04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۲۳۱3197

اولین جلسه ی مشترک ستاد برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس ، جمع خوانی قرآن و بیست و نهمین سالگردملکوتی امام خمینی(ره) در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 12 ظهر روز دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 ؛ اولین جلسه ی « نکوداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر ، مشترک برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس ، بیست و نهمین سالگرد ملکوتی  امام خمینی(ره) ، سالروز قیام خونین 15 خرداد و جمع خوانی قرآن »در سالن اجتماعات غرمانداری شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش در آغاز سخنان خود به مسجد بیت المقدس به عنوان قبله ی اول مسلمین جهان که برای تمام ادیان الهی مورد احترام است اشاره کرد و گفت :وقتی که « یهود» که دائما در حال طعنه زدن به مسلمین بود و می گفت « حضرت محمد(ص) پیامبری است که خدا به او پسری نداد و وقتی از این دنیا برود  نسلش منقرض شده و در نتیجه اسلام برای همیشه از بین خواهد رفت . » این گفتگوها برای پیامبر اسلام(ص) و مسلمانان ناگوار بود، آنها از یکسو مطیع فرمان خدا بودند، و از سوی دیگر طعنه های یهود از آنها قطع نمی شد، و به همین دلیل پیامبر (ص ) شبها به اطراف آسمان نگریسته و منتظر راه چارهای از سوی پروردگار عالمیان بود تا از دست طعنه های یهودیان خلاصی یابد.مدتی از این انتظار گذشت تا اینکه فرمان تغییر قبله صادر شد و در حالی که پیامبر دو رکعت نماز ظهر را در مسجد بنی سالم به سوی بیت المقدس خوانده بود جبرئیل ماءمور شد پیامبر(ص ) را به سوی کعبه بگرداند. یهود از این ماجرا سخت ناراحت شدند و طبق شیوه دیرینه خود به بهانه جویی و ایراد گیری پرداختند.


وی افزود : آنها قبلا می گفتند: ما بهتر از مسلمانان هستیم، چرا که آنها از نظر قبله استقلال ندارند و پیرو ما هستند، اما همین که دستور تغییر قبله از ناحیه خدا صادر شد زبان به اعتراض گشودند. چرا اینها از قبله پیامبران پیشین رو گردان شدند؟ اگر قبله اول صحیح بود این تغییر چه معنی دارد؟ و اگر دومی صحیح است چرا سیزده سال و چند ماه به سوی بیت المقدس نماز خواندید ؟! خداوند به پیامبرش دستور می دهد به آنها بگو شرق و غرب عالم از آن خداست ، هر کس را بخواهد به راه راست هدایت می کند. «قل لله المشرق و المغرب یهدی من یشاء الی صراط مستقیم». این یک دلیل قاطع و روشن در برابر بهانه جویان بود که بیت المقدس و کعبه و همه جا ملک خدا است، اصلا خدا خانه و مکانی ندارد، مهم آن است که تسلیم فرمان او باشید هر جا خدا دستور دهد به آن سو نماز بخوانند، مقدس و محترم است و هیچ مکانی بدون عنایت او دارای شرافت ذاتی نمی باشد و تغییر قبله در حقیقت مراحل مختلف آزمایش و تکامل است و هر یک مصداقی است از هدایت الهی ، او است که انسانها را به صراط مستقیم رهنمون می شود.

فرماندار شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : بعد از مدتی خداوند  دختری به پیامبر داد که مورد احترام خاص و عام بود و در این هنگام آیه ی 1 از سوره ی اسراء نازل شد « سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا  إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ /// پاک و منزه است خدایی که در (مبارک) شبی بنده خود (محمّد) را از مسجد حرام (مکّه معظّمه) به مسجد اقصایی که پیرامونش را مبارک و پر نعمت ساختیم سیر داد تا آیات و اسرار غیب خود را به او بنماییم که او (خدا) به حقیقت شنوا و بیناست.»


دکتر غزی در پایان خاطر نشان نمود : رژیم جعلی اسرائیل زمانی برای توسعه و کشورگشایی جنگ می کرد  اما الان دست و پا می زند و به خاطر نگهداری و بقاء خودش می جنگد و مطمئن باشید در سال های پیش رو  این غده ی سرطانی برای همیشه خشک خواهد شد و بیان حضرت امام خمینی (ره) که فرمود « اسرائیل باید از بین بروند » محقق خواهد شد .

با رفتن فرماندار شهرستان شوش برای حضور در جلسه ی شورای تأمین ؛ عبدالحسن آل کثیر معاون فرماندار شهرستان شوش مدیریت جلسه را بر عهده گرفت و در تکمیل گفته های دکتر غزی به تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب ها اشاره کرد و اظهار داشت : از هر بعدی که به انقلاب اسلامی ایران نگاه کنیم مشاهده می کنیم از بعد « فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی » با انقلاب های کشورهای « روسیه ، فرانسه ، چین و... » ایران دارای رهبری سیلاستمدار ، قدرتمند و با مدیریت قوی توسط  برای رهایی مطلومین از دست ظالمان و دفاع از محرومین و مستضعفین انقلاب را به دیگر کشورهای جهان اسلام صادر نمود .

معاون فرماندار شهرستان شوش در ادامه  به یاد و گرامیداشت سی و ششمین سالروز سوم خرداد « آزادسازی خرمشهر قهرمان در عملیات بیت المقدس » اشاره کرد و گفت : روز پنجشنبه 3 خرداد با حضور در گلزار شهداء و غبارروبی مزار شهیدان یاد و خاطره این روز فرخنده را گرامی می داریم و روز جمعه4 خرداد1397 با حضور در نماز سیاسی عبادی جمعه سخنرانی سروان ایمانی فرماندهی ناحیه ی سپاه شوش را به همین مناسبت در برنامه ریزی به عمل آمده داریم .


آل کثیر معاون فرماندار شهرستان شوش با توجه به این که ، بیست و نهمین سالگرد ملکوتی  امام خمینی(ره) مصادف با ضربت خوردن حضرت امام علی(ع) تقارن پیدا کرده است گفت : در نظر استبرای این دو مناسبت و هم چنین قیام خونین 15 خرداد برنامه ی مشترکی با همکاری « شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، اداره ی تبلغات اسلامی ، اوقاف و امور خیریه ، سپاه ناحیه ی شوش ، نیروی انتظامی و دیگر ادارات » برگزار شود .


معاون فرماندار شهرستان شوش سپس به راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان یعنی 18 خرداد که مصادف است با 23 رمضان و مراسم جمع خوانی قرآن که روز شنبه 19 خرداد مصادف با 24 رمضان در شوش برگزار می گردد پرداخت و گفت : انتظار می رود که کلیه ی مسئولین همراه با پرسنل و زیر مجموعه های خود شامل « کانون های فرهنگی و هنری ، هنرمندان و اصحاب رسانه و مطبوعات ازطرف اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، امدادگران جمعیت هلال احمر ، ورزشکاران اداره ی ورزش و جوانان ، بانوان از طرف کمیسیون امور بانوان ، روحانیون از طرف حوزه های علمیه ، کارگران کارخانجات و کارگاه ها از طرف اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، فرهنگیان و دانش آموزان از طرف اداره ی آموزش و پرورش ، کسبه و بازاریان از طرف اتاق اصناف و اداره ی صنعت ، معدن و تجارت و... » در این دو مناسبت مهم حضوری پر رنگ داشته باشند .

شایان ذکر است مسیر و ساعت حرکت راهپیمایی روز جهانی قدس به آینده موکول گردید .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست