان نمود : این خانه ی بهداشت  در زمینی به مساحت 200 متر مربع و زیربنای 90 متر مربع شاملبا مبلغی معادل 110 میلیون تومان ساخته شده و این مبلغ از محل اعتبارات داشگاه علوم پزشکی دزفول تأمین گردیده و در مجموع شش ماه مراحل ساخت و تجهیز آن طول کشیده و امروز شاهد افتتاح آن هستیم .

 

مهندس نجاتی فرماندار شهرستان شوش ضمن تبریک دهه ی مبارک فجر به حاضرین ، پیرامون ساخت خانه ی بهداشت روستای مهمید گفت : با تلاش و پیگیری های دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ؛ دکتر حاذقی مدیر شبکه ی بهداشت و درمان و دکتر پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ؛ امروز شاهد افتتاح 8 خانه ی بهداشت هستیم که خانه ی بهداشت روستای محمید یکی از آن 8 خانه ی بهداشت است که با حضور مهندس عالمی معاونت استان استانداری خوزستان و جمعی از مسئولین محلی شهرستان شوش افتتاح و مورد بهره برداری می رسد .


 

وی افزود : برای ساخت و ساز 19 خانه ی بهداشت 2 میلیارد تومان هزینه در برداشته که زمین تعدادی ازخانه های بهداشت توسط خود روستاییان محل در اختیار شبکه ی بهداشت و درمان قرار  داده شد و بخش دیگری از زمین ها توسط بنیاد مسکن در طرح هادی روستاها مدنظر بوده است .

 

و برای این خانه ی بهداشت حدوداً 20 میلیون تومان تجهیزات خریداری شده است و انصافاً این کار بزرگی در حوزه ی بهداشت و سلامت است که دولت دولت کرده و روز به روز آن را تکمیل تر می کند و انتظاری که از مسئولین دارم این است که حفاظ و نگهداری خانه ی بهداشت را که متعلق به خودشان است به صورت جدی  و دلسوزانه داشته باشند و مهم تر این که از آموزش ها و نکات بهداشتی که توسط کارشناسان ارائه می گردد استفاده ی لازم را ببرند .

 

دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ؛ ضمن تقدیر و تشکر از کلیه ی دست اندرکاران ؛ امروز دور هم جمع شده ایم تا شاهد افتتاح شمه ایی  از کارها و فعالیت های بهداشتی در سطح شهرستان شوش باشیم ؛ انتظار می رفت به جای 8 خدانه ی بهداشت ؛ 19 خانه ی بهداشت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد .


 

وی افزود : از یک طرف بهورزهای این خانه ی بهداشت ها می بایست مدنظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول باشد و صرف افتتاح پروژه رها نگردد ، و از طرف دیگری مردم با حضور مستمر بهورزان می توانند از خدمات خانه بهره مند شوند .

 

نماینده ی شهرستان شوش در پایان اقشار مختلف مردم ولایت مدار حوزه ی شهری و روستایی را به حضور پرشور در انتخابات یوم الله 22 بهمن فراخواند .

 

مهندس جمال عالمی نیسی معاون توسعه  مدیریت و منابع انسانی استان خوزستان ؛ با زبان عربی دهه ی مبارک فجر را به اهالی روستای مهمید تبریک گفت و سپس شمه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی در این 37 سال را با دوران قبل از انقلاب مقایسه نمود و اظهار داشت : در همین روستایی که امروز خانه ی بهداشت آن افتتاح می شود و در سال های قبل نیز از نعمت روشنایی و جاده و ... بهره مند شده ، در حالی قبل از انقلاب از کوچک ترین امکاناتی محروم بودند ، دلیلی برای تأیید گفته های من است که قدر دولتمردان را بدانیم و دست در دست هم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حضوری پر رنگ داشته باشیم و زمینه ساز مشارکت بالا در روز انتخابات هفتم اسفند شویم .


 

دکتر یوسف پریدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول ؛ بسیار خوشبخت هستم که در جمع شما هموطنان عزیز عرب زبانم حضور دارم و تقدیم می کنیم یکی از وظایف خود را به این مردم فهیم روستای مهمید که درواقع می بایست هر 19 خانه ی بهداشت شهرستان شوش خیلی زودتر از امروز افتتاح می شدند .

 

وی در ادامه تصریح نمود : از حیث توسعه ی شبکه ی بهداشت و درمان ؛ کل شهرستان شوش عقب افتاده است و ما با تلاش مضاعفی که ظرف این دو سال اخیر صورت گرفته ؛ بر آن شدیم که این عقب ماندگی را در دوسطح برنامه ریزی کنیم ، سطح یک ارائه ی خدمات بهداشتی و درمانی و سطح دو یعنی درمانی و ارائه ی  خدمات تخصصی را برطرف بکنیم .

 

در این راستا برنامه ریزی مشخصی وجود دارد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول و طبق آن برنامه ریزی قدم به قدم جلو می رویم ؛ اما بدون مساعدت ، همکاری و مشارکت سئولین در حوزه های خارج از دانشگاه قادر به انجام کار نخواهیم بود و خانه های بهداشت در واقع نمود بارز این مشارکت هستند .


 

ساخت یک خانه ی بهداشت ، ابتدا نیاز به زمین است و به دنبال آن نیاز به مشارکت مردم و شوراها دارند ، نیاز به همکاری و مساعدت بخشداران دارد و نیاز به همکاری مسئولین سطح بالا از جمله نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان شوش و به خواست خداوند یکتا ما این نمود مشارکت را بیشتر در شهرستان شوش مشاهده می کنیم و اگر من در این مراسم حضور یافته ام بیشتر به خاطر تشکر و قدردانی از دهیاران ، شوراها و بخشداران عزیزی است که برای ساخت این خانه ی بهداشت نهایت مشارکت را با ما داشتند .



Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست