04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۰۲۲2969

طولانی ترین جلسه ی شورای اشتغال شهرستان شوش در سال 1396 برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 9 صبح روز جمعه 22 دیماه 1396 ؛ طولانی ترین جلسه ی شورای اشتغال با حضور دکتر نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ رقیه محمودی سرپرست اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش ضمن قدردانی از دکتر غزی به خاطر تشکیل این جلسه در یک روز تعطیل گفت : همه ی ما می دانیم که موضوع اشتغال موضوع روز است با توجه به مشکلات عدیده ای که در کل کشور وجود دارد برمی گردد به همین معضل بیکاری ؛ و رفع بیکاری هم وظیفه ی یک اداره یا یک ارگان نیست ، بلکه مستلزم تلاش تمام دستگاه های دولتی و خصوصی است و در این راستا همه موظف شده ایم برای ایجاد اشتغال قدم برداریم ؛ همه ی ما این را خوب می دانیم که وضعیت اشتغال یک کار جهادی را می طلبد ، کاری که همه ی دستگاه ها ورود کنند ، همانطوری که در زمان هشت سال دفاع مقدس اقدام شده است همه ی شهرها و روستاها درگیر جنگ بودند تا این که این جنگ تحمیلی به پایان رسید و الان هم بیکاری یک جهاد همگانی را می خواهد لذا باید دولت و مردم دست در دست هم بگذارند .

وی با توجه به آمار و ارقام  به دست آمده در سامانه ی رصد به اداراتی که نسبت به این موضوع کم کاری و یا بی توجهی کرده اند انتقاد نمود واظهار داشت : دستگاه هایی که موظف شدند اشتغال ایجاد شده ی خود را در سامانه ی رصد وارد کنند ؛  تا کنون بهزیستی 44 ، مرکزآموزش فنی و حرفه ای 7 ، حمل و نقل پایانه ای 11 ، کمیته ی امداد 64 ، صنعت معدن و تجارت 79 ، میراث فرهنگی 12 ، جهادکشاورزی 103 ، تعاون 84 ، راه و شهرسازی 41 ، فرهنگ و ارشاد اسلامی 3 ، دانشگاه علوم پزشکی 11 ، صندوق کارآفرینی امید 16 و بنیاد شهید و امور ایثارگران 16 نفر را در سامانه ی رصد ثبت نام نموده اند  که در مجموع 491 نفر ثبت نام شده اند ول با توجه به تعهد ایجاد شده دستگاه های نامبرده در شهرستان این رقم  حتی نسبت به سال گذشته خیلی پایین است  و این دستگاه اکثرا حتی نسبت به تعهدات سال گذشته ی خود هم هیچ گونه اقدامی نداشته اند ، لذا برای بار آخر به صورت خواهش انتظار دارم در دو ماهه باقیمانده از سال حداقل نسبت به تعهدات سال قبل خود عمل کنند .


محمودی در ادامه به مشاغل خانگی اشاره کرد و تصریح نمود : دستگاه های اجرایی نظیر « صنعت معدن و تجارت ، میراث فرهنگی ، بهزیستی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کمیته ی امداد ، جهاد کشاورزی و بنیاد شهید و امور ایثارگران » تاکنون در مجموعه 64 پرونده معرفی به بانک داشته اند با 2980 میلیون ریال اعتبارو مبلغ پرداخت شده ی ما تا این لحظه 31 پرونده معادل 1370 میلیون ریال است و مابقی هم در حال طی کردن مراحل پرداخت هستند .

سرپرست اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش در ادامه به شیوه نامه ی تسهیلات بانکی اشتغال پایدار روستایی و عشایری  که اخیرا به عنوان یک دستورالعمل  به تمام دستگاه ها ابلاغ شده ، اشاره کرد و گفت : کاربرگ هایی به دستگاه های اجرایی ارسال کرده ایم و بر اساس بند ی الف و ب تبصره ی  18 ؛ اشخاصی که متقاضی هستند این کاربرگ ها را پر کنند و به تأیید دستگاه اجرایی خود برسانند و به اداره کل مربوطه ارجاع نمایند و تا از طریق اداره ی کل مربوطه به دبیرخانه ی استان ارسال نماید و تاکنون « جهادکشاورزی 2 نفر  ،  ورزش و جوانان 1 نفر ، آموزش و پرورش 1 نفر و تعاون 1 نفر »را طبق این دستورالعمل به ما ارجاع داده اند . و با توجه به زمان باقیمانده ؛ دستگاه های اجرایی به جد جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند .

وی افزود : به توجه به این که تسهیلات موجود در استان شناور می باشد ؛ هر شهرستانی که بتواند بیشترین تعامل و رایزنی را داشته باشد و با متقاضیان ارتباط برقرار کند و سرمایه گذاران را جذب نماید  تا بتواند در مناطق روستایی و عشایری ایجاد اشتغال داشته باشد می تواند و همچنین بر اساس بند الف و ب تبصره ی 18 شهرک های صنعتی هر چه سریعتر اقدامات لازم را به عمل آورند ، چون شهرستان شوش در سال های گذشته بیشترین اعتبار را توانسته است جذب نماید لذا امسال که اعتبار قابل توجهی آمده است تلاش خود را به کار بگیریم تا مبلغ قابل توجهی از این اعتبارات را برای شهرستان شوش جذب کنیم .

دبیر شورای اشتغال شهرستان شوش افزود : این دستورالعمل برای روستاها و عشایر و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده ؛ لذا دستگاه های اجرایی نظیر « جهاد کشاورزی ، صنعت معدن و تجارت ، میراث فرهنگی ، آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای  » هر چه سریعتر اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند .


رقیه محمودی در ادامه به فهرست رسته هایی که در اولویت آیین نامه اشتغال زایی  پایدار روستایی  و عشایری قرار دارند اشاره کرد و خاطر نشان نمود : « صنایع پایین دستی پتروشیمی ـ صنایع دستی ، پرورش آبزیان ، فرآورده های لبنی ، بازرگانی ، فرش ، گردشگری سلامت ، حمل و نقل ، صنایع تبدیلی مواد غذایی ، خدمات فنی کشاورزی ، خدمات فنی مهندسی ، فرآوری خرما ، گیاهان ، گل و میوه های گلخانه ای ، پوشاک ، مدیریت انرژی ، گردشگری طبیعت گردی ، محصولات دامی ( البته جهادکشاورزی توجه داشته باشد که فقط پرواربندی در اولویت است و گاو شیری در فهرست رسته ها موجود نمی باشد )  ، فناوری اطلاعات ، فرهنگی هنری و ورزش » رسته های مهم و دارای اولویتی هستند که ادارات مربوطه می بایست در این فرصت باقیمانده اقدامات لازم را به عمل آورند .

وی در ادامه اظهار داشت : این اعتبارات در واقع یک 5/1 میلیارد دلاری است که توسط صندوق توسعه ی ملی بابت سهم هر استان در نظر گرفته شده و این موضوع تبصره (2) ماده (1) قانون براساس شاخص ترکیبی جمعیت روستایی، نرخ بیکاری و عکس درآمد سرانه استان در نظر گرفته شده و سهم خوزستان در واقع 2/4 درصد از کل کشور است . صندوق توسعه ی ملی با صفر درصد کارمزد این طرح را تقبل کرده و همان مبلغ را بانک های عامل به عنوان تسهیلات در نظر گرفته اند که برای روستاهای مرز نشین با 4درصد کامزد و برای مناطق روستایی 6 درصد کارمزد و برای شهرهای زیر ده هزار نفر برای سرمایه درگردش تا 10 درصد کارمزد در نظر گرفته شده است و اجرای این طرح فقط یک پیگیری جدی را می طلبد . یک سری مکاتبات هم که از طریق بخشداران خواهیم داشت تا نظرات خود را اعلام کنند و در مورد کاربرگ نیروی مهارتی  را با توجه به شناختی که به روستاهای تحت پوشش خود دارند به دهیاران بدهند تا بین روستاییان تقسیم کنند .تا بدانیم در هر روستایی چه مهارت هایی وجود دارد .


دبیر شورای اشتغال سپس به ضروری بودن معرفی رابط اشتغال توسط ادارات اشاره کرد و گفت : از هر اداره یک نفر به عنوان رابط اشتغال به ما معرفی شود که ما بتوانیم مصوبات و پیگیری ها اشتغال را از طریق آن کارشناس دنبال کنیم و تا کنون به جز اداره ی بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران ، کسی به ما معرفی نشده است ؛ در حالی که دستگاه های اجرای می بایست مصوبات جلسات شورای اشتغال را جدی بگیرند ، چون در جلسه ی بعدی مصوبات همین جلسه مطرح و می بایست پاسخگو باشید .

رقیه محمودی در پایان سخنان خود به معرفی کاییدی یکی از کارآفرینان که مدیرعامل شرکت تعاونی تولید مبلمان شهری می باشد پرداخت و خاطر نشان نمود : این کارآفرین چندسالی است که انواع مبلمان شهری را تولید می کند ولی مشتریان وی خارج از استان می باشند در حالی که شهرداران پنج شهر ما وسایل مورد نیاز خود را خارج از شهرستان خریداری می کنند .

کاییدی مدیر عامل شرکت تعاونی مبلمان شهری در تکمیل صحبت های رقیه محمودی اظهار داشت : ما مشتریانی از شهرهایی نظیر بندر ماهشهر داریم و چنین مواردی باعث شده ما برای 7 نفر ایجاد شغل نماییم امکان اگر به همین روال پیش رود و شهرداران پنج شهر ما به جای این که از تولیدات داخلی شهرستان حمایت کنند باز خرید خود را از دیگر شهرستان ها داشته باشند بی شک ما از تعداد شاغلین خود ناخواسته مجبوریم کاهش دهیم هر چند که تا کنون خوشبختانه حقوق معوقه ای نداشته اند اما اگر شهرداران بیایند و عیب و ایرادهای کار ما را بگویند و یا اگر واقع از دسگر شهرستان ها ارزانتر از نرخ ما خریداری می کنند ما هم به همان قیمت و شاید هم کمتر  به نفاهم خواهیم رسید که در چنین صورتی قول مساعد خواهم داد تا اردیبهشت 1397 تعداد شاغلین خود را به 40 نفر خواهم رساند .

سپس رحیم منصوری یکی از نمایندگان کارگروه اشتغال نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی که به حمایت از شترداران سه بخش « مرکزی ، شاوور و فتح المبین » حضور داشت ابتدا به فواید شتر اشاره کرد و تصریح نمود : شتر حیوانی است نیرومند و تنومند با توش و توان بالا با یک یا دو کوهان و در دین اسلام گوشت او حلال است . این  حیوان ویژگی‌های خاصّی دارد که مهم‌ترین آنها تحمل شرایط سخت صحرا و دماهای گوناگون و به‌ویژه گرمای شدید تابستان و کمبود آب و علوفه است. ترکیب جسمانی شتر با دیگر جانوران اختلاف زیادی دارد، و این اختلاف باعث شده که شتر در طول روزهای سال در صحرا زندگی کند و از بوته‌ها و درختچه‌های گوناگون صحرایی و کویری و حتی از بوته‌های شور و خاردار تغذیه کند. عرب‌‌ها از زمان‌های بسیار دور از شتر استفاده کرده و می‌کنند. آن‌ها به این حیوان اهلی لقب کشتی صحرا سفینة‌الصحراء داده‌اند.


وی افزود : شتر حیوان مفیدی است و کاربردهای فراوانی دارد. این حیوان علاوه بر این که وسیله اصلی رفت و آمد ساکنین صحراست، از سویی دیگر می‌تواند غذای آدمی و وسایل مورد نیاز دیگر را به انسان عرضه کند و انسان می‌تواند بوسیله تغذیه با شیرشتر و گوشت شتر، تا هفته‌ها در صحرا زنده بماند. برخی بر این اعتقاد هستند که از شیر شتر برای درمان سرطان بهره می برند ، هم چنین می‌توان از چربی کوهان به جای کره استفاده کرد و پشم شتر را در ساختن خیمه ها، پتو، فرش،‌لباس‌های پشمی،‌طناب و ریسمان به کار برد. هم چنین می‌توان از مدفوع خشک شده شتر برای روشن کردن آتش استفاده کرد ، حتی می گویند از ادرار آن دارویی برای برخی از بیماری ها استفاده می شود و پس از کشتار شتر می‌توان از پوست آن برای ساختن کفش و مشک و چیزهای دیگر استفاده کرد. شتر از جانورانی است که با محیط‌های خشک و بی‌آب و علف و صحرا سازگار شده و این سازگاری باعث شده است که به خوبی بتواند آب و هوای گرم و خشک، بی‌آبی و کم‌غذایی را تحمل کند.

منصوری در ادامه به نامهربانی هایی که به شترها و شترداران در شهرستان شوش می شود اشاره کرد و گفت : شتر با این همه مزایایی که به آنها اشاره کردم  در حالی که در دیگر شهرستان ها و بعضا استان ها ساماندهی شده و برای شترها شناسنامه و برای شترداران کارت صادر شده و مر تب برای سلامتی واکسظیناسیون می شوند ؛ اما در شهرستان شوش مورد بی توجهی و حتی ظلم اداراتی نظیر « محیط زیست ـ جهادکشاورزی ، منابع طبیعی و دامپزشکی » قرار می گیرند ، بارها شده که مأموران محیط زیست به خاطر تردد شترها ، شترداران را مورد جریمه ی نقدی قرار داده و در برخی مواقع بازداشت داخلی کرده اند ، چند بار مأموران آنها  حتی فرزندان شترسوران را که سورا موتور بوده اند متواری نموده که باعث زمین خوردن و آسیب دیدن آنها شده است .

وی که دل پری از این نامهربانی ها داشت افزود : با توجه به این که شهرستان شوش هم از لحظا تعداد شتر در سطح کشور دارای رتبه است و هم بهترین شترداران کشور  از شهرستان شوش انتخاب شده ؛ آیا سزاوار است که حق تردد نداشته باشند و حتی برای نوشیدن آب از رودخانه ی کرخه مورد جریمه قرار گیرند ؛ آیا ظلم نیست که حتی این شترها مورد واکسیناسیون قرار نگیرند ؟ ما انتظار داریم که این شترها ساماندهی شده و واکسیناسیون قرار گیرند و در فصل پاییز که برگریزان است اجازه ی ورود شتران به بیشه زارها داده شود تا  با این کار شترداران برای تهیه علوفه هزینه ی کمتری را متحمل شوند . و اگر این بی توجهی ها به همین روال ادامه داشته باشد بی شک ماه به ماه شترسوران مجبور می شوند که شترهای خود را به دیگر شهرستان ها و حتی کشور عراق بفروشند .

سرپست فرمانداری شهرستان شوش ضمن تشکر از حضور  نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، بخشداران ، شهرداران ، شترداران ، کارآفرینان و اعضای شورای اشتغال ، از اصحاب رسانه و مطبوعات که  زحمات زیادی را برای پوشش خبری متحمل می شوند قدردانی نمود و گفت : در سال اقتصادمقاومتی ، تولید و اشتغال به وضوح مشاهده می کنید که شترسوران که قشری از جامعه هستند با مشکلات در حال دست و پنجه نرم کردند هستند تا بتوانند چرخ زندگی خود و خانواده را بچرخانند و مردمی که در بخش اقتصاد دارای مشکل هستند یا به طرف نماینده مراجعه می کنند یا به فرمانداری می آیند و یا به شوراهای اسلامی  می روند ، در حالی که این مشکلات را داریم برخی از مسئولین متأسفانه  بی نظمی خود را به حدی رسانده اند که به وقت اصلا توجه ندارند ؛ می گویم جلسه ساعت 9 است با نیم سیاعت تأخیر می آیند امروز که اعلام کرده ایم جلسه ساعت ده است که برای نماز و صحبانه خوردن مزاحم کسی نشویم باز با نیم ساعت تأخیر خود را به جلسه می رسانند ؛ لذا من از همین امروز نام آنهایی را که غیبت کرده اند را به ادارات کل ارسال می کنم و آنهایی که با تأخیر آمده اند را در ارزشیابی آنها لحاظ خواهم نمود .


وی افزود : اگر بخواهم دقیق تر اشاره کنم  به این سه مورد توجه داشته باشید « اگر زود بیایید و دیر بروید  با نظم و انضباط هستید اما اگر دیر بیایید و زود بروید و یا زود بیایید و زود هم بروید در ردیف بی نظم ها هستید » پس سعی کنید در ردیف با نظم ها قرار داشته باشید .

دکتر غزی در ادامه به حمایت از تولید بومی های شهر اشاره کرد و تصریح نمود : کاییدی در خصوص مشکل خود دو بار با من صحبت داشته که متعاقبا من هم با شهرداران این مشکل را مطرح کرد و نتیجه همان شد که خود کاییدی به آن اشاره کرد یعنی هم باید قیمت پایین تر بیاید و هم کیفیت بالاتر رود و در این راستا به عنوان اولین مصوبه جلسه ای به دبیری سرپرست اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل شرکت تعاونی مبلمان شهری به اتفاق بخشداران و شهرداران  برگزار شود و تفاهمات لازم در نظر گرفته شود و با توجه به این که قرار است تا اردیبهشت 1396 شاغلین این شرکت به 40 نفر افزایش یابد ، موضوع حل و فصل و شهرداران هم متعهد شوند که از این به بعد وسایل مورد نیاز مبلمان شهری خود را از این شرکت خریداری نمایند .

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش در ادامه به پتانسیل ها و ظرفیت های بالای شوش اشاره کرد و اظهار داشت : ظرفیت و پتانسیل در شوش بسیار زیاد است اما به علت کم کاری و بی توجهی های ما مسئولین  به اقتصاد و اشتغال این شهرستان باعث شده که در سایر ابعاد نظیر فرهنگی ، اجتماعی و .... معضلاتی را مشاهده کنیم  ، کسی که به سرقت دست می زند ، فردی که به مواد مخدر رو می آورد ، آن دسته از اشخاص که زندگی آنها منجر به جدایی و طلاق کشیده می شود  و یا اشخاصی که به خاطر افسردگی یا عصبانیت به قتل متوسل می شوند ؛ درصد بالای آن به خاطر بیکاری است ؛ از طرفی وقتی اقشار بیکار ما را در ناز و نعمت می بینند و متوجه می شوند که به آنها توجهی نداریم  و ناهار و شامشان فقط یک کیلو بادمجان است اگر نقدی کنند و یا سنگی پرت کنند نباید برچسب ضد انقلابی به آنها بچسبانیم بلکه باید بدانیم  ما در حق آنها کوتاهی کرده ایم و از طرفی دیگر باید صندلی به کارها و تلاش هایی که ما برای مردم و شهرستان انجام می دهیم به ما افتخار کند نه ما  به صندلی افتخار کنیم .

وی افزود : از منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، محیط زیست و دامپزشکی انتظار دارم که مشکلات شترداران را حل نمایند و در اولویت قرار دهند هر چند که از طرفی حاجی کلی رئیس اداره ی بهزیستی می گویند تا کنون شترسوران به من مراجعه نکرده و از جریمه هایی که صورت گرفته اظهار بی اطلاعی می کند که این مورد در صورت صحت می بایست از طریق مقامات قضایی پیگیری شود و دامپزشکی هم به صراحت اعلام می دارد که برای واکسن به ایشان مراجعه نشده و حاضر است که شترها را شناسنامه دار نماید ، اما با این وجود از رحیم منصوری انتظار دارم علاوه بر این که نماینده دکتر نوری است نماینده ی ما هم در رفع مشکلات شترداران باشد .


دکتر عدنان غزی در ادامه خطاب به مسئولین خاطر نشان کرد : از همه می خواهم برای این که ثابت کنند مصوبات این جلسه برای آنها مهم و حائز اهمیت بوده  ؛ ظرف مدت باقیمانده از سال ؛ نسبت به اشتغال اقدام نموده تا اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  اعلام کند  چه اداره ای موفق شده بیشترین فرصت شغلی را مهیا نموده و سرمایه گذاران را جذب کار نموده است .

وی افزود : سرمایه گذار را از خود دور نکنید  ، فشار را به شرکت های تولیدی و صنعتی  برای اشتغال بیکاران نیاورید که این ملاک عمل نیست ؛ بلکه در بعد اقتصادمقاومتی ، تولید و اشتغال  گام بردارید ؛ مثلا اگر یک نفر گاومیشی دارد و با آن زندگی خود را می چرخاند  به سمتش برویم و کاری کنیم که آن گاومیش  بتواند سالها مایحتاج یک خانواده ی پنج نفره برآورده کند . و از طرفی از منابع طبیعی و شهرداران و بخشداران انتظار می رود به جای این که شاهد ساخت و سازهای بی مجوز باشند  زمینی برای ساماندهی شترسواران و حتی اسب داران  و گاومیش داران  در نظر بگیرند ، امیدوارم تا آخر سال این ظرفیت ها به نحوه احسنت عملیاتی شوند .

دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی پیرامون صندوق توسعه ی ملی گفت : برای مسائل « کشاورزی ، صنعت ، میراث فرهنگی و اشتغال » طرح و لایحه ای که دولت داد تا در حد 5/1 میلیارد دلار  در بخش اشتغال پایدار روستایی و عشایری  در هر استان هزینه گردد  ؛ سئوالاتی پیش می آید ؛ مثلا ؛ میراث فرهنگی  که همیشه جلوی رشد و توسعه ی شهری را گرفته است  چه طرح ها و برنامه هایی را برای اشتغال روستایی دارد ؟ برنامه ی میراث فرهنگی برای روستای خماط که یک روستای گردشگری است و می شود تا سقف 2 میلیارد تومان از صندوق کارآفرینی امید بگیرد چیست ؟  یا این که جهادگشاورزی برای دام های سبک و سنگین چه برنامه هایی دارد ؟ آیا دور هم جمع شده ایم و با خوردن یک لیوان شیر اهدایی شرکت پاستوریزه ی پگاه خوزستان ، فقط سخنرانی کنیم و بعد خداحافظی کنیم و برویم ؟


وی افزود : ما یک کارگروه اشتغال تشکیل دادیم  و اگر امروز رحیم منصوری با قاطعیت و بدون ترس و واهمه  صحبت می کند نتیجه ی همین کارگروه اشتغالی است که کار خود را به صورت جدی آغاز نموده است و نظر من این است که کمیته ی سرمایه گذاری و اشتغال  در فرمانداری می بایست حرف اول را بزند ، مقام معظم رهبری چند سال متوالی است که  به اشتغال تأکید می کند ما که سربازان آن آقا هستیم چه کاری را انجام داده ایم ؟

وی با انتقاد شدید نسبت به اشتغال غیر بومی ها در شهرستان شوش اظهار داشت : دیواری کوتاه تر است شوش پیدا نشده است ؟ چرا باید بیکاران دیگر شهرها در شرکت قند شوش استخدام شوند ؟ در چه شهرستانی شوشی ها را برای استخدام پذیرفته اند که ما به این راحتی فرصت شغلی شوشی ها را به غیر بومی ها می دهیم ؟اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی باید با قاطعیت در مقابل این کارها بایستند و با تک به تک این شرکت ها اترباط داشته باشند نه این که نظام پادگانی را در شرکت ها پیاده کنیم .

دکتر نوری  سپس به تکثیر خارشتر اشاره کرد و تصریح نمود : تکثیر خار شتر  ؛ علوفه ای است  بدون هرزینه و پول و عدم حضور منابع طبیعی در این جلسه یعنی  حرف شترداران بادهواست و به جایی نمی رسد .

وی سپس به آبیاری نوین پرداخت و خاطر نشان نمود : دیروز در جلسه ی رسیدگی به آب شرب روستاییان توسط مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان اعلام شد که مجوز  آبیاری صادر شده یعنی جهادسازندگی باید با متقاضیان  قرارداد ببندد و آبیاری نوین را اجرا کند و یکی از این متقاضیان حمدانی مدیر عامل شرکت پاک چوب است که بخشی از کشت آنها به درختکاری اختصاص می یابد .


وی غیر بومی بودن برخی از مسئولین را هم یکی از دغدغه های خود دانست و گفت : برخی از مسئولین ما از طرفی بی برنامه هستند و از طرفی دیگر چون غیر بومی هستند صبح به شما می آیند و بعد از وقت اداری به اهواز و دیگر شهرستان ها بر می گردند به آنها می گویم اگر می خواهید شوش بمانید بسم الله ؛ اگر در شوش برای زندگی بمانی شوشی هستی قدمت روی چشم در غیر این صورت خداحافظ ، از این شهرستان برو ؛ پرسنل هم که سال به سال کمتر می شوند و من نمی توانم جلو مردم بایستم ، مدیران که غیربومی باشند و پرسنل هم نداشته باشند مشکلات مردم به همین روال باقی خواهد ماند آیا این است کار کردن در اقتصادمقاومتی ؟ ما اگر هم حرفی داریم به برکت وجود آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) است ، به جز مشهد مقدس و شوش در هیچ جای ممکلت چنین ظرفیت هایی را نمی توانیم بیابیم ؛ به برکت همین پیغمبر خدا در 15 کیلومتر بالاتر وجود چندین چشمه باعث جاری شدن یک رودخانه به نام شاوور شده در حالی که دیگر رودخانه ها از بالای کوهستان ها آب آن ها سرازیر می شوند .

دکتر نوری افزود : انتظار می رود برای مسئولین مدت زمانی از یک هفته تا ده روز تعیین شود چون فقط از صندوق کارآفرینی امید 250 میلیارد تومان تزریق می شود و سه برابر این مبلغ را بانک کشاورزی تزریق می کند ، البته این مبالغ تا قبل از عید نوروز فرصت جذب دارد ؛ ادارات ما از این مبالغ چقدرمی خواهند جذب کنند ؟ و اگر  می گویم کمیته و کارگروه هایی وجود داشته باشد به خاطر این است که نتیجه بگیریم وگرنه تشکیل جلسه آن هم در روز تعطیل و استراحت چون ممکن است پیگیری نداشته باشد دردی را دوا نمی کند .

وی در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : در حال حاضر شکر اورگانیک قرمز که در سطح روستا به صورت غیر قانونی شده ، کارگروه ما زحماتی که متحمل شده اند موفق گردیدند دو رقم کد گرفتند یعنی این شکر اورگانیک قرمز الان تعریف شده است که الان هر کیلو 30 هزارتومان به فروش می رسد با این وجود می توانیم بیش از 40 کارگاه ده نفر به صورت مستقیم مشغول  به کار شوند ، آیا شهرک صنعتی برای این طرح برنامه ای دارد ؟ این یعنی اقتصاد مقاومتی و خیلی حرفها در این زمینه دارم که چون جلسه به اذان ظهر کشیده شده به همین بسنده می کنم .

شایان ذکر است در پایان  لوح  استاندار خوزستان که سال گذشته به  آقای قلمبر به عنوان کارآفرین نمونه تهیه و ارسال شده بود به دست دکتر غزی سرپرست فرمانداری شهرستان شوش به وی تحویل داده شد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست