04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۳۲۰3224

دیدار جمعی از اعضای جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی با فرمادهی ناحیه ی سپاه شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت :18:30 یکشنبه 20 خردادماه 1397 ، رئیس جمنای شهرستان شوش و جمعی از اعضای این تشکل مردمی با حضور در مقرر فرماندهی ناحیه ی سپاه پاسداران شهرستان شوش با سروان علیرضا ایمانی دیدار نمودند .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالزهرا برهانی رئیس جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی شهرستان شوش ضمن قدردانی از فرماندهی ناحیه سپاه شوش به خاطر در اختیار گذاشتن وقت خود برای برگزاری این نشست ؛ به شرح وظایف جبهه اشاره کرد و گفت : جبهه مردمی با هدف سازمان‌دهی و هم‌افزایی نیروهای انقلاب اسلامی شامل تمامی اشخاص، نهادها و تشکل‌های انقلابی معتقد و ملتزم به اسلام ناب محمدی، نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی و پیرو رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با این اهداف « ترویج و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و تلاش برای تحقق مکتب و آرمان‌های امام راحل(ره) و نظرات و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ـ زمینه‌سازی و تسهیل حضور و مشارکت مردم در اداره امور کشور ـ شناسایی ضعف‌ها، آسیب‌ها و ناکارآمدی‌های نظام اداری و اجرایی کشور و تلاش برای رفع و اصلاح آنها ـ تلاش برای از بین بردن فقر، فساد و تبعیض و تحقق عدالت و تأمین منافع ملی در جامعه و کمک به ایجاد وحدت و همبستگی ملی و افزایش امید به آینده تشکیل شده است. »


وی افزود : این جبهه دارای اساسنامه ای  شامل 20 ماده و 16 تبصره است و اگر بخواهم به ارکان آن در سطح کشور تا شهرستان بپردازم  باید به « هیئت امناء ، مجمع ملی ، شورای مرکزی ، هیئت رئیسه ، هیئت اجرایی و ستاد مرکزی ، هیئت نظارت ، هیئت مشورتی ، شوراهای تخصصی (کمیسیون‌ها و یا به عبارتی کانون ها ) ، مجامع اقشار و اصناف ، مجامع استانی ، مجامع شهرستانی و شورای استانی و شهرستانی » اشاره کنم  و هر فرد  حقیقی و حقوقی ایرانی که به « اسلام، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران  و ولایت مطلقه ی فقیه » اعتقاد و التزام عملی داشته باشد ، خواهان پیشرفت و اعتلای ایران و مخالف استیلای بیگانگان بر کشور باشد ، اساسنامه ، مرام‌نامه و خط‌مشی جبهه مردمی را بپذیرد و عضویت او با رعایت ضوابط، مورد پذیرش جبهه مردمی قرار گرفته باشد، عضو جبهه مردمی محسوب می‌شود.

برهانی در ادامه به گزارش عملکرد جمنای شهرستان شوش اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در گام اول جبهه و اهداف و مرامنامه ی آن  بین اعضای هسته مرکزی که جمع آوری شده بودند معرفی شد  و افراد ذیصلاحی که  پس از شناسایی و گزینش های مورد نیاز ، برای آنها به عنوان اعضای جبهه و مسئولین کمیته ها و کانون ها حکم صادر گردید و از مجموع 5 شهر ، مراسم معارفه ی رئیس  چهار شهر « شوش ، حر ریاحی و شاوور و الوان » برگزار شد و در نظر است پس از برگزاری معارفه ی شهر فتح المبین برای منطقه ی صنعتی هفت تپه و شهرک بهرام نیز دو جبهه ی دیگر معرفی شود .


وی در ادامه به گستره ی فعالیت جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی شهر شوش اشاره کرد و افزود : « شوش ، کوی سلمان فارسی ، شهرک دانیال و کوی ابوذرغفاری » گستره ی فعالیت جمنای شهر شوش می باشد ولی بخش شاوور با دو شهر الوان و شاوور که بزرگترین بخش کشور محسوب می شود یکی از تأثیرگذارترین محورهای جمنای این شهرستان محسوب می شود .

رئیس جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی شهرستان شوش در ادامه کمیته ی اقشار-اشاره کرد و گفت : امیر اسلام دوست مسئول این کمیته در جمنای شهرستان شوش است و با توجه به این که شهرستان حدود 220 روستا دارد در نظر داریم در هر روستا واحدی از جمنا را فعال کنیم .


عبدالزهرا برهانی  در ادامه به تشریح سایر عملکرد جمنا اشاره کرد و اظهار داشت : « چهار مورد کمک به نیازمندان به صورت توذیع مواد غذایی و پنجمین مورد آن در عید سعید فطر اجرا خواهد شد ؛ راه اندازی  کانال ها و گروه های پیام رسان ایرانی سروش و ایتا با بیش از 112 عضو و گروه واتساپ با 140 عضو ، تشکیل کانون های فضای مجازی (رصد ، تولید و محتوا و نشر )زیر نظر کمیته رسانه و فضای مجازی ، راه اندازی 23 کانون به عنوان زیر مجموعه و دیدار با فرماندار شهرستان شوش » از مهمترین برنامه هایی بوده که  در این مدت اجرا شده است .

سروان علیرضا ایمانی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد حوزه ی جهاد فکری خاطر نشان نمود : مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) فرمود : « یکی از نکات برجسته در فرهنگ اسلامی، که مصداقهای بارزش، بیشتر در تاریخ صدر اسلام و کمتر در طول زمان دیده میشود، فرهنگ رزمندگی و جهاد است. جهاد هم فقط به معنای حضور در میدان جنگ نیست؛ زیرا هر گونه تلاش در مقابله با دشمن، میتواند جهاد تلقّی شود. البته بعضی ممکن است کاری انجام دهند و زحمت هم بکشند و از آن، تعبیر به جهاد کنند. اما این تعبیر، درست نیست. چون یک شرط جهاد، این است که در مقابله با دشمن باشد. این مقابله، یک وقت در میدان جنگِ مسلّحانه است که جهاد رزمی نام دارد؛ یک وقت در میدان سیاست است که جهاد سیاسی نامیده میشود؛ یک وقت هم در میدان مسائل فرهنگی است که به جهاد فرهنگی تعبیر میشود و یک وقت در میدان سازندگی است که به آن جهاد سازندگی اطلاق میگردد. البته جهاد، با عنوانهای دیگر و در میدانهای دیگر هم هست. پس، شرط اوّلِ جهاد این است که در آن، تلاش و کوشش باشد و شرط دومش این‌که، در مقابل دشمن صورت گیرد. « البته یکی از جهادها هم جهاد فکری است. چون دشمن ممکن است ما را غافل کند، فکر ما را منحرف سازد و دچار خطا و اشتباهمان گرداند؛ هر کس که در راه روشنگری فکر مردم، تلاشی بکند، از انحرافی جلوگیری نماید و مانع سوءفهمی شود، از آن‌جا که در مقابله با دشمن است، تلاشش جهاد نامیده میشود. آن هم جهادی که شاید امروز، مهمّ محسوب میشود. پس، کشور ما امروز کانون جهاد است و از این جهت هیچ نگرانیای هم نداریم.»


وی افزود : تا زمانی که نخواهیم گفتمان سازی کنیم و روحیه ی مطالبه گری را بالا نبریم ، به تنهایی نمی توانیم مردم را همراه خود کنیم ، برای رسیدن به هدف متعالی باید ابتدا اعتمادسازی کنیم . امام خمینی(ره) به هدف و راه خود ایمان داشت و توانست مردم را همراه خود نماید ، لذا ابتدا باید کاری کنیم که مردم  ما را قبول داشته باشند  و آن وقت است که می توانیم گفتمان سازی خود را برای کل جامعه در نظر بگیریم .

ایمانی در ادامه اظهار داشت : هر جامعه ای یک سری مشکلات برای خود دارد  و الان زمانی است که نباید دل مردم را خالی کنیم ؛ اگر انتقادی می کنیم به دنبالش راه کاری پیشنهاد  دهیم  و اگر راهکاری ارائه نشود  آن انتقاد قابل قبول نیست ؛ آیا تاکنون خدمات جمهوری اسلامی نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را به جوانان  امروزی گفته ایم که بدانند انقلاب اسلامی  چه فعالیت هایی را در بخش های مختلف داشته است ؟  متأسفانه در بعضی اوقات به دست خود پازل دشمن را تکمیل می کنیم .


فرماندهی ناحیه ی سپاه شوش سپس به  آتش به اختیاری اشاره کرد و تصریح نمود : وقتی که حضرت آقا می فرماید : « نگویید در دانشگاه دیگر نمی شود کاری کرد؛ شنفتم این را که بعضی‌ها می گویند که «آقا، دیگر در دانشگاه نمی شود کاری کرد»؛ نه آقا، در دانشگاه خیلی می شود کار کرد، اتّفاقاً در دانشگاه باید کار کرد. چه کسی باید در دانشگاه کار بکند؟ شما. شما تشکّلها هستید که در دانشگاه باید کار بکنید. البتّه خطاب بنده در غیر از این جلسه به همه است؛ من به همه‌ی آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار.البتّه در جنگ، قرارگاه مرکزی وجود دارد که دستور می دهد، امّا اگرچنانچه رابطه‌ی قرارگاه ‌قطع شد یا قرارگاه عیبی پیدا کرد، اینجا فرمانده دستورِ آتش‌به‌اختیار می دهد. خب شما افسرهای جنگ نرمید - قرار شد شما افسران جوان جنگ نرم باشید- آنجایی که احساس می کنید دستگاه مرکزی اختلالی دارد و نمیتواند درست مدیریّت کند، آنجا آتش‌به‌اختیارید؛ یعنی باید خودتان تصمیم بگیرید، فکر کنید، پیدا کنید، حرکت کنید، اقدام کنید.» حضرت آقا اگر این را فرموده است  در واقع خطاب به آنهایی است که کارشناس بوده و مرد عمل هستند نه آن دسته از بی سوادانی که  کاری را که نمی توانند انجام دهند بلکه برای مملکت هم مشکل ساز می شوند .

وی در ادامه خاطر نشان نمود : به جای این که اگر مشکلی را احساس می کنیم ، همدیگر را مورد نقد قرار داده و توپ را در زمین همدیگر بیاندازیم و از طرفی دل مردم را خالی کنیم ؛ بیاییم در تلاش خود را برای رفع آن مشکل به کار گیریم ؛ به طور مثال همین کشاورزان چغندرکار ما در شهرستان شوش وقتی که بعد از درو محصولشان روی زمین ماند و هر کس دستگاهی را مورد نقد خود قرار می داد و حتی شورای تأمین هم نتوانست راهی برای تأمین کامیون های مورد نیاز برای حمل چغندر را پیدا کند ، ما با نامه نگاری به سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان و از آنجا به تهران ؛ خوشبختانه نامه ای به امضاء سردار جعفری فرماندهی کل سپاه پاسداران کشور به دست ما رسیدکه در صورت نیاز و درخواست کتبی سپاه آمادگی تأمین کامیون تا 500 دستگاه را دارد ؛ کامیون هایی که تا قبل از این برای زلزله زدگان استان کرمانشاه خدمات رسانی کردند الان آماده است تا به کشاورزان شوش و دزفول برای حمل چغندر را بر عهده بگیرند و این یعنی به وجود آوردن روحیه و انگیزه که اگر ما این کار را انجام نمی دادیم  انتقادها بیشتر می شد و راهکاری هم کسی پیشنهاد نمی داد .

سروان ایمانی به یکی از ترفندهای دشمنان برای ایجاد نفاق و تفرقه بین اقوام اشاره کرد و اظهار داشت : ایجاد تبعیض نژادی هدف و کار دشمنان است تا در شهرستان هایی مثل شوش که چند قوم  در کنار هم زندگی می کنند تفرقه بیاندازد در حالی که اگر به تاریخ این دیار نگاهی اجمالی داشته باشیم  اصلا درگیری و ستیز بین « لر با عرب » ، « عرب با لر » ، « لر با بختیاری » ، بختیاری با عرب و... » اصلا ثبت نشده  و اگر هم نزاعی بوده  بین « عرب با عرب ـ لر با لر و یا بختیاری با بختیاری » بوده که کاملا درون قومی بوده است و قطعا دشمنان ما اصلا  تا این لحظه نتوانسته اند بین اقوام  تفرقه به وجود آورند و ریشه ی این تفرقه افکنی ها در کشور انگلیس است . لذا طبق قوانین و مقررات مسئولین دستگاه های دولتی و نهادها و ارگان های انقلابی نمی توانند به خاطر قومیت فردی را اخراج و یا استخدام نمایند و شما اگر موردی را در جایی احساس می کنید  در صورت درخواست  ما در آن مکان اگر دانشگاه باشد تریبون آزاد قرار می دهیم تا دانشجویان بپرسند و ما جواب بدهیم .

فرمانده ی ناحیه سپاه پاسداران شهرستان شوش برای دوری از گسستگی  تلاش برای ارزش گذاری را توصیه نمود و در این خصوص اظهار داشت : در نظر داشته باشید پدر یک خانواده وقتی برای خواندن نماز اول وقت ارزش گذاری را در نظر بگیرد  تمام اهل خانواده  نماز خود را اول وقت می خوانند اما متأسفانه این ارزش گذاری را برای جامعه نادیده گرفته ایم و به همین خاطر است که « بی حجابی را نظاره گر هستیم ؛ در در حالی که می شنویم برای کلاس های ورزشی دختران مربی مرد در نظر گرفته می شود و یا فلان موسیقی در سالن های ورزشی اجرا می گردد ؛ یا در فلان تئاتر یا سمینار هنری موضوعی پیش می آید » آن صنف یا آن اداره را مورد ارزش گذاری قرار نمی دهیم . سپاه که حاکم شهر نیست و یا نمی تواند به جای ادارات ورزش و جوانان یا فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا هر اداره ی دیگری تصمیم بگیرد چون هر کدام از این دستگاه ها رئیس دارد  و شما هستید که باید از آنها بخواهید  و با آنها در میان بگذارید که این مشکلات را منتشر خواهیم کرد  ، آن وقت ما در در این زمینه  می توانیم  در انتشار کمک کنیم ؛ مثلا نوع تبلیغات در حوزه ی ارشاد اسلامی در بخش های « سینما ، تئاتر ، موسیقی و... » به چه سبکی باشد و در چنین موقعی است که مردم به شما اعتماد می کنند .

سروان علیرضا ایمانی ، سپاه را خانه ی دوستداران انقلاب معرفی کرد و در این خصوص تصریح نمود : ما در نظر داریم کارگروهی را تحت عنوان « پیشه وران » راه اندازی کنیم و ماهی یک بار با این کار گروه تشکیل جلسه دهیم که در مورد مسائل فرهنگی  به عنوان هماهنگی و همفکری  از آنها بهره مند شویم ؛ این کار گروه 30 نفره است که در اولویت اول ما 5 نفر از خبرنگاران را شناسایی کرده ایم و پس از آن از رشته های « تئاتر ، شعر و....... » 25 نفر با طیف های فکری باز که انقلاب را قبول داشته باشند برای بررسی و رفع مشکلات فرهنگی  که در عرصه ی بسیج  می توانیم آنها را مرتفع کنیم در کنار هم جمع کنیم و به نظر من جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی هم باید هم خود اتاق فکری داشته باشد و هم به عنوان یکی از اتاق فکرهای ما هر ما یک بار تدارک چنین جلساتی را مد نظر داشته باشند .

وی در پایان به فعالیت جمنا اشاره کرد و گفت : جمنا نباید فعالیت خود را فقط از دید مردم به چند ماه قبل از هر انتخابات خلاصه نماید که اگر چنین باشد هر کاری را که انجام دهند به آن جنبه ی سیاسی نسبت می دهند بلکه جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی می بایست فعالیت مستمر داشته باشد و در حال حاضر  در دو منطقه ی « حاشیه نشین دوار و وهب و همچنین دهستان آهودشت »که از نظر محرومیت شناسایی شده و بیشترین  فقر در همین مکان ها مشاهده شده ؛ برای « رفع مشکلات درمانی ، پروژه های عمرانی و تهیه ی جهیزیه برای دختران دم بخت » برنامه ریزی کند همانطور که قرارگاه پیشرفت و آبادانی با نظارت سپاه شوش همین کارها را در این مناطق در حال انجام دارد .

ایمانی افزود : ما اگر بتوانیم در شهرهای « شاوور ، الوان و حر » سه مصلا  داشته باشیم و اولویت اول را به شهر شاوور اختصاص دهیم و با این کار می توانیم عمده ترین مشکلات فرهنگی  را که آن هم توسط افراد غیر بومی  ایجاد شده است را در جامعه توسط ائمه ی جمعه مرتفع کنیم .

شایان ذکر است « سید علی فاضلی ، حمید ظهیری ، محمود سرخه ،مهدی نقیبی و... »به مواردی از مشکلات شهرستان شوش اشاره کردند .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست