04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۹۱۲2873

جلسه شورای ترافیک شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10:50 روز شنبه 11 آذر 1396 ، جلسه ی شورای ترافیک شهرستان شوش با محوریت « مشکلات جاده ی ترانزیک و خودروهای مسافربری شخصی » در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سرهنگ سید گودرز نوربخش فرمانده پلیس راه اندیمشک خرم آباد در ابتدا  گزارشی از ترافیک سبک به هنگام پیاده روی زائرین اربعین حسینی اشاره کرد و گفت : با همکاری راهداری شهرستان شوش  خوشبختانه  بدون بروز مشکل خاصی  اربعین حسینی را با موفقیت پشت سرگذاشتیم که جا دارد از  مدیر راهداری شوش قدردانی خود را اعلام کنم .

وی در ادامه به  ورودی مرگبار شهرک بهرام اشاره کرد و خاطر نشان نمود : خوشبختانه  کارهای فنی رفع مشکلات این مکان آغاز شده و اکیپ های ما مأموریت دارند در 500 متری این ورودی  برای پیشگیری هر سانحه  حضور داشته باشند ؛ اما در بخش اعتبارات که به راه ی راه و شهرسازی مرتبط است از طرف اداره ی کل متأسفانه تأمین نشده است .؛ ما باید در این منطقه سرعت را پایین بیاوریم  و حال که بودجه ی کافی برای افزایش دوربین نیست حتی المقدور  یک دوربین را جا به جا نموده و در این مکان نصب کنیم و آن را آشکار سازی نماییم و این یکی از نیازهای ضروری می باشد .

وی افزود : علاوه بر آن می بایست با استفاده از موانع آسفالتی ابتدا با چشم گربه ای های 2 سانتی و سپس 5 سانتی  سرعت را در حدقابل قبولی پایین بیاوریم .

سرهنگ نوربخش به نیاز ایجاد 4 توقفگاه و پارکینگ وسایل نقلیه ی سگنین در جاده ی ترانزیت اشاره کرد و اظهار داشت : از حدفاصل شهرک بهرام تا شهر شاوور  پارکنیک کم است و حداقل می بایست 4 توقفگاه و پارکنیگ در این محور ایجاد شود .

سروان ابراهیم فارسی رئیس پلیس راهور شهرستان شوش به 20 تقاطع  پر خطر در حوزه ی شهری شوش اشاره کرد و گفت : متأسفانه در خیابان هایی نظیر « دکتر شریعتی ، خیابان شهید دانش و خیابان شهید رجایی « حدفاصل خیابان شهید بهشتی تا داروخانه ی بن سینا »  وسایل نقلیه نه به اعلائم راهنمایی و رانندگی توجه دارند و نه به برگه های جریمه ، در بیشتر اوقات پارک دوبلبه  انجام می دهند و انجام دادن کار خود را بر برگ جریمه ترجیح می دهند که در این زمینه می بایست تدابیری اندیشیده شود .

وی در ادامه به فرعی بلوار امام خمینی(ره) جنب اداره ی آموزش و پرورش اشاره کرد و خاطر نشان نمود « حال که مالک ترمینال شوش ـ دزفول و شوش اندیمشک» ، امتیاز خود را به شرکت مسافربری امید فروخته است ، باید محلی که در حال حاضر سواری های مسافربر شخصی توقف می کنند ، دور برگردان آن مسدود شود .

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش ضمن قدردانی از سرهنگ نور بخش و سروان فارسی به خاطر مطرح کردن مشکلات ترافیکی شهرستان شوش ، فرا رسیدن سالروز میلاد رسول اکرم(ص) و آغاز هفته ی وحدت را تبریک گفت و گفت : پیامبر اعظم(ص) نقطه ی عطفی در تمام جهاد به شمار می رود ، ولادت این پیامبر ،، بعثت و  هفته ی وحدت  سه رویداد بسیار مهم تاریخ بشریت هستند .

دکتر غزی در مورد ولادت حضرت محمد(ص) به نقل از حضرت امام خمینی(ره) گفت : امام خمینی  فرمود : « در ولادت حضرت رسول(ص) قضایایی واقع شده است، قضایای نادری به حسب روایات ما و روایات اهل سنت وارد شده است که این قضایا باید بررسی بشود که چی است. از جمله قضیه ی (( شکست خوردن طاق کسری و فرو ریختن چهارده کنگره از آن قصر و از آن جمله خاموش شدن آتشکده های فارس و ریختن بتها به روی زمین. )) قضیه  ی شکست طاق کسری شاید اشاره به این باشد که در عهد این پیغمبر بزرگ، طاق ظلم، طاق های ظلم می شکند و مخصوصاً طاق کسری شکسته شد برای اینکه آن وقت این طاق کسری مرکز ظلم انوشیروان بود…


وی با تاکید بر ساماندهی مسافربرهای شخصی سطح شهر شوش گفت: شهرداری شوش با همکاری راهنمایی و رانندگی نسبت به بررسی و ساماندهی مسافربرهای شخصی سطح شهر اقدامات لازم را انجام دهند.

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش همچنین با اشاره به سانحه خیز بودن محور چعب در بخش مرکزی گفت: مسیر روستاهای جوی مجید، سخی و خلف مسلم ضمن نصب علائم راهنمایی و رانندگی و سرعت گیر جهت تردد وسایل نقلیه ایمن سازی شود.

وی همچنین با اشاره به نامناسب بودن ورودی شهرها، از شهرداران خواست تا در جهت ارتقاء ، ساماندهی و  بهسازی بدنه ورودی شهرها اقدام کنند. 

پیش از ظهر امروز نشست شورای ترافیک شهرستان شوش به ریاست فرماندار و با حضور جمعی از مسوولان شهرستان شوش در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

فرماندار شوش : شهرداری شوش با همکاری راهنمایی و رانندگی نسبت به بررسی و ساماندهی مسافر برهای شخصی اقدام کنند.

شایان ذکر است در این جلسه ؛ « احداث ۴ توقفگاه ضروری در جاده ترانزیتی ،  رفع نقاط حادثه خیز و نواقص جاده ترانزیتی شوش و نصب سرعت گیر و علائم راهنمایی و رانندگی حد فاصل روستاهای سخی،  جوی مجید و خلف مسلم در بخش مرکزی شوش » مصوب گردید .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست