04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۹۰۷2001

هنوز دود از کنده بلند می شود / قابل توجه جوانان جویای نام

به قلم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ رضا ذاکری ـ مرتضی حیدری آل کثیر

چند شب است که تئاتر ستاره ی شام نوشته ی رضا طاهری به کارگردانی مهدی شوهانی در پلاتوی تالار نیایش با هنرنمایی چند بازیگر مطرح شوشی اجرای عمومی می شود ، اما شنیدن از ایثارناجی عباسی نیا یکی تئاتری های با سابقه ی شوش شنیدن دارد .

 

 

 

 

تئاتر صحنه ای ستاره ی شام کاری از گروه تعزیه خوانی صوت الغزیب به سرپرستی ناجی عباسی نیا وابسته به انجمن هنرهای نمایشی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش از روز چهارشنبه 3 آذر الی یکشنبه 7 آذر 1395 به مدت پنج شب اجرای عمومی داشت اما به خاطر استقبال مردم تا روز سه شنبه 9 آذر 1395 تمدید اجرا شده است .

 

یکی از بازیگران این تئاتر ناجی عباسی نیا است که سال هاست در تعزیه ی « میدانی ، سکویی و صحنه  ای » یا ایفاگر نقش عمر ابن سعد است و یا نقش شمر ابن ذوالجوش را به خوبی بازی می کند . این چهره ی شناخته شده ی تئاتر شوش ، شب اول اجرای تئاتر ستاره ی شام دچار نارسایی تنفسی شده و در پایان اجرا به بیمارستان اعزام می شود و وقتی که مورد معاینه ی پزشک معالج قرار می گیرد قند خونش عدد 600 را نشان می دهد که بلافاصله بستری می گردد ، اما چون نسبت به مردم برای اجرای نمایش تعهد اخلاقی دارد با پادرمیانی و صحبت با پزشک معالج هر شب دو ساعت با نظارت تیم پزشکی به محل اجرای نمایش برده می شود و بلافاصله به بیمارستان بر می گردد .


امروز که به اتفاق شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، مرتضی حیدری آل کثیر کارشناس فرهنگی ، محمد دیناروند کارشناس هنری و رضا ذاکری مسئول دفتر رئیس اداره به عیادتش در بیمارستان نظام مافی رفتیم آخرین آزمایش قند خونش 285 را نشان می داد  ، برای این هنرمند که نسبت به تعهد اخلاقی اش به مردم پایبند است طلب شفاعت از پروردگار یکتا نمایید .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست