04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۷۲۷2740

جلسه ی ستاد برداشت ذرت در سالن اجتماعات اداره ی کل جهادکشاورزی خوزستان برگزار شد

روز  چهارشنبه ساعت 10 صبح 26مهرماه1396 جلسه ستاد برداشت ذرت در سال جاری با حضور مدیران ادارات جهادکشاورزی شهرستان های « شوش ، دزفول ،  اندیمشک ، گتوند و ... » در سالن اجتماعات اداره ی کل جهادکشاورزی استان خوزستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی کشاورزان شهرستان شوش ؛   با توجه به « اهمیت  محصول ذرت ؛ نزدیک شدن زمان برداشت  ؛ خرید محصول با قیمت تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام و فروش آن از طریق سامانه ی بورس کالا » ، ستاد برداشت  اینت محصول با حضور مسئول تنظیم بازار ، کارشناس طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مسئولین سازمان تعاون روستایی استان، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کشاورزان شهرستان شوش دانیال(ع)، مسئول ذرت شرکت پشتیبانی امور دام کل کشور، معاون ستاد پشتیبانی امور دام استان و نماینده سازمان بورس کالای ایران در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل گردید.

شایان ذکر است رئیس انجمن صنفی کشاورزان شهرستان شوش در این جلسه ؛ نحوه ی ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه و مسائل مرتبط  مورد  بحث و تبادل نظر قرار گرفت، اشکالات مشخص و پیشنهادات لازم نسبت به رفع آنها تصویب شد.


رحیمی نیا ضمن بیان مشکلات دوسال گذشته از جمله کسورات غیر قانونی تحت عنوان محاسبه هکتولیتر و کسر کامل افت مفید، آماده نبودن نرم افزار خرید در سال گذشته حتی بعد از گذشت دو هفته از شروع برداشت محصول، تأخیر در معرفی ذرت خریداری شده به سازمان بورس، بی نظمی در نوبت بندی پرداخت مطالبات (برای مثال دو کشاورز در یک زمان مشخص  محصول را برداشت و تحویل دادند یا گاهاً حتی یک کشاورز محصول خود را به دو مرکز خرید تحویل داده و وجوه را با اختلاف 2 ماه دریافت نموده اند ) که بر اساس عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام برای کشاورزان پیش آمده خواستار آسیب شناسی موضوع شد و این مسئله را علت کاهش سطح زیر کشت ذرت استان از 115 هزار هکتار به 48 هزار هکتار در سال جاری مطرح نمود و گفت جوابگو نبودن نماینده شرکت پشتیبانی امور دام در خیلی از موارد از عوامل سردرگمی کشاورزان و سبب دلسردی آنان شده است .

وی  در ادامه بیان نمود مسئولین حاضر در جلسه بخصوص مسئولین شرکت پشتیبانی امور دام قول دادند این مشکلات برای امسال حل شوند و با اشاره به نتایج پیگیری انجمن صنفی در خصوص کسورات غیرقانونی هکتولیتر وکسر کامل افت مفید، بر اساس اعلام نماینده شرکت پشتیبانی امور دام مطالبات کشاورزان در حال محاسبه  و مبلغ مربوطه پرداخت خواهد شد.

ایشان در پایان مجددا‍‍ً با اشاره به تشکیل پرونده در بازرسی کل استان در این خصوص اظهار امیدواری کرد با پرداخت هر چه سریعتر این مطالبات به کشاورزان  نیاز به پیگیری انجمن از طریق دیگر مراجع  نباشد.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست