04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۲۲۰2280

اولین نمایشگاه گل و گیاه در شوش افتتاح شد

تهیه  و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 17 روز جمعه 20 اسفند 1395 ، اولین نمایشگاه گل و گیاه  ، شامل 68 غرفه انواع گل های آپارتمانی ، محیط باز ـ کاکتوس و دارویی در مصلای نماز جمعه شهرستان شوش افتتاح شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ در مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود ، حجت الاسلام محمدرضا طاهری رئیس ستاد نماز جمعه ی شهرستان شوش ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این نمایشگاه ،به توصیه ی ائمه ی اطهار(ع) در مورد گل و گیاه عنوان نمود : شناخت اهمیت گیاهان و تلاش برای مراقبت و استفاده ی از آنها و ثمرات آنها و به عبارت دیگر عدم تخریب و یا استفاده غیر اصولی از گیاهان و درختان مورد توجه ائمه ی اطهار بوده است .

وی افزود : تفكر در جهان طبيعت و واقعيت هاى موجود در آن، كمك مى كند تا در آفرينش چيزهايى كه در اطراف ما هستند و پيوسته با آنها سر و كار داريم و برايمان عادى و پيش پا افتاده شده، بيشتر انديشه كنيم؛ انديشه در اين كه انسان ها پيوسته به دنيا مى آيند و از دنيا مى روند و مراتع و كشتزارها، پيوسته در بهار سبز و خرّم مى شوند و غذاى ما را تأمين مى كنند. ابرهاى باران زا با ظهورشان دائماً آب آشاميدنى ما را به زمين مى ريزند. مواد سوختى، مثل زغال و نفت و چوب با سوختن و شعله ور شدنشان به ما، نور و گرما مى دهند. خداوند متعال، با طرح اين سؤال ها و نظام حساب شده و متقن موجود در پديده هاى عادى جهان ما را به اعتقاد به مبدأ و معاد دعوت مى كند.


با استعانت از آیاتی از قرآن کریم در مورد گل و گیاه خاطر نشان نمود : قرآن در آیات 63 تا 65 در سوره ی واقعه می فرماید ؛ « أَفَرَءَیْتُم مَّا تحَرُثُونَ ـ ءَ أَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نحَنُ الزَّارِعُونَ ـ لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَکَّهُونَ/// آیا هیچ درباره آن چه کشت مى‏کنید اندیشیده‏اید؟! ـ آیا شما آن را مى‏رویانید یا ما مى‏رویانیم؟!  هر گاه بخواهیم آن را مبدّل به کاه در هم کوبیده مى‏کنیم که تعجّب کنید!»

حجت الاسلام طاهری در پایان به 9/نه روایت با ذکر منبع در مورد گل و گیاه و درختان مثمر و غیر مثمر اشاره کرد و اظهار داشت : در روایات اول و دوم که به امام صادق(ع) اختصاص دارد آمده است « درختان میوه را قطع نکنید که خداوند بر سر شما عذاب فرو می ریزد . » ـ « ای مفضل در این گیاه و رفع نیازهای انسان از آن بنگر ، میوه ها برای تغذیه ، کاه برای خوراک حیوانات ، هیزم برای سوزاندن ، چوب برای بسیاری از صنایع و حرفه ها ، پوست  برگ ، ریشه ، شاخه ، ساقه و صمغ درختان برای منافع و کارهای مختلف پدید آمده است. هیچ مى‏دانى که اگر میوه‏ها را به صورت آماده و گرد آمده بر روى زمین مى‏یافتیم چه زیانها به ما مى‏رسید؟ در این حالت اگر چه غذا وجود داشت، امّا از فواید بسیار چوب، هیزم، کاه و دیگر چیزهایى پر قیمت و مهمى که برخى را شمردیم محروم بودیم. وانگهى درختان و گیاهان، بسیار زیبا و خوش‏منظرند و در عالم هیچ منظره‏اى زیباتر، با طراوت‏تر و خوشتر از آنها نیست » .


وی افزود : روایت سوم ، چهارم ، پنجم  ، ششم و هفتم از پیامبر اکرم(ص) است که می فرماید : « هرکه درختی بنشاند و در نگهداری و رسیدگی به آن صبر کند تا میوه دهد ، در قبال هر میوه از آن که دیگران از آن استفاده کند یک صدقه نزد خدا برایش منظور می شود » . « هرگاه برای یکی از شما گل آورده شد آنرا ببوید و بر چشمانش گذارد زیرا گل از بهشت است » ـ « شاخه درختى در راه بود که مردم را آزار مى‏داد مردى آن را دور کرد و به بهشتش بردند » ـ « زراعت و کشتی که صاحبش آن را بکارد و اصلاحش کند و زکاتش را در روز درو پرداخت کند »  ـ « هرکس بخواهد عطر وجود مرا ببوید گل سرخ را ببوید » .

رئیس تاد نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه با اقتباس به بحار الانوار به روایت هشتم که از حضرت امام علی(ع) است پرداخت و تصریح نمود : امام علی(ع) می فرماید ؛ « از چیزهائی که سبب طول عمر می شود دوری از بریدن درختان تر مگر در حال ضرورت است » .

روایت نهمی که حاج آقا طاهری به آن اشاره کرد از امام کاظم(ع) بود که می فرماید : « نگاه به گیاهان خرم و سرسبز چشم را جلا می دهد و بر روشنائی آن می افزاید » .

در ادامه مهدی اسلامی پناه دبیر جمعیت مردمی حمایت از بیماران سرطانی مهرورزان شهرستان شوش به تاریخ چه ی تأسیس جمعیت پرداخت و اظهار داشت : جمعیت مردمی  حمایت از بیماران سرطانی شوش در سال ۱۳۹۲به طور رسمی به شناسه ی ملی : ۱۴۰۰۳۹۱۹۹۴۳ ثبت ، اما از سال ۱۳۹۰فعالیت های خودرا به لحاظ مهم بودن هدف«حمایت از بیماران سرطانی» وبا بهره گیری از مساعدت های بشر دوستانه اقشار مختلف جامعه آغاز نمود .

وی افزود : نحوه ی  حمایت از این جمعیت به این صورت است که  هر کسی تمایل به مساعدت دارد به دفتر جمعیت مراجعه کرده و صندقی را تحویل می گیرد و فرهنگیان نیز با فرمی که پر کرده اند با رضایت خودشان که مبلغ را مشخص می کنند از فیش حقوقی آنها کسر می گردد ، اما اگر کسی به درخانه ها آمد و تقاضای مساعدت نمود بدانید که از مأمورین ما نیستند .


در ادامه نمایشگاه گل و گیاه شامل 68 غرفه انواع گل های آپارتمانی ، محیط باز ـ کاکتوس و دارویی از 23 استان کشور توسط حجت الاسلام محمدرضا طاهری افتتاح شد .


 

شایان ذکر است این نمایشگاه از روز جمعه 20 اسفند الی جمعه 27 اسفند 1395 روزانه صبح ها از ساعت 9 الی 13 و عصرها از ساعت 16 الی 22 برای بازدید عموم دایر می باشد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست