04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۵۰۸1076

فصل مسافرت در ایران

احمد معین ـ خبرنگار شوش نیوز

تغییر محیط زندگی و خارج شدن از حالت روزمرگی باعث افزایش روحیه و امید به زندگی در بین انسانها می شود و از مهمترین روش هایی که باعث نشاط در جامعه می گردد ، سفر و مسافرت است . 

 

 

 

 

انسان با سفر کردن و خارج شدن از محیط زندگی و دیدن مکانهای جدید و آشنا شدن با رسوم و آیین های اقوام دیگر درداخل یا خارج  کشور، سبب انتشار انرژی مثبت و دفع نیروهای منفی  در جامعه می گردد. انسانها در گذشته که زندگی شان با طبیعت عجین بود و از دغدغه های کنونی زندگی ماشینی دور بودند ، امورات زندگی شان با کشاورزی و دامپروری می گذشت ،  به راحتی به دیدار اقوام و دوستان می رفتند  و با  کوچ و ییلاق و قشلاق دائما" در سفر بودند پس دارای روحیه ای بالا ، طول عمر زیاد و جامعه ای عاری از نابسامانی های روانی داشتند ، اما جبر زمانه ما را به سویی هدایت کرد که  از صبح تا شب و از شب تا صبح باید برای امرار معاش در دنیای مصنوعیی که خود ساخته ایم ، بدویم تا بتوانیم " نانی به کف آریم و به غفلت نخوریم ". این روش زندگی شاید توانسته باشد اسباب رفاه ظاهری ما را تأمین کند ، ولی مهمترین قسمت زندگی ما که آسایش و آرامش روانی است را از ما گرفته و باعث شده انسانها همچون مصنوعات بشری بی روح و خشن جلوه دهند . در طول سال زمانی که خانواده ها از تحصیل و مدرسه ، همچون ایام عید نوروز یا فصل تابستان ، فارغ می شوند ، مناسب ترین زمان برای مسافرت در ایران است .

 

در نوروز ، سواحل خلیج فارس ، مناطق غرب ، شمال کشور، مشهد مقدس و حتی مناطق کویری و در تابستان مناطق خوش آب و هوای کوهستانی ، پذیرای هموطنان است ، ایرانیان در این روزها با مسافرت ، سبب انتشار انرژی مثبت در جامعه می گردند که این انرژی در روند ساخت ، تولید و آبادانی مملکت نفش موثری دارد. در قرآن کریم به سیرو سفرتوجه ویژه شده است ، شش بار خداوند ما را به سفر کردن در زمین (سیرو فی الارض...) دیدن خلقت و آشنا شدن با جهان خلقت وعبرت گرفتن از سرنوشت اقوام و حاکمان جبار ، امر میکند. این سفر کردن علاوه بر بعد آموزشی دارای ابعاد روحی و روانی فراوان است . در کشور ما که معروف به کشور چهار فصل است در هر موقع از سال اراده کنیم می توانیم مقصدی مناسب برای مسافرت بیابیم و از جاذبه های طبیعی و تاریخی دیدن کنیم .

 

کشور ما با داشتن چند هزار سال قدمت و آثار برجای مانده از نیاکان ما در استانهای مختلف پذیرای گردشگران داخلی و خارجی فراوان است ، بارگاه مطهر امام رضا(ع) در خراسان در طول سال پذیرای عاشقان اهل بیت (ع) است . شهر ما شوش با داشتن تاریخی نه هزارساله و وجود حرم پر برکت دانیال نبی (ع) و آثار و یادمان هشت سال دفاع مقدس و سایر جاذبه های طبیعی سالانه و بخصوص در فصول خنک و تعطیلات نوروز پذیرای میلیون ها  گردشگر است که از لحاظ کردش مالی و اقتصادی جایگاه ویژهای دارد. گردشگری و مسافرت که امروزه از آن به صنعت توریست نام برده می شود و متولی آن سازمان میرث فرهنگی است ، موظف است با فراهم آوردن امکانات اولیه زمینه سیر و سیاحت و تفریح و گردش هوطنان را فراهم آورد تا علاوه بر گسترش این صنعت در بالا بردن روحیه زندگی و طراوت جامعه نفش ویژه ای داشته باشد . امروزه در جهان ، کشورها به این صنعت توجه ویژه دارند  ودر تلاشند با جذب گردشگر ، به درآمدی های هنگفت دست یابند . گسترش صنعت توریست باعث اشتغال زایی ، شناساندن فرهنگ ها ، کسب درآمد و آرامش روانی در جامعه می شود . آمارها نشان می دهد درآمد کشورها از این روش ، بین چهارصد تا ششصد میلیارد دلار است ، چنانجه در  کشور ما ، درست برنامه ریزی شود  با استفاده از 30درصد ظرفیتمان ، دو برابر فروش نفت  ، درآمد خواهیم داشت .

 

در متون ادبیات فارسی  ، آثار فراوانی از سیر و سیاحت علماء و دانشمندان فارسی زبان برجای مانده است که هر کدام سندی معتبر و کارنامه ای درخشان از تاریخ و موقعیت جغرافیایی و آداب و رسوم اجداد ما دارد . سفرنامه یکی از سبک های ادبی است که نویسنده با سفر به سرزمین های دیگر ، دیده ها ، شنیده ها ، تجربیات واحساسات خود را به ثبت می رساند ، سفر نامه ناصر خسرودر داخل و سفرنامه مارکوپلودر خارج از کشور، از این نوعند که منابع مهمی برای تحقیقات تاریخی به حساب می آیند .  اشارات و ضرب المثل های فراوانی از جمله ، " بسیار سفر باید تا پخته شود خامی  " و " در سفر انسان پخته می شود " و " دوستت را در سفر می شناسی " در مورد سفر کردن در متون فارسی یافت می شود ، که هر کدام ریشه در فرهنگ غنی ما دارند . انسان با مهیا نمودن ساده ترین وسایل و یک سفر چند روزه یاآخر هفته ای ، می تواند خستگی و بار روانی را از دوش خود بردارد و باعث دفع انرژی های منفی گرددد .در پایان ، مسافرت هزینه کردن نیست بلکه سرمایه گذاری است .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست