04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۰۹۱۶4872

اولین نشست هم اندیشی کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شوش با جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ عباس کرم الهی ـ زهرا حیدری نیا

به همت رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شوش ، اولین نشست هم اندیشی این کمیسیون با جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر شوش برگزار شد.

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 15روز چهارشنبه 16 آذرماه 1401 هم زمان با روز دانشجو ، اولین نشست هم اندیشی کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شوش با حضور « مهندس سعید پورعبدالهی معاونت برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شوش ، مهدی اسلامی پناه رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی و دکتر مهدی تمیمی عضو شورای اسلامی شهر شوئش دانیال(ع) ، سید یونس حیانی رئیس اداره ی بهزیستی ، خدیجه طالبی سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عباس کرم الهی مدیر کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ، حمید منصوری مدیرعامل انجمن جسمی حرکتی توانجویان امید شهرستان شوش و جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه » در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر شوش برگزار شد .

مهدی اسلامی پناه رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهرستان شوش ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان سراسر کشور و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه به هدف از برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت : از زمانی که مسئولین این کمیسیون را بر عهده گرفته ام جلسه ی اول را با فعالان امور مساجد ، جلسه ی دوم را با فعالان علوم قرآنی و این نشست که سومین جلسه ی ما به شمار می آید را اختصاص به بررسی مسائل ، مشکلات و دغدغه های فرهنگی اختصاص داده ایم و از جمعی از رسانه های تأثیرگذار و فرهنگی شهر دعوت کرده ایم تا در این راستا  به بحث و بررسی و تبادل نظر بپردازیم و سید قاسم داودی که دبیر این جلسه است مصوبات جلسه را تنظیم خواهد نمود .


عباس کرم الهی مدیر کانون بسیج ذرسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) به نیاز شهرستان شوش به  سالن  اجتماعات و کتابخانه ی مرکزی اشاره کرد و گفت : مشکلات فرهنگی در شهرستان شوش زیاد است و هر چه مسئولین  تلاش و کوشش می کنند باز نیازمندی های فرهنگی این دیار به حدی است که آن خدمات احساس نمی شود ، اما من می خواهم به دو نیازمندی بر حسب اولویت اشاره کنم .

وی افزود : ما به چند سالی که درگیری جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و پس از آن دوران سازندگی نمی توانیم بر کسی خورده بگیریم اما در این سه دهه به جز ساخت تالار نیایش و دو پلاتوی نمایش ، هیچ سالنی در شهرستان شوش ساخته نشده است و این در حالی است که همین تالار نیایش که ظرفیت 300 نفر را دارد ، هر وقت تعزیه ای اجرا می شود یا نمایش طنزی بر روی صحنه می رود ، تالار گنجایش کافی را برای تماشاگران ندارد و یا بین راه روها صندلی اضافه می شود و یا برخی سرپا برنامه ها را تماشا می کنند ، لذا شهر شوش به یک سالن اجتماعات حداقل 500 نفره نیاز مبرم دارد .


عباس کرم الهی در بخش پایانی سخنان خود به کتابخانه ی مرکزی شوش اشاره کرد و یادآور شد : اگر ما می خواهیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را جا بیاندازیم نیاز به احداث کتابخانه ی مرکزی می باشد ، هر چند در دوره ی قبلی شورای اسلامی برای ساخت کتابخانه ی مرکزی و حتی یک سینما قدم هایی برداشت اما با پایان دوره ی آنها به فراموشی سپرده شد ، برگزاری این نشست هم اندیشی را به فال نیک می گیریم و امیدآن را داریم که اینگونه جلسات تداوم داشته باشد و مصوبات این جلسه در حد حرف و نوشتن روی کاغذ نماند .


سید یونس حیاتی رئیس اداره ی بهزیستی شهرستان شوش در ابتدای سخنان خود به متکدیان متجاهر اشاره کرد و گفت : در گذشته در مورد جمع آوری متکدیان متجاهر صحبت شده است و مصوباتی داشته ایم ولی متأسفانه به مرحله ی عمل و اجرا نرسیده اند  و حتی برای کودکان کار نیز هیچ توجهی صورت نگرفته است  ، اورژانس اجتماعی ما در این خصوص فعالیت هایی داشته است  ، اما اگر شهرداری شوش  در برخورد با متکدیان متجاهر و کودکان کار وظایف خود را انجام دهد  ، قطعا استانداری هم پیگیری های لازم را خواهد داشت .


وی در ادامه به مشکلات توانجویان اشاره کرد که تاکنون  نسبت به این مشکلات توجهی نشده است اظهار داشت : معابر عمومی ، خیابان ها ، پارک ها و حتی ادارات  به حالت خود رها شده اند و مناسب سازی صورت نمی گیرد ، همین چند روز پیش یکی از توانجویان ویلچر ران به خاطر بی توجهی به مناسب سازی معابر عاربرین پیاده مجبور می شود از جاده ماشین رو تردد کند که سارقان گوشی این تونجو را به سرقت بردند .

مهدی آل کثیر خبرنگار اگزار بهه مهمترین وظایف مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری اشاره کرد و خاطر نشان نمود : مهمترین وظیفه ی این مجموعه رسیدگی به امور شهر و شهروندی است و علاوه بر آن توجه به مسائل گردشگر و جذب گردشگری خصوصا در ایام تعطیلات نوروزی می باشد و در این راستا نحوه و طریقه ی برخورد با مسافران بسیار حائز اهمیت است .


وی افزود : تمام ادارات متولی فرهنگ شهرستان شوش  هیچکدام بودجه و اعتباراتی در اختیار ندارند  ،هر چند  شهرداری خود  یک سری مشکلات و دغدغه ها دارد اما حداقل برای جاهایی که نیاز به اعتبارات نیست و به یک صورتجلسه نیاز است می تواند  در نام گذاری خیابان ها و محله ها اقدامات لازم را به عمل آورد ، مثلا چرا شمالی ترین نقطه شهر را هنوز زمین شهری شمالی می گویند و یا شرکت های تعاونی که منازلی را ساخته اند هنوز به نام « کوی انصار ، کوی فرهنگیان و کوی ..... » باقی مانده اند . این که دیگر نیاز به هزینه و اعتبار ندارد .

خدیجه طالبی : سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه یادآور شد : در حالی که چند سال متوالی استهیچگون اعتبارات فرهنگی در اختیار ما قرار نمی گیرد ، اما دست روی دست نگذاشته ایمو همچنان « 90 کانون فرهنگی و هنری مساجد در بخش های فرهنگی ، هنری و حتی ورزشی ، 9 انجمن هنرهای نمایشی ، هنرهای تجسمی ، نویسندگان ،روزنامه نگاران ، فیلم و عکس ، موسیقی ، شعر فارسی و شعر عربی و خوشنویسان و گروه های نمایشی ما » همانند گذشته فعال و پوها هستند که به طور مثال از یکم تا دوازده آذرماه گروه تئاتر اندیشه ، نمایش شاپرک را با حمایت انجمن جسمی حرکتی توانجویان امید شهرستان شوش اجرای عمومی نمود و با استقبال بی نظیر تماشاگران ( مردم و مسئولین ) قرار گرفت و در حال حاضر گروه های تعزیه ی ما برای ایام فاطمیه در حال تمرین می باشند .


نوشین کلانتر هرمزی از فعالان فرهنگی به حفاری های بی رویه در شهر شوش اشاره کرد و گفت : هر اداره ای نظیر « مخابرات ، برق ، آب و فاضلاب ، گاز و حتی شهرداری» وقتی که فاضلابی مسدود می شود ، یا لوله ای از زیر زمین نشست می دهد هر چند با تأخیر نسبت به پوشیدن آن اقدام می کنند اما گاها چنین حفاری هایی به حال خود رها می شوند و تا اتفاق ناگواری رخ ندهد آن را نمی پوشانند .امید است  رسیدگی به این حفاری ها در دستور کار این نشست قرار گیرد .


معصومه جوکار مدیر کلنیک مددکاری پرتو ، برگزاری جشن ها در محیط های باز را یک امر ضروری دانست و در این خصوص خاطر نشان نمود : اگر ما بتوانیم برای جشن ها برنامه های شادی را در نظر بگیریم ، نیرو و نشاط به اقشار مختلف جامعه تزریق می شود ، هر چند که امسال شب یلدا در ایام فاطمیه قرار دارد ولی از هم اکنون برای تعطیلات نوروزی و یا دیگر اعیاد مذهبی اینگونه جشن ها را در چند نقطه از شهر در برنامه های فرهنگی لحاظ کنیم .


حمید منصوری مدیرعامل انجمن جسمی حرکتی توانجویان امید شهرستان شوش ضمن اعلام آمادگی انجمن جسمی حرکتی توانجویان شهرستان شوش گفت : ما تاکنون از سه گروه نمایشی حمایت کرده ایم هرچند که جز وظایف ما نبوده اما برای کارهای فرهنگی هر کاری که به ما محور شود ، چه در ایام الله دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی و چه در تعطیلات نوروزی ، آن مأموریت را به نحوه مطلوب انجام خواهیم داد .


لیلا دادبین نماینده ی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش هم به بخش دیگری از مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت : شهرداری شوش بايد به دنبال منابع درآمدي جديد باشد و زمينه ی مشاركت سرمايه گذاران و تجار در اين شهرستان را فراهم كرد. « نرخ عوارض صدور پروانه ساختماني ، تعيين سهم شهروندان در تامين هزينه خدمات عمومي ، شهري و نوسازي و تعيين سهم دولت در ايجاد زيرساخت هاي توسعه ی شهري ، برون سپاري وظايف قابل واگذاري و هدايت بودجه شهرداري » از دیگر وظایف شهرداری است که نباید به آنها بی توجهی شود و البته حمایت از اداره ی آموزش و پرورش  که قشر عظیمی از جامعه را تحت پوشش دارد از دیگر برنامه هایی است که کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شوش نسب به آن باید توجه ویژه داشته باشد .

رحمن ایمانی خبرنگار نشریه ی صدای کرخه گفت : متأسفانه برخی از مسئولین خبرنگاران ر ا در مقابل خود می بینند در حالی که ما به دنبال شناسایی نارسائی ها و بی توجهی نسبت به شهرستان شوش و رعایت حقوق شهروندی هستیم .


دکتر مهدی تمیمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمه ، در مورد حفاری های در سطح شهر اظهار داشت : در گذشته این حفاری ها بی رویه انجام می شد اما الان هر اداره ی که بخواهد حفاری کند می بایست از شهرداری شوش استعلام بگیرد ،اما مشکل اصلی ما در فرهنگ سازی است  ، در این راستا کلیپ هایی باید در فضای مجازی  نشر گردد و من از رسانه ها می خواهم  در این راستا  همکاری داشته باشند .


وی در ادامه یادآور شد : هر چند که هر ساله با همکاری میراث فرهنگی شهرستان شوش نمایشگاهی در تعطیلات نوروزی برای زنان خود سرپرست و بد سرپرست و بعضا توانجویان دایر می شود اما امسال با همت شهرداری شوش در نظر د اریم یک مکانی را برای نمایشگاه دائمی در نظر بگیریم که این بانوان در طول سال به تأمین امورات زندگی خود بپردازند .


مهندس سعید پورعبدالهی معاونت برنامه ریزی  فرمانداری شهرستان شوش گفت : من اولین بار است که در نشست های کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر حضور می یابم  و در یک جمع بندی می خواهم در مورد آسیب های اجتماعی اجتماعی بگویم که در این راستا سه جلسه داشته ایم ، در حال حاضر آمار جمعیت شهر شوش 90 هزار نفر است که 12 هزار نفر از این جمعیت در حاشیه ی شهر  و در کوی وهب که به خاطر محرومین به آن فلوجه هم می گویند زندگی می کنند و در واقع ده درصد جمعیت حوزه ی شهر شوش را به خود اختصاص داده است .

وی افزود : انتظار داریم که کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شوش  به این منطقه توجه ویژه داشته باشد ، این منطقه هم دارای فقر مالی است و هم فقر فرهنگی ، این کمیسیون نسبت به این منطقه مسئولیت مستقیم دارد ، جلسات در این منطقه پر رنگ شود  ، این منطقه محروم از هرگونه « فضای سبز ، روشنایی و حتی مسجد» می باشد ، وجود یک مسجد برای 12 هزار نفر کافی نیست  ، دبستان ابتدایی به اندازه ی کافی در این منطقه وجود ندارد و به حدی  ساخت و سازهای غیر مجازی افزوده شده که چند متر زمین با کاربری آموزشی وجود ندارد و هر چه ساخت و سازهای غیر مجاز بیشتر شود ، قدرتِ  قانون در این منطقه کم رنگ تر می شود .


معاونت برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شوش افزود : آیا می دانید در کوی وهب سه تا انبار جمع آوری زباله وجود دارد ؟ و کسانی که زباله ها را به این سه انبار تحویل می دهند در مقابل پول نمی گیرند  بلکه به جای آن مواد مخدر می گیرند .

مهندس پورعبدالهی خطاب به اصحاب رسانه خاطر نشان نمود : رسانه ها و سمن ها در کنار کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شوش  اگر به این منطقه  توجه داشته باشند  خیلی از مسائل فرهنگی حل می شود . حلقه ی رابطه و محور این کار ؛ کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شوش باشد و با دستگاه های فرهنگی و رسانه ها نسبت به این موضوع ورود کنید . همه وارد کار شوید .« اداره ی بهزیستی  ، اداره ی آموزش و پرورش و رسانه ها مسائل مربوطه را به ریز مورد بررسی قرار داده و آنها را جمع آوری و در رفع آنها تلاش کنند .

معاونت برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شوش حمایت مالی از سمن ها بدون برنامه ریزی را جایز ندانست و در این خصوص گفت : هر سمن که برای کمک مالی به شما مراجعه کرد تا برنامه ی خود را ارائه نداده است هیچ وجهی در اختیارش نگذارید ، الان در شهرستان شوش در سه دانشگاهی که داریم بیش از 30 استاد عملی داریم که هر کدام در هر روز 6 ساعت تدریس می کنند و اکثرا غیر بومی هستند ،یا پزشکان متعهد و تکلیفی داریم  که وقت خود را در اختیار بیمارستان هستند  و می توان از این اساتید دانشگاه و پزشکان  در این ظرفیت استفاده کرد .


مهندس سعید پورعبدالهی مغاونت برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شوش در ادامه به وضعیت پارک های محلی شوش اشاره کرد و اظهار داشت : در پارک ها به جای اینکه برنامه های شاد و مفرح انجام شود و امنیت در آنها برقرار باشد اما مشاهده می شود در اکثر پارکهایی که فاقد روشنایی لازم هستند  معضلاتی برای مردم  نظر بداخلاقی و یا مزاحمت موتورسواران به وجود آمده است در حالی که می توان علاوه بر تأمین روشنایی پارک های محلی ، در هر کدام از این فضاها یک اتاق برای مطالعه ساخته شود تا بتوانیم سطح مطالعه و کتابخوانی را هم بالا ببریم .

وی در آخر به فقر سرمایه گذاری ، کارآفرینی و نیکوکاری در شهرستان شوش اشاره کرد و گفت : در شهرستان دزفول بیشتر بیمارستان ها توسط خیرین ساخته می شود  و در حالی که به جز خانواده ی حمدانی  که کارآفرینی ایجادکرده است ؛ فرد دیگری گامی برنداشته است و حتی در رسانه هم ما مشاهده می کنیم که فرهنگ رسانه رعایت نمی شود ، مثلا یک نشریه مرا مورد نقد قرار می دهد و نشریه ی دیگری از من تعریف و تمجیل می کند و من در شهرستان شوش « عباس کرم الهی ،رحمان ایمانی و زهرا حیدری نیا» را پرکار دیده ام که به موقع انتقاد می کنند و به موقع هم عملکردها را منتشر می کنند و انتظار دارم سایر رسانه ها هم به همین روشن فعال باشند نه به صورت صد درصد تعریف و تمجیل کنند که به نارسائی ها توجهی نشود و نه همه اش انتقاد کنند که احساس شود این روش فعالیت کردن مغرضانه است .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست