04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۸۰۴2759

برای دوازدهمین سال متوالی؛ افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن «مدهامتان» در اهواز برگزار شد

کریم ستاوی ـ خبرنگار شوش نیوز

دوازدهمین مرحله ی مسابقات استانی « مدهامتان» ساعت 11روز چهارشنبه 3 آبان1396 با حضور آیت الله دکتر محسن حیدری نماینده ی استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و دکتر محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اهواز برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حاشیه برگزاری این  دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: امروز چهارشنبه ۳ آبان، میزبان شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی مدهامتان از شهرهای مختلف استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه منتخبان این مسابقات به مرحله کشوری این رویداد که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند، افزود: مرحله استانی این مسابقات در ۵ رشته قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء و اذان ویژه برادران و در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل ویژه خواهران برگزار شد.


دکترجوروند با بیان اینکه استقبال خوبی از این مسابقات در میان اعضای کانون‌های مساجد شده است، اظهار کرد: اگر فعالیت‌های قرآنی و مسابقات قرآنی گسترش پیدا کند، جوانان و نوجوانان برای حضور در این فعالیت‌ها تشویق خواهند شد؛ چنانکه امروز جوانان و نوجوانان حضور جدی در این مسابقات دارند.

سپس آیت الله  حیدری نماینده ی استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه ی موقت شهرستان اهواز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه(س) و حرکت زائرین اربعین حسینی از استان به سمت کربلا وتقدیر از برگزار کننده گان ومسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد ؛ خطاب به متولیان برگزاری مسابقات مدهامتان عنوان نمود : قرآن دریای بزرگ است که همه باید به آن تمسک بجویند وتدبر بکنندالبته به شرطها وشروطها وآن شرط « سفینه نجات اهلبیت (ع) » است اگر خواهان این هستیم که در این دریا حرکت کنیم باید به اهلبیت(ع) تمسک بجوییم .

وی  افزود : مواظب باشیم امروزه دربعضی جاها با عنوان تدبر در قرآن بنا دارند که اهلبیت(ع) را کنار بزنند درحالی که این دوگوهر گرانبهای یادگار پیامبر عظیم الشان اسلام هستند واین دو از هم جدا ناپذیرند البته این وعده شیطان است که قسم خورده بشر را منحرف کند مگر افراد مومن ومخلص خداوند آنهایی که با تمام وجود خداوند را عبادت می کنند وبه قرآن واهلبیت ایمان راسخ دارند دشمن وشیطان نمی تواند آنها را منحرف کند البته افرادی سست عنصر وسست بنیه هستند که آلت دست شیطان ودشمنان اسلام میشوند همین فضای مجازی اگر خوب استفاده نشودوسیله دشمن میشود  ودشمن دیگر به صورت فیزیکی عمل نمی کند بلکه با تسخیر وتقویت وانجام برنامه ریزی هدفمند برای انحراف ودراختیار قراردادن جوانان ما کار میکند مواضب باشیم وبصیرت داشته باشیم البته دشمن وشیاطین قاعدتان نمی توانند موفق بشوند  .

نماینده ی استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در تکمیل سخنان خود اظهار داشت :  هرکس در هدایت قران واهلبیت قرار بگیرد مصون است چون اهلبیت راه حق وحقیقت هستندوکشتی نجات پس دراین کشتی سواربشوید واز طوفان های روزگار در امان باشید  ؛ افرادی هستند که با وجه های مختلف دینی وسیاسی ناخواسته وجاهلانه وسیله شیطان می شوند .

حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد نیز در حاشیه برگزاری این رویداد با بیان اینکه امروز مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان برگزار شده است، افزود: این حرکت قرآنی با برگزاری مرحله شهرستانی همزمان با ماه رمضان در استان آغاز شد.


وی اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها موفق شدند این مسابقات را برگزار کنند و برخی شهرستان‌ها نیز افرادی را به صورت انتخابی به مرحله استانی معرفی کردند.

براتی بیان کرد: این افراد امروز در مرحله استانی در حسینیه امام رضا(ع) با یکدیگر رقابت کردند؛ مسابقات بانوان هم در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.


درپایان شرکت کنندگان در رشته های مختلف با هم به رقابت پرداختند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست