04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۰۲۱4119

در دهه ی بصیرت و مکتب شهید سلیمانی؛ نهضت روشنگری مقابله با جریان تحریف در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت کانون بسیج فرهنگیان شهرستان شوش و شهر شاوور نهضت روشنگری مقابله با جریان حریف در دهه ی بصیرت و مکتب شهید سلیمانی در سالن شهدای هسته ای آموزش و پرورش شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 11 صبح روز شنبه20 دی ماه1399 همزمان با سالروز شهادت  میرزا تقی خان امیر کبیر  نهضت روشنگری مقابله با جریان تحریف با سخنرانی سرهنگ پاسدار بهمن شهریاری معاونت سیاسی سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان در سالن شهدای هسته ای اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش برگزار شد .

سرهنگ پاسدار بهمن شهریاری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان در این نشست در ابتدای سخنان خود گفت : هدف از تشکیل این نشست این است با توجه به اینکه دشمن طراحی های جدیدی برای مقابله با انقلاب اسلامی در حال اجرا دارد و یکی از این طرح های تحریف دستاوردهای انقلاب اسلامی است لذا برگزاری چنین نشست های برای به روز کردن خودمان نیاز است ؛ شوش یکی از شهرستان هایی است که در جنگ هشت ساله واقعا درخشید ؛ بزرگان ما و شماها که حضور داشتید مه یک وجب خاک به دشمن دادید و نه کوتاه آمدید ؛ امروز هم مواجه شدید با یک جنگ نرم دیگری که هر روز یک طراحی و یک سناریو ، ایده و یک فکر و به دنبال یک تعییر ساختار در انقلاب اسلامی هستند .


وی افزود : نگرانی ما از بعضی از آدم ها هستند که ناخواسته  به دنبال کامل کردن پازل دشمن هستند  ، لذا حالا که سمپاشی زیاد شده است ،ایران اینترنشنال24 ساعته و به صورت رایگان دارد برای بچه های من و شما سمپاشی می کند و در حالی که خودشان در کاخ سفید گیر کرده اند مثل اینکه خبری نیست ، همه ظلم و نقص حقوق بشر مثل اینکه در کشورجمهوری اسلامی دارد اتفاق می افتد .


 

سرهنگ پاسدار شهریاری در تکمیل سخنان خود یادآور شد : حضرت آقا دیروز اشاره کردند ، این همه نقض حقوق بشر توسط رئیس جمهور آمریکا که دستور می دهد ، به کنگره حمله می کنند و به همین راحتی 4 نغر را می کشند ؛ درون کنگره آدم می کشند ؛ امروزه داد حقوق بشرشان بیرون را کر کرده است ، بزرگان آمریکا می گویند « دیگر رویمان نمی شود بیرون حرف بزنیم »یورگن هابرماس و دیگر بزرگان آمریکا این را می گویند ، لذا لازم است که که ما تحلیل کنیم چرا که حضرت آقا می فرماید :« چیزی که امیرالمؤمنین این مرد بزرگ تاریخ را در تاریخ مظلوم کرد به خاطر نبود تحلیل سیاسی بود . » مردم دوران امیرالمؤمنین همه بی دین نبودند ، اما چون تحلیل سیاسی نبود به پای امیرالمؤمنین نماندند ، در کربلا امام حسین(ع) به همین دلیل شهید شد چون بصیرتی وجود نداشت ، امام حسن مجتبی(ع) هم اگر تحلیل سیاسی بود او را تنها رهایش نمی کردند و نتیجه اش این نمی شد که برجسته کنند حضرت امام علی(ع) دو تا بچه داشت یکی شجاع و یکی ترسو بود ، امام حسن مجتی(ع) با آن پولوتیک هایی که زد و اسلام را حفظ کرد و در کربلا نهضت عاشورا شکل گرفت ؛یعنی همه یک طراحی ، یک گفتار و یک منظومه ی فکری بودند ولی اقتضای زمان می طلبد در هر دوره ای آدم های با بصیرت پای ولایت بیایند و نقش آفرینی کنند .


سرهنگ پاسدار بهمن شهریاری در ادامه خاطر نشان نمود : امروز هم نیاز داریم ، امروز هم عده ای دارند با افتخار واکس کرونا درون کشور ساختند و مقام معظم رهبری می فرماید : « ساخت این واکسن برای ما ،  مایه افتخار و عزت کشور است » بعد یک عده به مقام معظم رهبری نامه می نویسند که « آقا واقعا اجازه ندهید شأن پزشکی و شأن دارو و شأن دارو سازی زیر سئوال برود » یک عده دارند به مردم آب تزریق می کنند و به مردم می گویند ما واکسن کرونا ساختیم . این که خودمان را قبول نداریم و آن ور هم که معلوم است چه خبر است . این حرف هایی که از آمریکا برای ما می آید ؛ شما اطلاع دارید حرف های رسانه های رسمی آمریکا نیستند ؛ حرف هایی هستند که بعضا سرقت می شوند وگرنه عمقش از خیلی چیزها بیشتر است ؛ صد سال آمریکا مستعمره ی انگلستان بود و صد سال هم مستعمره ی اسپانیا بود و با این وجود 200 سال آمریکا قابل بحث است ؛ در اینجاست که اساتیدی نظیر شما ، کسانی که نسل آینده را به خط ولایتی تربیت می کنید که منجر به مکتب بودن یک سرباز به نام حاج قاسم سلیمانی می شود .باید  در مقابله با تحریف بایستید . کی باید مکتب شهید سلیمانی را قلم بزند ، شما فرهیختگان و ما این وظیفه را بر عهده داریم .


وی افزود : مکتب اسم و رسم دارد ، یک مؤلفه هایی برای یک مکتب وجود دارد ؛ چه مؤلفه های کنار هم  به وجود آمده اند که مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را تشکیل داده اند ؟ لذا این نشست هایی که ما برگزار می کنیم باید این است که بتوانیم قدمی در این ایام برای معرفی آن مؤلفه ها به نسل جوان و نوجوان داشته باشیم و بگوییم در این شرایطی که جنگ احزاب بر علیه انقلاب اسلامی صورت گرفت چه کرده ایم لذا بنا دارم در این نشست بیشتر با محوریت حاج قاسم سلیمانی با شما صحبت کنم .


وقتی که دکتر حسین بهاروند استاد ممتاز، مؤسس و رئیس پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار سلول‌های بنیادی جنینی انسانی و موشی را در ایران تولید کرد ؛ عده ای به حضرت آقا نامه نوشتند که « گول این چیزها را نخورید ، اینها محتوا ندارند»  ولی در سال ۱۳۸۷ این اندیشمند به اتفاق همکارانش موفق به تولید سلول‌های بنیادی پرتوان القائی انسانی و موشی شد. زمانی که ماهواره را همراه با موجود زنده  به فضا فرستادیم گفتند : « این دروغ است» موشک تولید کردیم «برایان هوک نماینده ویژه آمریکا »در پیامی ویدئویی مدعی شد که ایران صحنه‌های پرتاب موشک خود را با فتوشاپ خلق کرده تا به این ترتیب توانایی‌های موشکی خود را به رخ بکشد. بلافاصله « کاندولیزا رایس»شصت و ششمین وزیر امور خارجه ی آمریکا گفت : « موشک های ایران فتوشاپ هستندایرانی ها اهل عمل نیستند و فقط حرف می زنند » دل خیلی ها لرزید و باورشان شد که موشک های ما فتوشاپ هستند ؛ اتفاقا ایرانی ها اهل عمل هستند .


معاونت سیاسی سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان افزود : حسن رحیم‌پور ازغدی عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوید : « رفتم بودم بین اساتید در کشور ژاپن داشتم صحبت می کردم مجری گفت یگ دقیقه سکوت ـ همه سکوت کردیم ؛ به احترام کشته شدگان هیروشیما و ناکازاکی ، یک دقیقه تمام شد گفتیم کی کشت ؟ چرا کشت ؟ چرا بمباران شد؟ بازم سکوت اختیار شد و کسی حرف نمی زد تا اینکه یک نفر سکوت را شکست و گفت ؛ شاید صلاح بر بمباران بوده است .» ما که اینجور نیستیم ؛ آن سه تا هواپیما ما « یلاکهید یو-۲  ـ  پی ایت و پهپاد نورثروپ گرومن آر کیو-۴ گلوبال هاوک » را در 30هزار پا هشدار دادیم که شما را دیدیم ، دوتا از هواپیماها برگشتند ، هر سه پا یک متر است ما در 30هزار پا آنها را رصد کردیم اگر موشک های ما فتوشاپ هستند ؛ گلوبال هاوک از 30 هزار پا به 50هزار پا دورتر شد ، رادارها و حسگرها خاموش بودند ، آن افسری که گلوبال هاوک را مورد هدف قرار داد می گفت :«یک دستمال کاغذی اگر بگیری پشت اگزوز گلوبال هاوک حتی رنگش عوض نمی شود چون همه چیز را خاموش کرده بودتا در 30 هزار پا دیده نشود » و ما با اس 400روسی و یا اس 300 این گلوبال هاوک را نزدیم بلکه با سوم خرداد بومی زدیم ؛ عده ای آمدند این را دستکاری کنند تا این چیزی را که داریم کسی نبیند وقتی گلوبال هاوک سرنگون شد خیلی بازی درآوردند ؛ ابتدا قرار شد 18 نقطه در تهران را  مورد هدف قرار دهد ، ترامپ به خاطر از دست دادن گلوبال هاوک خیلی عصبی شده بود و بعد از این که «پایگاه عین الاسد» ترامپ گفت: «52 نقطه ی فرهنگی ایران را مورد هدف قرار خواهم داد » چون رفته در روسیه کارهایی انجام دهد ، رسانه های آمریکایی نوشتند « ترامپ احمق است » شما اگر در اینترنت خود عبارت احمق را سرچ کنید ، اولین کسی که بالا می آید ترامپ است ؛ چون هر جایی که قدم گذاشت نتیجه ای به جز این که به او بگویند احمق حاصل دیگری نداشت .

وی افزود : به نظر شما چرا ترامپ نه 18 نقطه را زد و نه 52 نقطه را مورد قرار قرار داد و به جای آن گفت « من از ایران تشکر می کنم بابت اینکه بین سه هواپیما ، آن دو هواپیمایی که سرنشین داشتند را نزد و آن بی سرنشین را زد .»اتفاقا ما گرانترین و دقیق ترین هواپیما را که در دنیا فقط دو فروند بودند را یکی از آنها را ما زدیم بعد از گذشت یک ماه گفت : « اگر اینها یک درصد فکر کنند توفیق دارند بزنند میزنند » این اقتدار و قدرت است ؛ ولی عده ای دارند در بستر «دست کاری ، رفتاری و نفوذ»می خواهند اینها را نبینند .


سرهنگ پاسدار بهمن شهریاری در ادامه یادآور شد : در واکسن کرونا نامه می نویسند آقا می فرماید « این عزت و افتخار ملی است برای ما» چون با دست پر توان بچه های این سرزمین ساخته می شود ، ما همه چی داریم ولی باید روی پای خودمان بایستیم همان تو که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ثابت کرد ؛ من نمی خواهم بگویم که حاج قاسم سلیمانی ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک واقع در شهرستان رابر، از توابع کرمان زاده شد و یکی دو سال پیش از انقلاب ۱۳۵۷ از طریق سید رضا کامیاب که در ماه رمضان برای تبلیغ از مشهد به کرمان آمده بود و یکی از گردانندگان اصلی راهپیمایی‌ها و اعتصابات کرمان بود و پس از انقلاب ۱۳۵۷ ابتدا در حین ادامه فعالیت در سازمان آب کرمان، به عضویتِ مجموعه‌ای بنام سپاه افتخاری درآمد  و سپس با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.


وی افزود : حاج قاسم سلیمانی در ابتدای جنگ ایران و عراق گردانی متشکل از نیروهای رزمی کرمان را تشکیل داد که کمی بعد به تیپ زرهی و نهایتاً به لشکر ۴۱ ثارالله تبدیل شد. او از ابتدای تشکیل این لشکر در سال ۱۳۶۱ تا رفتن به نیروی قدس در سال ۱۳۷۶ فرمانده این لشکر بود و در بسیاری از عملیاتهای سپاه در جنگ نقش کلیدی داشت. لشکر ۴۱ ثارالله تحت فرماندهی او متشکل از نیروهای سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بود، و به لشکر «خط شکن» معروف بود. این نیروی رزمی در ابتدا یک گردان بود که قبل از عملیات فتح‌المبین توسط حسن باقری به سطح تیپ ارتقا پیدا کرد و قاسم سلیمانی توانست وارد جلسات فرماندهان سپاه شود. با این حال تا عملیات رمضان، تیپ وی عمدتاً نقش پشتیبانی را برعهده داشت. سلیمانی از فرماندهان عملیات‌های « والفجر هشت ، کربلای چهار و کربلای پنج» بود. حاج قاسم سلیمانی چندین بار در جنگ مجروح شد از جمله در عملیات بستان از ناحیه شکم و در عملیات طریق القدس در اثر انفجار خمپاره از ناحیه دست و شکم مجروح شد. با این وجود می خواهند زیراب این محبوب دلها را بزنند .


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان در ادامه به تحریف واقعه ی کربلا از زبان دشمنان اشاره کرد و گفت : می گویند در کربلا یک نزاع خانوادگی بود پدر امام حسین(ع) به کربلا آمد و پدران جمعی را که به کربلا آمدند را کشت ، لذا فرزندان آن پدران به کربلا آمدند و انتقام گرفتند ، حتی تحریف آنها به جایی رسید که واقعه ی کربلا به یک جنگ طایفه ای به دیگران معرفی کرده اند ، در صورتی که کربلا حاصل تحریف بود ؛ تحریف در اسلام نبوی بود ، اینقدر تحریف در اسلام پیامبراسلام ایجاد کردند ، اسلام نبوی را تبدیل به اسلام اموی کردند ، نتیجه ی اسلام اموی می شود کربلا . امام حسین(ع) می شود خارجی ، یزد میمون باز شراب خوار می شود امیرالمؤمنین ، چرا ؟ چون اسلام تحریف شد .امروزه هم انقلاب اسلامی را در بستر نفود می خواهند تحریف کنند ، بعد در این شرایط اقتصادی که مردم مشکل معیشتی دارند حضرت آقا می فرماید : « علت اصلی تحریم نیست تحریف است» سیاه نمایی بیشتر است ، حس فساد از فساد بیشتر است ، حق ما این نیست ؛ عده ی قلیلی انتقام انتقام به سینه می زنند و می گویند ما حاج قاسم هستیم ولی یک رمزی را حضرت آقا در 26 آذرماه فرمایش کرده که همه مانده ایم ولی آن عده ی قلیل زیاد حرف می زنند و حرفشان ضریب می خورد ،بچه انقلابی هایی مثل شوش فرهیختگان شوشی کار می کنید اما ضریب نمی دهید و منتشر نمی کنید ، داد و فریاد نمی زنیم که این کار را انجام داده ایم 26 آذرماه حضرت آقا فرمود : «شهادت حاج قاسم ژنرال های جتگ نرم استکبار را متحیر کرد و آنها را به تعجب وا داشت..... این شهادت غلبه ی نرم افزاری بر هیمنه ی پوچِ آمریکا بود که این را جوانان باید روی دست بگیرند » چه مأموریتی را ؟ اگر قرار باشد مکتبی حاج قاسم سلیمانی را حرف بزنیم ؛ امروزه با سواد می گویم انتقام ، بی سواد می گوید انتقام ، روحانی می گوید انتقام ، بازاری می گوید انتقام ، استاد دانشگاه ، نظامی کشاورز ، هنرمند و.... همه می گویند انتقام ؛ انتقام را هم یک چیز فرض شد موشک سپاه . موشک های سپاه که همیشه آماده هستند و سردار سلامی هم گفته است : « ما می زنیم ، به موقع می زنیم ، عمق ، زمان و مکانش هم با ماست » اما یک مأموریتی حضرت آقا داده است که به کشف رمز این مأموریت نیاز داریم ، آن رمز چیست؟مأموریت بازاری در انتقام این سیدالشهدای جریان مقاومت چیست؟مأموریت فرهنگیان چیست ؟ مأموریت استاد دانشگاه ، دانشجو ، دانش آموز ، اصحاب رسانه و... چیست؟ باسواد و بی سودا هر کدام یک مأموریت دارند .


وی افزود : با قایم کردن روغن انتقام حاج قاسم گرفته نمی شود ، مأموریت بازاری و صنف این نیست که گفته شود به شرطی روغن به شما می دهم که از من پوفیلا بخری ، به شرطی من یک کاتن روغن می دهم که 10 میلیون تومان از من جنس بخری ؛ این نمی شود انتقام .این بازی با معیشت مردم است ، این مردم حیف هستند از بالا تا پایین با مصداق حرف می زنم ، به زعم خودم برای انجام بعضی از کارها در برخی از زیر مجموعه ها نیاز به حاج قاسم ها می باشد ؛ هدایت ها و نظارت ها نیاز است ، یکی از ویژگی های حاج قاسم که رو دست می گیریم این است که ، ایشان در دوران فرماندهی که یک عده دارند همین را می زنند مربوط به سال 1379 به بعد است افزایش نفوذی ها در غرب آسیا بود واقعا مقاله های بدی نوشته می شود در همین بیداری اسلامی .اسرائیل غاصب در یک دوره ای در شش روز همه ی کشورهای حوزه ی خلیج فارس را شکست داد . رفت به صحرای سینا در کنفرانس کمپ دیوید ، با آن مائده ای که بسته شد ، نصف نمایندگی از دنیای اسلام ، یهود صهیونیست را پذیرفته است ؛ اما همین جریان مقاومت که اینجوری شکل گرفته است « قوتی به دنیا ، جریان مقاومت ، به نهضت های رهایی بخش و ملت هایی که به دنبال خروج از سرسپردگی امپریالیست بودند و هستند » باعث شد که کشورهایی که گردن کج کردند و سیلی می خوردند از آن به بعد دیگر سیلی نخورند .اتفاقا بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی به دنیا آموزش داد که مه تنها سیلی نخورند بلکه به آمریکا سیلی هم بزنند .


سرهنگ پاسدار بهمن شهریاری در پایان خطاب به جوانان انقلابی گفت : بسیاری از جریان‌های خارجی و داخلی این روزها به دنبال «تحریف انقلاب اسلامی و زیر سئوال بردن آرمان‌های این نظام هستند» که این یک خطر جدی و «نوعی جنگ نرم است» و باید گفت که «تحریف آرمان‌های انقلاب اسلامی یکی از توطئه‌های دشمنان در طول چهار دهه ی اخیر بوده است.»

از دیگر برنامه های این نشست می توان به «شعر خوانی رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ـ ذکر مصیبت توسط علی امیری از طلبه های حوزه ی امام محمد باقر(ع) ـ تجلیل از سرهنگ پاسدار بهمن شهریاری معاونت سیاسی یپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان ـ  تجلیل از استاد دانشگاه دکتر فاطمه چنانی مترجم کتاب  آموزش کودکان با اختلالات یادگیری مبتنی بر زبان  ـ افسانه کیان مهر نویسنده ی کتاب شهید بی مرز و قدردانی از عباس کرم الهی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز به خاطر پوشش  مستمر رویدادهای اداره ی آموزش و پرورش و کانون بسیج فرهنگیان» اشاره کرد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست