04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۲۲۸3192

مجموعه مقالات فریاد( قسمت 59 ـ فریاد و استمرار)

به قلم ـ استاد جعفر دیناروند

انسان موجودی امیدوار و در حال حرکت است.توقف در روند زندگی او وجود ندارد.این نفس انسان بودن است که با کار و تلاش برای رسیدن به مقاصد خود اقدام کند.از این نظر که اهداف هم تمام شدنی نیستند بنابراین استمرار فعالیت ها را ایجاد می کنند.

فریاد نیز این چنین است.نگاه علمی به جامعه و ایجاد انواعی از فعالیت ها نشان می دهد که وجود آدمی با سکون در تضاد است.خواسته های او حد و حصری ندارند و گاه تا حد افراط نیز پیش می روند.گرچه چنین وضعیتی نمی تواند مثبت تلقی شود و نوع بشر باید با عدالت طلبی از این موقعیت خارج شود اما نشان دهنده ی این واقعیت نیز هست که آدمی هرگز نتوانسته حدودی برای نیازهای خود ترسیم کند.در بعضی از ابعاد مانند قدرت طلبی حدود وجود نداشته و گاه استمرار آن به قتل ها نیز منجر شده است.

البته که تمام فعالیت ها دارای جنبه ی منفی نیستند که تعدادی نیز ضدیت با آن را مطرح می کنند.در فریاد دقیقا همین نکته وجود دارد.تعادل سازی در میان جامعه ی انسانی و رسیدن به تکامل فردی و جمعی، اساسی برای فعالیت ها خواهد بود.این مهم که آیا می توان پایانی بر ان ترسیم نمود یا نه؟امری است که به بافت جامعه و عملکردهای آن مربوط می شود.

استمرار فریاد تابعی از وضعیت های موجود است.اهداف که محقق شدند نوع رشد آن ها نیز مطرح می شوند و لذا بار دیگر موضوع فریاد برای رشد بیشتر و فعالیت های افزون تر به میان می آید.حرکت فریاد برای رسیدن به تعالی نوع بشر با کوشش های مقطعی قابل دسترسی نیست و لذا می توان نوعی حرکت مستمر را در نظر گرفت که فریادزنان به نوبه آن را ایجاد می کنند.هدف اصلی فریاد بیداری برای هوشیاری است.

توقف در فریاد نوعی رضایت از وضعیت است.اتمام کار به معنای دست کشیدن از فعالیت ها و ایده آل نگریستن موقعیت هاست.در فریاد که برای خود ویژگی هایی را ترسیم می کند اساس، رسیدن به حداکثر رشد و ترقی است اما هرگز آن را محدود نمی  داند.در چنین وضعیتی است که استمرار نیز معنا می یابد.حد که نباشد توقف هم مطرح نمی شود.

گذشت زمان این را ثابت کرده است.در بعدی دیگر حتی زمانی که هدف های مقطعی حاصل شدند کنار کشیدن ها نیز به میان آمدند و مردم با خیالی راحت خود را به خواب زدند غافل از اینکه دوباره وضعیت برگشت پذیر شده است.در تمام انقلاب هایی که به شکست انجامیدند چنین وضعیتی وجود داشته است.قطع فعالیت ها و راحت نشستن و تماشا کردن باعث سقوط انقلاب ها شده است.

فریاد حرکت آفرین است یا در حداقل انتظار این چنین می باشد.حرکت که ایجاد شود و منطق که حاکم گردد انتظارات نیز متغیر می شوند.رضایت به وضعیت موجود هرگز گره گشا نیست.همین وضعیت مطلوب امروز وضعیت موجود می شود و برای رسیدن به مطلوبیت بار دیگر فریاد ها حاصل می شوند.مانند این است که موج باشیم که بدون حرکت موج نامیده نمی شود.

در فریاد در تمام ابعاد باید چنین وضعیتی را مهم بدانیم.فریاد زنان در تفکرات خویش رهایی را اصل بدانند و لذا اشکال مختلف آن را در میان گذارند.گاه این وابستگی ها مادی و زمانی غیر آن می شوند.بنابراین فریاد استمرار خویش را مطرح می کند تا نشان دهد که کار هرگز تمام نیست.موضوعات جدید وارد صحنه می شوند و انواعی از مشکلات خود را به نمایش می گذارند.مانند موضوع سلامتی است که یک بیماری را حذف اما بلافاصله دیگری نمایش داده می شود.

استمرار فریاد گرچه ممکن است به شکل های جدیدی مطرح شوند اما هرگز به معنای انحراف از مسیرها نخواهند بود.همان اهداف انسانی و ایجاد رشد و تعالی آدمی برای رسیدن به تکامل آدمی که اساسی ترین آن هاست.

هدف ها که مطرح شوند رفتارها نیز بر آن اساس شکل می گیرند.تفاوت های فردی آدمی از یک نظر هم مداخله گر می شوند و تولید نسل ها باعث تولید ابعاد جدیدی از مشکلات و بی تفاوتی ها می گردند.از این نظر است که با مطرح شدن استمرار ،تمام نسل ها زیر پوشش قرار می گیرند تا به نسل قبل متصل گردند.

انسان جدید وارد جامعه می شود که در ابتدای رشد خویش قرار دارد و احتمال خارج شدن از مسیر را نیز داراست.فریاد برای استمرار رشد در تمام انسان هاست و امری است که اگر فراموش شود تمام زحمات پیشینیان را به هدر می دهد.

نیاز به استمرار فریاد امری مهم در رشد دهی آدمی و رسیدن به اهداف بلند انسانی است.نیازی که نوع بشر به انسان های والا و بیدار دارد و می کوشد تا با ایجاد تعادل و دانایی، زندگی لذت بخشی را ایجاد کند.

بدیهی است که بدون استمرار نوعی رضایت کاذب ایجاد می شود که در نهایت منجر به برگشت پذیری به گذشته می گردد.فریاد در چنین شکلی در تمام ابعاد نیازمند به استمرار است.به معنای دیگر فریاد در تمام مراحل این چنین خواهد بود.در بیدار سازی، دانا سازی، تغییر دهی،تحول گرایی و در نهایت تکامل گرایی چنین خواهد بود.

فریاد زنان نیز با تربیت انواعی از افراد نخبه و اندیشمندان خاص نسبت به این امر آگاه می شوند و با تولید فریاد زنان جدید به این موضوع اهمیت می دهند.فریاد بدون استمرار موفق نخواهد شد.استمرار فریاد نشان دهنده ی نیاز به رشد بیشتر و تعالی سازی افزون تر است.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست