04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۶۲۳1190

نخستین جلسه ستاد ساماندهی جوانان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز دوشنبه 23 شهریور 1394 ساعت 14:30 نخستین جلسه ی ستاد ساماندهی جوانان با مدیریت مهندس نجاتی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

 

 

 

 

فرماندار شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت حضرت امام جواد(ع)  پیرامون فراهم نمودن ازدواج آسان سخن به میان آورد و گفت : یکی از موضوع هایی که ما را واقعاًرنج می برد ، شرایط سخت ازدواج توسط خانواده ها است که می بایست همگی دست در دست هم دهیم تا  با فراهم آوردن شرایط آسان ازدواج ، در سال 1394 شاهد تشکیل خانواده های زیادی باشیم .

 

وی با اشاره به یکی از احادیث حضرت رسول کرم(ص) پیرامون ازدواج عنوان نمود : حضرت میفرماید « اذا تزوج الرجل احرز نصف دينه. ـ یعنی کسى که ازدواج کند، نصف دينش را حفظ کرده است. ، پس اگر از نظر دینی و عرف هم بخواهیم درنظر بگیریم روحانیون با حضور در مساجد  با افرادی که تأثیرگذار هستند صحبت کنند تا آن افراد در بین همسایه ها ـ اقوام و خانواده ی خود به عنوان سفیر برای ایجاد زمینه برای ازدواج آسان اقدام کنند .

 

مهندس نجاتی به شرایط سخت ازدواج توسط دختران و خانواده های آن ها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: وقتی برخی از دختران و خانواده های آنها در سطح کشور ـ استان و شهرستان شوش با  مطرح کردن شرایط سخت نظیر « دادن شام 2000 نفری ـ گرفتن مهریه های سرسام آور ـ لباس عروس 10 یا 20 میلیون تومانی ـ آرایش 7 میلیون تومانی  ـ ماشین عروس 7 میلیون تومانی ـ سرویس های طلای آنچنانی و.... خانواده ی پسر را فراری می دهند بی شک روز به روز سن ازدواج بالاتر خواهد رفت  .

 

فرماندار شوش راهکارهای مناسبی برای آسان سازی ازدواج و حمایت خانواده های بی بضاعت ارائه نمود و بیان نمود : اگر آموزش و پرورش مدارس و سالن های خود را در روز های پنجشنبه و جمعه با گرفتن یک تعهدنامه و شرایط مشخص در اختیار خانواده های بی بضاعت قرار داد تا شام عروسی را آنجا تدارک ببینن و از پرداخت بهای اجاره تالار معاف شوند و اگر بانک ها برای پرداخت وام هر آنچه که بخواهند در همان روز اول به متقاضیان بگویند و در دادن وام تسریع به عمل آورند و اگر دانشگاه های پیام نور و آزاد مراسم ازدواج گروهی دانشجویان را تدارک ببیند بی شک خیلی از زوج های جوان به خانه ی بخت خواهند رفت و نیرو و نشاط بیشتری جامعه را در بر می گیرد .

 

رشید هدایت خواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جوادالائمه (ع) به سه شنبه 24 شهریور ؛روز ازدواج حضرت فاطمه ی زهرا(س) و حضرت امام علی(ع) و روز ازدواج و آغاز هفته ی ازدواج و جوانان  اشاره کرد و گفت : با توجه به روز اول ذی الحجه که از طرف شورای فرهنگ عمومی روز ازدواج نامگذاری شد ومصادف است با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س)  رویکرد ما در این هفته فرهنگ سازی و موج آفرینی در راستای فرهنگ صحیح الگوی ازدواج آسان و آگاهانه و تغییر در باورها و ارزشهای اجتماعی است که می تواند نقش موثری در تصحیح ازدواج داشته باشد. و لذا پیشنهاد می شود در این هفته  به طور کلی طلاقی صورت نگیرد ـ بنرهایی با شعار ازدواج به هنگام ، آگاهانه و پایدار ـ برگزاری نشست های خانواده توسط ادارات با محوریت ازدواج و همچنین ارائه لیست وام هایی که بانک ها در راستای ازدواج از ابتدای سال 1390 به زوج ها پرداخت کرده اند ، این هفته را پاس بداریم.


 

در جمع بندی و خروجی این جلسه تصمیم گرفته شد روز سه شنبه 31 شهریور ساعت 9 صبح در تالار نیایش همایشی تحت عنوان ازدواج و جوانان برگزار شود و در این همایش دانشگاه های پیام نور و آزاد ـ کمیسیون امور بانوان و اداره ی ورزش و جوانان  زوج هایی که از ابتدای سال 1394 با در نظر گرفتن شرایط ازدواج آسان ازدواج کرده اند را دعوت کنند که در این همایش حضور داشته باشند و دفتر سمای خوزستان در شهرستان شوش و انجمن روزنامه نگاران از با این زوج های جوان مصاحبه داشته باشد .

 

شایان ذکر است پذیرایی این همایش را اداره ی تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش تقبل نمود .همچنین در این همایش انجمن روزنامه نگاران از سه زوج خبرنگار تجلیل به عمل خواهد آورد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست