04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۱۱۲۶1526

حضور موفق نامزدها در عرصه انتخابات

به قلم ـ هوشنگ ماکنالی                                                

یک نامزد انتخابات باید حضوری موفق در عرصه و فرایند انتخابات داشته باشد . اما این حضور موفق لزوماً به معنای راه یافتن به مجلس و تکیه بر صندلی سبز بهارستان نیست. 

 

چه بسا فردی رأی مردم را به دست بیاورد و چند سال هم به عنوان نماینده در مجلس زمان زیادی را سپری کند اما حاصل آن جز خسران دنیوی و اخروی برای او نخواهد داشت. و ماحصل آن حسرت رأی دهندگان و افسوس برای از دست دادن یک فرصت مغتنم برای یک حوزه انتخابیه باشد.

به نظر اینجانب حضور موفق به این معناست که :

 1 ـ نامزد انتخابات در این عرصه مهم اخلاق و انصاف را از یاد نبرد.

2 ـ  از تخریب دیگران برای خود پله اعتبار درست نکند.

3 ـ به شعور سیاسی مردم احترام بگذارد و به جای تحمیق و تطمیع هواداران در جهت اقناع فکر و اندیشه آنان تلاش کند.

4 ـ  حضور موفق یک نامزد انتخابات به این معنی است که بتواند با تحلیل درست از مسائل مهم کشور و حوزه انتخابیه راه حل های معقول و کارشناسی خود را برای رفع معظلات و تقویت استعدادهای موجود کشور ارائه دهد و انتخاب را بر عهده فکر و عقل جمعی جامعه قرار دهد.

5 ـ حضور یک نامزد انتخابات وقتی موفق است که به سایر نامزدها و رقبای خود آن طور احترام بگذارد و چنان رعایت انصاف و اخلاق را در برابر آنها بکند که طرفداران او با الگو برداری از رفتارش دست به تخریب و توهین و افتراء و تهمت به رقبای او نزنند.

6 ـ حضور موفق یک نامزد انتخابات یعنی اینکه محور حرکت او رشد و تعالی جامعه و کشور باشد و حضورش تلاش در این راستا باشد و اگر رقیب او کارآمد تر و متخصص تر از او در امر قانونگذاری بود و مورد وفاق جمعی مردم قرار گرفت و به مجلس راه یافت دست یاری خود را از او بعد از انتخابات کوتاه نکند و همچون یک برادر  به او یاری برساند و مشاوره بدهد و مردم را به حمایت از او تشویق کند در عین حالی که نقادانه عملکرد او را در نظر داشته باشد.

7 ـ حضور موفق یک نامزد انتخابات یعنی اینکه اگر مورد وفاق جمعی مردم قرار گرفت و به مجلس راه یافت کرسی سبز بهارستان را ملک مطلق خود نداند و  خود را بی نیاز از یاری و همراهی رقبای زمان انتخابات خود که استعداد یا توانی در جهت اجرای بهتر مسئولیت او دارند نداند. 

8 ـ حضور موفق یک نامزد انتخابات یعنی اینکه به تصمیم دستگاه های نظارتی کشور در امر انتخابات احترام بگذارد و قانون را در جهت منافع و امیال شخصی خود تفسیر نکند و در رد یا تأیید یا عدم احراز صلاحیت خود صرفاً از مجاری قانونی در جهت اثبات حقانیت خود تلاش کند و از تخریب یا هجمه علیه دستگاه های قانونی کشور پرهیز کند و به تقدیر و مشیت الهی تسلیم باشد. چه بسا که خداوند برای حفظ یک بنده خود مانعی بر سر راهش بگذارد تا از سقوط او جلوگیری کند و عزت واقعی او در راه و مسیر دیگر باشد.

9 ـ یک نامزد انتخابات اگر برای هدف انسانی و انجام وظیفه ملی و اجتماعی خود در عرصه انتخابات وارد شده اگر مورد قبول مردم قرار گرفت و به مجلس راه یافت باید خود را مدیون یک ملت بداند و از جان و مال و آبرو بگذرد تا بتواند قدمی در خدمت به ملت بردارد و اگر موفق به ورود به مجلس نشد یا حتی مورد تأیید دستگاه نظارتی قرار نگرفت باید سجده شکر به درگاه خداوند بجا آورد که در همین حد به وظیفه خود عمل کرده و مسرور از تقدیر و مشیت الهی باشد و تسلیم به آن باشد. و در هر عرصه دیگری که امکان حضور و خدمت دارد با توان و روحیه وارد شود و یأس و ناامیدی حاصل این حضور برای او نباشد.

10 ـ حضور یک نامزد در انتخابات وقتی موفق است که از دیدگاه بخشی نگری احتراز کند و نگاه ملی و فراگیر نسبت به موضوعات به مردم ارائه کند و مردم را نیز به تکیه بر این نوع نگاه دعوت کند . 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست