04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۹۱۷1355

همایش دانش آموزی مروارید عفاف در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز سه شنبه 17 آذر ماه 1394 ساعت 10 صبح همایش مروارید عفاف با حضور مجتبی دیناروند مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوش ، الباجی معاونت پرورشی و سید احمد موسوی فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج دانش آموزی در سالن امور تربیتی این شهرستان برگزار شد .

 

 

 

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه و عرض تسلیت به مناسبت ایام رحلت رسول اکرم(ص) ، حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا(ع) از این که در همایش عفاف و حجاب حضور یافته است گفت : بسیار مفتخرم که در آغاز فعالیتم به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوش در همایش « مروارید عفاف » خدمت مدیران و دانش آموزان مقطع متوسطه هستم و امیدواریم که خداوند توفیقی عنایت فرماید تا بتوانیم در حد توان در بُعد ترویج و تبلیغ ارزش های دینی و مذهبی همچون نماز و حجاب و عفاف اهتمام بورزیم ، چرا که ما معتقدیم در حال حاضر بیش از هر زمانی نیاز به پرداختن به مسائل معرفتی و ارزشی و پر رنگ کردن هویت دینی و مذهبی می باشد .

 

وی افزود : با توسعه و پیشرفت تکنولوژی ،  شیوه ی مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تغییر پیدا کرده است ، لذا بر همه ی ما واجب است با تمام توان در ابعاد مختلف « فرهنگی ـ سیاسی ـ اقتصادی و مذهبی » را با الهام از دستورات سریع دین و رهبری  مقام معظم رهبری آمادگی خود را تمام زمینه ها برای مقابله استکبار حفظ و فراهم کنیم .


 

دیناروند سپس  به برنامه های در نظر گرفته در همین راستا اشاره کرد و تصریح نمود : برنامه هایی همچون کارگاه های تخصصی با والدین دانش آموزان جهت تقویت بنیه های مذهبی در نظر گرفته ایم که در فرصت های مناسبت یکی پس از دیگری برگزار خواهند شد .

 

حجت‌الاسلام حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان اندیمشک پیرامون « ازدواج ، طلاق ، ماهواره ، مواد مخدر ، دنیای مجازی و عفاف و حجاب سخنرانی را ایراد نمود و در این راستا اظهار داشت : با توجه به این که دفتر مشاوره دارم و حدود 20 سال است که پای حرف دختران با موضوع هایی که به آنها اشاره کرده ام از نظر صحبت داشته ام واقعیت ها را به اختصار به عنوان تجربه در اختیارتان می گذارم .

 

وی افزود : در این 20 سال من به چهار چیز رسیدم ، « عامل اختلاف ها ،  درگیری ها ، بی محبتی ها ، طلاق ، ولوگری ، عشوه گری و بی حجاب شدن » 4 چیز است « اول ماهواره که از طرق 17666شبکه 380 نوع موسیقی دارای لهو و لهب پخش می کندو در کنار آن خیانت زن به مرد و مرد به زن را ترویج می هند ، 273 شبکه به ترویج دین های ساختگی می پردازند ، 235 شبکه برنامه های مبتذل و مستهجن پخش می کنند ، لذا استفاده ماهواره در خانه ها چه بخواهیم و چه نخواهیم حداقل یک نفر از اعضای هرخانواده به یکی از برنامه هایی که پخش می شوند آلوده می گردد .  

 

وی در تکمیل مورد اول خود به شهدای اسلام و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و خاطر نشان کرد : تا بیش از 40 تا 50 سال پیش  خواستگار ، اصلا پسر دختر را نمی دید و والدین به خواستگاری می رفتند و یا اگر دختری نوجوان می خواست تا سرکوچه برای خرید نان می رفت چادر سر میزد ، اما حالا چه شده است که ما از قیام امام حسین(ع) که امر به معروف و نهی از منکر بود فاصله گرفته ایم ؟ چرا از شهدای هشت سال دفاع مقدس که فقط 30 سال از آن زمان گذشته داریم خود را دور می کنیم ؟ آن زمان 32 کشور در مقابل ایران ایستاده بودند و نتوانستند و اکنون از نظر فرهنگی همان دشمنان قصد دارند جوانان که سرمایه های نظام هستند را از جامعه جدا نمایند و به همین خاطر است که وقتی ما ماهواره را وارد خانه های خود می کنیم در واقع به دشمنان خود کمک کرده ایم که زودتر به هدف خود برسد .


 

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی اندیمشک در ادامه به استفاده ی غیر مجاز از گوشی های تلفن همراه اشاره کرد و بیان داشت : تلفن همراه استفاده های خوبی هم دارد که می توان با آن قرآن و علوم قرآنی و مذهبی را یاد گرفت ؛ اگر قرار شد دیرتر به خانه بروی می تواند به والدین اطلاع داد که از نگرانی رها شوند ، اما استفاده های بدی هم دارد ؛ نظیر همین ارسال بلوتوپ ها ـ واتساپ ها و وایبرها و یا داشتن مزاحمت های تلفنی ، و آن دکتری موفق است که اگر فرد ناشناستی به گوشی او تماس گرفت به جای این که بگویم خانه هستم                        نمی تونم صحبت کنم وقتی رفتم بیرون خودم تماس می گیرم به پدر یا مادر بگوید که جواب فرد ناشناس را بدهند .

 

حجت‌الاسلام حسینوند در ادامه به عفاف و حجاب به عنوان سومین محور مانور دشمن بر روی بانوان و دختران ایرانی اشاره کرد و گفت : زن و دختر مثل سیب است ، وقتی که پوست سیب را بکنیم و چند دقیقه آن را کنار بگذاریم خود به خود سیاه می شود به طوری که خودمان هم از آن سیب دیگر استفاده نمی کنیم ، لذا زن مثل سیب می ماند ، پوست زن حجاب آن است ، حجاب را که کنار بگذارد فقط برای لذت بردن از آن استفاده می کنند  خبری از ازدواج نخواهد بود چون همان پسری که به سراغ بی حجابی برای لذت بردن می رود این را می داند که اگه به قصد ازدواج  سراغ چنین دختری برود ممکن است فردی دیگر قبل از وی به قصد لذت به سراغ همان دختر رفته باشد .

 

وی برای  روشن شدن بحث خود به آبنبات اشاره کرد و عنوان نمود : شما اگر در یک دست خود آبنباتی را داشته باشید که هنوز از پلاستیک خارج نشده و در دست دیگر آبنباتی را بدون پلاستیک داشته باشیم ، مگس ها دور کدام یک جمع می شوند ؟ مطمئن هستم همه می گویند همان آبنباتی که بدون پلاستیک است چون شیرین تر و خوش طعم تر است و لذا مگس های کوچه و بازار که برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می کنند به سراغ دختران و زنانی می رود که بی حجاب تر هستند .

 

حجت‌الاسلام حسینوند برای اثبات سخنان خود در مورد حجاب و عفاف به وصیت نامه ی شهداء اشاره کرد و اظهار داشت : بیش از 90 درصد شهدای هشت سال دفاع مقدس ما در انتهای وصیت نامه های خود نوشته اند که « خواهرم دشمن از سیاهی چادر تو می ترسد نه از سرخی خون من ، لذا خون بهای من سیاهی چادر توست  » و شهداء همان موقع با این حرف های تاریخی خود به ما هشدار چنین روزی را داده اند که دشمن هدفش به لجن کشیدن جامعه ی ماست ، می خواهند دختران ما را بی حجاب کنند . و متأسقانه برخی به دست خود هم حرف شهداء را زیر پا می گذارند و هم به دست خود اهداف دشمن را پیاده می کنند .


 

وی در ادامه  دلایل هراس دشمن  از اسلام را برشمرد و گفت ـ دشمنان ما از کشورهای « ایران ، عراق ، لبنان ، یمن ، فلسطین و سوریه » به خاطر مسلمان بودن و شیعه بودنشان خطرتاک هستند ، لذا سعی می کنند با هر کدام از این کشورهای به روش های مختلف در ستیز باشد ، با عراق ، سوریه ، لبنان ، فلسطین و یمن ه به روشن جنگ های نظامی و تفرقه انداختن بین شیعه و سنی در ستیز است ، اما چون دید که با ایران                     نمی توانند به این روش مقابله کنند به چنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب رو آورده اند ، پس ما می بایست هوشیار باشیم که گزندی به هیچ خانواده ای در جامعه وارد نشود .

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اندیمشک اعتیاد در خانواده را چهارمین محور ناپایداری در جامعه معرفی نمود و گفت : اگر در بین خانواده ای معتادی آن هم از جنس مؤنث وجود داشته باشد ، می بایست تا وقتی که هنوز کاملاً آلوده نشده آن را باز پروری کرد و به کانون گرم خانواده و جامعه برگرداند ، در غیر این صورت آن دختر از فروش اموال خانه تا سرقت را شروع می کند تا به خود فروشی و فرار از خانه و کارتن خوابی و در نهایت آبروی خانواده را بر باد می دهد و خانواده به خاطر دوری از زخم زبان ها مجبور است برای ادامه ی زندگی به شهر دیگری نقل مکان کند .

 

وی ، ترویج خانواده های بی سامان ـ ترویج عادی جلودادن خیانت ـ بی اهمیت دادن احترام به پدر و مادر و بزرگترهای خانواده ـ عادی جلوه دادن رابطه ی بین دختر و پسر قبل از ازدواج ـ مخدوش نمودن رابطه ی برادران و خواهران در خانواده ـ افزایش تأثیر پذیری خشنونت بین پدر و مادر در حضور فرزندان ـ بی حجاب شدن پدر و مادر جلوی فرزندان به این بهانه که فرزندان محرم هستند را از دیگر برنامه های دشمن تلقی کرد که باید مواظب باشیم شهر مذهبی شوش را از  هر نظر پاک کنیم آن طور که در شأن حضرت دانیال نبی(ع) و مردم ولایتمدار آن باشد .


 

سپس زهره رئیسی پور از دبستان تهنیت ، شعر پروانه نجاتی معروف به بانوی شعر شهدا را با مضمون عفاف و حجاب که قبلا توسط شاعره ی شعر در محضر رهبر انقلاب امین شعر انقلاب به مناسبت ماه مبارک رمضان خوانش کرده بود را قرائت نمود .

 

از دیگر برنامه های این همایش می توان به « قرائت دلکلمه توسط سمانه حاصلی از دانش آموزان خبرنگار انجمن روزنامه نگاران پیرامون حجاب و عفاف ،  ذکر مصیبت محمدحسین پورنعمت مداح اهل بیت(ع) در وصف رحلت حضرت رسول اکرم(ص) ، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و اهدا هدایا به « نگین محمدی از آموزشگاه ارشاد ، زهرا منصوری از آموزشگاه الهل بیت(ع)  ، زینب طرفی از آموزشگاه عترت و زینب پور نعمت از آموزشگاه پروین اعتصامی » به خاطر برنده شدن در  مسابقه جمله نویسی پیران حجاب و عفاف » اشاره کرد .


 

شایان ذکر است این همایش به همت معاونت پذورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان شوش و با همکاری کانون فرهنگی تربیتی دخترانه ی کوثر ـ دارالقرآن دخترانه ی نور و 17 آموزشگاه دخترانه ی متوسطه با حضور 230 شرکت کننده برگزار شد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست