04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۷۱۱3408

جلسه ی شورای ترافیک شهرستان شوش با محوریت معاینه ی فنی خودرو برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 8 صبح روز سه شنبه 10 مهرماه 1397 ، جلسه ی شورای ترافیک شهرستان شوش با محوریت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

فرماندار شهرستان شوش در این جلسه  اجرای هر طرح را منو به اخذ مجوز از شورای ترافیک دانست و گفت : هر پروژه ای که بدون اخذ مجوز از شورای ترافیک توسط « شهرداری ، راهداری ، مسکن و شهرسازی ویا بنیاد مسکن » در سطح شهر اجرا شود  در صورتی که آن طرح برای مردم خطراتی رادر برداشته باشد عواقب آن به عهده ی مجری طرح می باشد .

وی افزود برای سلامتی جامعه حس مسئولیت پذیری را در خود تقویت کنیم و اگر موانع ترافیکی که احساس می کنیم برای شهروندان خطراتی را در بردارد برطرف نموده  و بیمه ی شهروندی را درنظر بگیریم .

دکتر غزی در ادامه در مورد بیمه ی شهروندی اظهار نمود : «شهروندی» فراتر از «شهرنشینی» است و باعث می‌شود شهروندان حقوق و تکالیف خود در رابطه با مردم و دولت و احترام به همدیگر فارغ از « طبقه ، نژاد ، مذهب و جنسیت» را درک کنند. هرچند تضمینات لازم و ضمانت اجرا برای ناقضان این حقوق در نظر گرفته نشده است و این از نقص‌های اساسی آن است.‏ مفهوم شهروندی همراه با دمکراسی در دولت ـ شهرهای یونانی پدید آمده و در معنای باستانی خود بر مفهوم برابری حقوق و وظایف در برابر قانون و مشارکت سیاسی فعال دلالت داشته است. شهروند بودن یعنی توانایی حکومت کردن و حکومت شدن. از دیدگاه ارسطو، شهروندان گروهی‌اند که برای ایجاد نظم در برابر اغتشاشات و به منظور وضع قوانین برای حصول خیر مشترک با همدیگر همکاری می‌کنند. تعلق یافتن به این جامعه را از طریق خون (روابط خویشاوندی) امکانپذیر می‌داند. همچنین معتقد است که اعمال شهروندی اهمیت بیشتری دارد و آن رکنی محوری است و کسی را که در اداره امور جامعه هیچ مشارکتی ندارد، یا از خدایان است یا از جانوران! به باور ارسطو، انسان واقعی باید شهروندی فعال در اداره امور جامعه باشد.


وی به برخی از شایع پراکنی ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت : متأسفانه عده ای فرصت طلب در فضای مجازی برای دلسرد کردن مردم از مسئولین اقدام به یک سری شایع پراکنی می کنند و من از خبرنگاران انتظار دارم که  در فضای مجازی ورود کرده و جلوی این شایع پر اکنی ها را بگیرند .

فرماندار شهرستان شوش در ادامه خطاب به شهرداران خاطر نشان نمود : از شهرداران می خواهم که گره های کور ترافیکی و مواردی را که احساس می کنند به سلامت شهروندان لطمه وارد می کندآنها را مرتفع نمایند ، شما در نظر داشته باشید اگر خیابانی همسطح نباشد و چاله چوله داشته باشد و گاها فردی در این چاله ها بیافتد و آسیب ببیند و آن شهروند با حقوق شهروندی آشنایی داشته باشد این حق ر ا دارد که از شهرداری شکایت نماید . گاهی فقط نصب یک لامپ  توسط اداره ی برق  می تواند جلوی خیلی  از جرم ها را بگیرد .


دکتر عدنان غزی در ادامه اظهار داشت :کارگروهی متشکل از « شهرداری شوش ، اداره ی راهداری  ، پلیس راه  » تشکیل گردد  و نسبت به دوربرگردان شهرک بهرام و پل مقابل خیابان هفتم تیر ظرف مدت یک هفته آینده اقدامات لازم را به عمل آورد .

وی در پایان گفت : ظرف مدت ده روز آینده زمینی برای دایر نمودن دومین مرکز معاینات فنی برنامه ریزی نموده و گزارش جلسه را به این فرمانداری ارائه شود .


مصطفی نظری داستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش خطاب به رئیس اداره ی راهور شهرستان شوش پیرامون پل چهار راه شوش گفت : این اداره بارها  گفته است که فردا شروع به کار می کنیم  ولی در حالی که این جاده ی بین المللی است هیچ کاری  تاکنون برای پل انجام نداده است ؛ با توجه به این که فصل گرما را پشت سرگذاشته و یوایش یواش باید به استقبال فصل سرما و بارندگی ها برویم ؛ اگر این پل به حال خود باقی بماند معلوم نیست چه حوادثی را شاهد باشیم ؛ راهنمایی و رانندگی هم همیشه در حوادث راننده را مقصر می دادند ؛ چرا این پل و این جاده ساماندهی نمی شود ؟ چرا تعریض آن  در دستور کار قرار نمی گیرد ؟ من برای آخرین بار اعلام می کنم اگر در اولین فرصت اقدام به ساماندهی پل اقدامی نشود به عنوان جرمی که در حق جامعه صورت می گیرد برخورد قانونی خواهم نمود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست