04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۱۱۱۲1486

زنگ انقلاب در اولین روز از دهه ی مبارک فجر در شوش نواخته شد .

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 9:30 همزمان با اولین روز از دهه ی مبارک فجر و ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن ایران اسلامی ؛ زنگ انقلاب سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در دبیرستان پسرانه فجر شاهد توسط امام جمعه ی شوش نواخته شد .

 

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در این مراسم گفت : جا دارد فرا رسیدن این دهه ی مبارک فجر را به یکایک مسئولین و دانش آموزانی که در این جمع حضور دارند تبریک و تهنیت عرض کنم و میخوام برای قشر دانش آموزان سراسر استان خوزستان و حتی کشور جمهوری اسلامی یک نکته مهم را شرح دهم و این نکته بسیار مهم است و انتظار دارم آنهایی که حضور دارند خوب به حرف های من گوش دهند و آنهایی که حضور ندارند از طریق نشریات متنی و الکترونیکی مطالعه نمایند .


 

وی افزود : این انقلاب خیلی کارها برای ما انجام داد اما مهمترین نعمتی که این انقلاب برای ما داشت این است که به فرد فرد ما ایرانیان عزت داد ؛ قبل از انقلاب در همین منطقه ی صنعتی هفت تپه کارشناسان خارجی می آمدند از کشورهایی نظیر « کره ی جنوبی ، آمریکا ، انگلستان ، کانادا ، دانمارک و ... » و یک حقوق های کلانی هم دریافت می کردند ، ولی غیر از حقوقی که دریافت می کردند ، حقوق دیگری هم به آنها می داند و می گفتند این « حق توحش » است یعنی شما در در کشوری به نام ایران می خواهید زندگی کنید که همه وحشی هستند و چون انسان های خوبی هستید باید بتوانید که بین این وحشی ها زندگی کنید . و من از دانش آموزان می پرسم کدام کدام دانش آموزان وحشی هستند ؛ دانش آموزان ایران که انقلاب را با نثار خون خود به پیروزی رساندند و پس از آن با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل در طول هشت سال دفاع مقدس ، باعث شدند که ما در ناز و نعمت زندگی کنیم ، یا آن دانش آموزان آمریکایی که با اسحله ی گرم  دیگر دانش آموزان را قتل عام می کنند ؟ حال شما قضاوت کنید وحشی ملت ایران هستند یا دولتمردان آمریکا که حمل انواع سلاح را توسط دانش آموزان بلامانع می دانند ؟


 

خطیب نماز جمعه در ادامه اظهار داشت : و اگر می خواهید مرگ بر آمریگا بگویید به دولت مردان آن کشور بگویید که باعث کشت و کشتار در اقصی نقاط جهان هستند ، در کشورهای مثل « نیجریه ، یمن ، عراق ، سوریه ، افغانستان و .... » که زنان ، کودکان و سالخوردگان غیر نظامی و غیر دولتی را می کشند ، چون ما با ملت آمریکا مشکلی نداشته و نداریم  و به دلیل این که رژیم آمریکا اساسش بر ظلم و جنایت است و می خواهد ملت ها را تحقیر کند ، می گوییم مرگ بر آمریکا . و ما به دلیل این که این ابر جنایتکار آمده است رژیم صهیونیستی غاصب را تقویت کرده که ملت مظلوم فلسطین را از خانه های خود بیرون کرده و روزانه آنها را به گلوله می بندد می گوییم مرگ بر آمریکا .

 

وی با اشاره به فرموده ی امام(ره) در خصوص موضع ایران در مقابل آمریکا تصریح نمود : حضرت امام خمینی(ره) فرمود : « ما تا آخر عمر می گوییم مرگ بر آمریکا » یعنی این جمله ی مرگ بر آمریکا هیچ وقت از زمان مردم ایران جدا نمی شود . و اگر کسی طرفدار ظلم نباشد و از این خون ریزی ها خوشش نیاید می بایست این شعار را هرگز فراموش نکند .برخی هستند که می گویند بس است دیگر گفتن مرگ بر آمریکا و من به چنین آدم هایی که هر کجای ایران ، استان و یا شهرستان شوش حضور داشته باشند می گویم که راه ما از هم کجاست چون ما از کشت و کشتار بدمان می آید و شما دوست دارید همیشه کشت و کشتار در گوشه گوشه ی دنیا ببینید . و من به شماها می گویم که « می جنگیم ، می میریم ، ظلمت نمی پذیریم »

 

مهندس نجاتی فرماندار شهرستان شوش به رشادت های دانش آموزان در سال 1357 اشاره کرد و خاطر نشان نمود : 12 بهمن روزی که معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) وارد مملکت ایران اسلامی شد و جا دارد در مراسم زنگ انقلاب یاد شهدای دانش آموز که در راستای پیروزی انقلاب اسلامی جان شیرین خود را هدیه نمودند و در اوج عزت و افتخار قله های ترقی را طی نمایند تا  با مدیریت رهبری فرزانه نظیر حضرت امام خمینی این انقلاب به پیروزی نهایی برسد .


 

وی با اشاره به سخنان امام جمعه و مقاله ای که توسط یکی از دانش آموزان قرائت گردید عنوان نمود : در سخنرانی های قبل از من به اهداف انقلاب اسلامی اشاره شد ، اما اگر بخواهیم کل معیارها ريال آرمان ها ، ارش ها و اهداف امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را به رشته ی تحریر درآوریم می بایست کتابی در چند جلد قطور را منتشر کنیم اما مهترین ارمغان انقلاب برای ملت همین عزت و شرفی بود که مطرح گردید ، پیشرفت در تمام مراحل و ابعاد علمی و مقابله ای که با استکبار جهانی در طول هشت سال دفاع مقدس  از جمله فاکتورهایی است که انقلاب اسلامی به ما هدیه داد .

 

مجتبی دیناروند مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوش به عنوان آخرین سخنران ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر ، بیان نمود : به نوبه ی خودم آغاز دهه ی مبارک فجر را خدمت تمام شهروندان ، مسئولین محلی ادارات و خصوصاً مقام معظم رهبری تبریک و تهنیت عرض می کنم .


 

وی افزود : بدون شک پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مردمی و دینی مقدس جمهوری اسلامی در سال 1357 ، آغاز دست یابی ملت شریف و مسلمان ایران به خواست دیرینه و چندین ساله ی خود بوده است ، آرزویی که در تمام تاریخ میهن عزیزمان ، ایران اسلامی همواره به روشنی قابل مشاهده بوده است و در این راه شهیدان بسیاری را تقدیم اسلام کرده است و به حول و قوه ی الهی این خواست و آرزو با رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رشادت های آن زمان این رهبر فرزانه با تقدیم هزاران شهید به وقوع پیوست .

 

دیناروند همچنین اظهار داشت : امروز که در آغاز سی و هفتمین سال بهار انقلاب اسلامی هستیم ، نیاز است که یک بار دیگر اهداف انقلاب اسلامی را مرور کنیم ، اهدافی هم چون « استقلال طلبی ، نهی سلطه ی بیگانگان ، رسالت دادن به معنویت ، ارزش دادن به اخلاق اسلامی ، احترام به کرامت انسانی ، احیای تفکر عقلانی در حوزه ی معرفت ، بازگشت به هویت فرهنگی و دینی ، احیای ، مقدم داشتن منفعت جمعی بر منفعت گروهی و فردی ، عدالت طلبی ، ظلم ستیزی و در یک کلمه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی » و خدا را شاکریم که امروز به برکت ولی فقیه زمان حضرت آیت الله خامنه ای«مدظله العالی» ؛ علی رغم توطئه های دشمنان ، انقلاب ، به بسیاری از اهداف خود دست یافته است و این انقلاب روز به روز قوی تر و عالم گیرتر از گذشته خواهد شد .

 

مدیر اداره ی آموزش و پرورش در ادامه تصریح نمود : در این راستا دستاوردهای ارزشمندی را همه ی ما شاهد هستیم که به دست آورده است و نمونه ی بارز این دستاوردها که در همین چند روز اخیر به خواست خدا به نتیجه رسیده است ، پیروزی دولت مردان ما در عرصه ی بین المللی بود که توانستند انرژی هسته ای و حق غنی سازی را به دنیا ثابت کنندکه این حق متعلق به مردم است و تمام تحریم هایی که ظالمانه طی این چند سال بر مردم ایران تحمیل کرده بودند دست از اینها بردارند و در یک فضای تأمل و گفت و گو ، کرامت مردم ایران را به رسمیت بشناسند ، لذا وظیفه ی همه ی ما این است که از این موهبت و امانت الهی که همان که همان انقلاب اسلامی است با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری حفاظت کنیم .


 

وی در پایان  به فرمورده ی امام خمینی(ره) در خصوص ولایت فقیه حضرت امام خمینی(ره)اشاره کرد و گفت : امام راحل(ره)  به خوبی این راه را نشان همه ی ما داده است که فرمود : « تا موقعی که پشتیبان ولایت فقیه باشید به این مملکت آسیبی وارد نخواهد شد .» و به امید خدا ما همگی پشتیبان ولی فقیه زمان خود هستیم.


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست