04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۸۲۱2799

پل چهار راه شوش همانند سنگی است که روی دل مردم قرار دارد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 16:15 روز یکشنبه 21 آبان 1396 جلسه شورای ترافیک شهرستان شوش با محوریت « برچیدن پل چهار راه » در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سرپرست فرمانداری شهرستان شوش با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تخریب و برچیدن پل روگذر چهار راه ورودی شهر شوش در آینده ای نزدیک ،بر لزوم اجرای طرح های ویژه ی ترافیکی در این خصوص تاکید کرد.

دکتر غزی از شورای ترافیک به عنوان یکی از مهمترین جلسات شهرستان یاد کرد  و گفت : مصوبات آن لازم الاجرا می باشند ، لذا وقتی از اعضای این شورا دعوت به عمل می آید یا شخصا حضور یابند و یا اگه کاری برای آنها پیش می آید که قادر به حضور نیستند حتما نماینده ی تام الاختیاری به جلسه بفرستند که قدرت تصمیم گیری داشته باشدتا با همکاری یکدیگر وظایف خود را به خوبی و به نحو احسن انجام دهند.

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش در ادامه اظهار داشت : همانند اربعین حسینی که همه ی مسئولین دست در دست هم گذاشتند تا زائرین هم در شهر و هم در نوار مرزی چذابه رضایت کامل را داشته باشند ؛ برای برچیدن این پل نیز می بایست   فقط به فکر منابع اداره ی خود نباشیم  بلکه به فکر رشد ، توسعه و آبادانی  شهرستان شوش باشیم و از اظهار نظرها رنجیده خاطر نگردید چون  می بایست پاسخگوی خداوند یکتا باشیم .


دکتر عدنان غزی در پایان تصریح نمود : هیچ جای جهان به اندازه ی قدمت شوش دارای تمدن نیست  ، اولین تمدن عیلامیان بعد از هزاران سال تمدن سومریان و... بوده و با این همه ظرفیتی که دارد ، متأسفانه وقتی کاروانی از گردشگران به شوش می آید حتی آب معدنی خود را به همراه می آورد ، در صورتی که اگر آن زیبایی را در مدخل ورودی شهر ببینند قطعاً در سفرها مایحتاج خود از همین شهر تهیه خواهند نمود .

مهندس یوسف زمانی شهردار شوش در این خصوص خاطر نشان نمود : امیدوارم در این جلساتی که به شوش ربط دارد تصمیمات شهرستانی گرفته شود و مهمترین و در واقع پیچیده ترین مشکل ما به میراث فرهنگی برمی گردد که حتی در سطح استان هم مشکل حل شدنی نیست و به سازمان میراث فرهنگی در سطح کشور برمی گردد .

وی افزود : « جمع آوری روشنایی پل ، جمع آوری گاردریل بین دو باند و نصب علائم  ترافیکی » کار اداره ی برق و اداره ی راه و شهرسازی است که طبق نطر مشاور 260 میلیون تومان هزینه را در بردارد و می بایست از طریق اداره ی کل راه و شهرسازی استان تأمین و پرداخت شود .

مهندس زمانی در ادامه اظهار داشت : در مسیر گلزار  و در جاده ی دزفول نزدیک جایگاه سوخت عبیدی یک دور برگردان  مورد نیاز است و از طرفی اداره ی آب شهری می بایست یک انشعاب آب موقت  ، اداره ی مخابرات یک خط تلفن ثابت و اداره ی برق یک انشعاب برق را برای پیمانکار مهیا نمایند تا کار خود را آغاز نماید .


شهردار شوش در پایان همت همه ی دستگاه ها را خواستار شد و گفت : با توجه به این که در این چند سال گذشته این بزرگترین پروژه  می باشد و حدود 24 میلیارد تومان  با پیمانکار قرارداد بسته شده است ؛ و طبق گفته ی پیمانکار تا سه ماه آینده این پل برچیده خواهد شد ولی مشکل اصلی بعد از این سه ماه برای گود برداری است که ممکنه است با مخالفت میراث فرهنگی مواجه شود و این وضعیت باعث اذیت و آزار مردم  ساکن در حاشیه ی این جاده پل خواهد شد .

در خاتمه با توضیحات مهندس خسروی مشاور عمرانی پروژه ی پل چهار راه شوش ؛ سرپرست فرمانداری شهرستان شوش یک هفته مهلت داد تا نظر نهایی مشاور با توجه به تمام جوانب مورد بررسی قرار گیرد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست