04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۲۱۲۱۲5034

امام جمعه ی شوش : ما در گام دوم انقلاب در رسیدن به تمدنِ نوین اسلامی ؛ آن چیزی که نیاز داریم تعالی مسجد است

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

نمازجمعه ی جمعه ی این هفته 11 اسفند ماه 11402 همزمان با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره ی انتخابات مجلس خبرگان رهبری به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل  ، به مجریگری « عبدالامیر بشکار» ـ تلاوت قرآن« محمد رضا تریچی » مؤذنی « مصطفی کاظمی » ـ » و قرائت دعای آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» نماز سیاسی نماز سیاسی  جمعه به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده  در شبستان آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع)  برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور «آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان های شوش و کرخه ، سرهنگ پاسداز سید عطاءاله موسوی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) ؛ حجت اسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ـ جمعی از عشایرغیور ، جمعی از هنرمندان ، اصحاب رسانه و مطبوعات ، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان» نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم .

خطیب نماز جمعه یدر ادامه به یکی از توصیه های ائمه ی ما بارها بیان شده و در روایت ها هم آمده این است اشاره کرد و گفت : وقتی ماه مبارک شعبان رو به پایان بود و به دهه ی آخر می رسید توصیه این بود که این دعا را مؤمنین بیان بکنند « اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ/// خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده اى در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان.» تمام امید انسان های مؤمن این است که در ماه شعبان مورد بخشش داوند عالم قرار بگیرد ؛ وقتی می خواهیم وارد مهمانی خدا شود و وارد ضیاف الله شویم  باید پاک و پاکیزه باشیم ؛ پاکیزه ترین لباس را بپوشیم خلاصه باید آن آمدگی کسب شود ؛ همانطوری که هفته ی گذشته شعر حافظ را برایتان خواندم « ماه شعبان مَنِه از دست قدح، کاین خورشید/ از نظر تا شبِ عیدِ رمضان خواهد شد»اگر می خواهید وارد ماه مهمانی خدا شوید ؛ آن چیزی که به درد ماه می خورد همین ماه شعبان است ؛ روزها و ساعت هایی که مانده را غنیمت بشماریم و به دنبال این باشیم که مورذ مغفرت , بخشش و رحمت خداوند قرار بگیریم و ان شاءالله پاک وارد مهمانی خدا شویم که بتوانیم وارد مهمانی شویم که خداوند میزبانی آن است .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل افزود : نکتهای که وجود دارد این است این آمادگی چطور کسب شود ؟و از کجا بفهمیم آمادگی ایجاد شده است ؟ به تعبیر آیت الله بهجت آن عارف واصل ما یه زمانی خدمتشان رسیدیم سئوال این بود وقتی زیارت آقا حضرت امام رضا(ع) چگونه بفهمیم  این  اذن دخول است آیت الله بهجت می گفت : « دم در بایستید هر وقت دیدی اشکت جاری شد این اشک نشانه ی اتصال است» خداوند عالم فرموده است  « انا عند المنکسره قلوبهم /// من همدم قلب های شکسته هستم » هر وقت دیدی قلبت شکست ؛ اشکت جاری شد ؛ بدان این اتصال برقرار شده ؛ وقتی این اتصال برقرار شد ؛ می دانیم آمادگی وارد شدن در آن ضیافت الله را داریم ؛ ان شاءالله بتوانیم این اذن را بگیریم و هر وقت هم احساس کردیم این سیم متصل است و اذن دادن که وارد شویم ؛ همدیگر را از دعای خیر فراموش نکنیم.خدایا بار پروردگارا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر بگردان ـ ظهور امام زمان را نزدیک و نزدیکتر بگردان ـ مارا از یاران واقعی اش قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شر اشرار را به خودشان باز گردان ـ اسلام و مسلمین نصرت عنایت بفرما .


امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . »  بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را  به تقوای الهی دعوت می کنم . تقوای الهی یعنی در هر لحظه و در هر مکان مراقب باشیم چگونه در این دنیا قدم بر داریم ؛ این قدم بر داشتنمان حواسمان به تقوای الهی باشد یعنی تمام تلاشمان برای ساختن آخرت باشد « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ /// الا ای اهل ایمان، خداترس شوید و هر نفسی نیک بنگرد تا چه عملی برای فردای قیامت خود پیش می‌فرستد، و از خدا بترسید که او به همه کردارتان به خوبی آگاه است.» یعنی حواسمان باشد این توشه ایی کهمی بندیم کدامیک به درد آخرتمان می خورد .

امام جمعه ی شهرستان شوش با توجه به روز انتخابات به اختصار به دو نکته اشاره کرد و اظهار داشت : آنهایی که هنوز رأی نداده اند سعی کنند از کل امکانات اضافه کنند یعنی اگر قرار است در برگه تعرفه مجلس خبرگان رهبری به 6 نفر رأی بدهید به کل 6 نفر رأی بدهیداین توصیه ی رهبر بود و واقعا توصیه ی عقل همین است که آدم از تمام امکانی که قرار دادند استفاده بکند .


 وی افزود : قطعا حضور پرشور مردم را خواهیم داشت واگر کسی تردید بکند یعنی مردم را نشناخته است ؛ مردم با تمام گله گی هایی که دارند ؛ سختی هایی که دارند هر جا ببینند عدم حضور آنها خلعی در کار انقلاب ایجاد می کند پای صحنه می آیند ؛ این را بارها و بارها ثابت کردند و عملا نشان داده اند ولی آنچه که وجود دارد ذیدِ این حرکت برای مسئولین است ؛ مردم می آیند پای صندوق های رأی و مسئولین را امیدوار می کنند و دشمنان را ناامید . مردم می آیند پای صندوق های اخذ رأی که نشان بدهند برای آن چیزی که نظام اسلامی برای آنها در نظر گرفته ؛ آن هم حق رأی است ؛ امنیت قائلند ؛ مردم پای صندوق های رأی می آیند ؛ که نشان بدهند رکن اساسی انقلاب خود مردم هستند اما ؛ این مردم گله هایی دارند ؛ این مردم حرفهای به حقی دارند ؛ مسئولین نگاه بکنند وقتی نیاز هست مردم حضور پیدا بکنند ؛ سر از پا نمی شناسند ولی مشکلات مردم را کی باید حل بکند؟ سختی های مردم را کی حل کند؟ مشکلاتی که سر سفره ی مردم یا اصلا روی کف زمین نگاه بکنیم ؛ ببینیم شما مسئولین چقدر آمار ازدواج را بالا بردید؟برای فرزندآوری چقدر کار شده است که مردم ترغیب به این کار شده اند ؟ زمانی که تازه شروع کرده بودند « فرزندی کمتر زندگی بهتر » یکی در این خصوص تعریف می کرد ؛ یه روز آمدند و گفتند حق اولا افزایش پیدا کرد ما هم بابت اینکه حق اولاد اغزایش پیدا کرده دا بچه ی چهارم را به ما داد گفتیم خوب است بچه ی چهارم در شکم مادر بود که اعلام کردند بچه ی چهارم بیمه ندارد و عملا هم انجام دادند ؛ بچه ی چهارم بیمه نداشت دفترچه نداشت نسبت به اون رفتار ؛ نسبت به اون کاری که غلط بود تمام کارها انجام شد حالا نسبت به این فرزند آوری شما چه کردید که طرف بابت شما ترغیب پیدا کند ؛ نسبت به تهسیل ازدواج چه کردید که بابت کار شما این جوان ترغیب بشودتا ازدواج بکند و بگوید از بابت ازدواج خیالم راحت است ؛ بابت بیکاری جوانها چه کردید؟ من کف جامعه را می گویم وگرنه آمارها حرفی می زنند که مشکلی در جامعه نیست ؛ کف جامعه را که نگاه می کنین مراکز کاریابی در این جامعه اوضاع جالبی ندارند و پرونده ی جویندگان کار روی هم انباشته شده است . 

حجت السلام شیخ مهدی علیزاده اضل در ادامه افزود :نسبت به معیشت مردم چه کرده اید؟اینها کف جامعه است و گرنه مردم برای انقلاب سینه سپر کرده اند و اجازه نمی دهند کسانی که دارند سمپاشی می کنند و پول خرج می کنند ؛ میلیونها دلار هزینه می کنند برای اینه مانع بشوند مردم پای صندوق های اخذ رأی نروند ،  صفها رأی را از صبح دیدید مردم شرکت می کنند ؛ وقتی اتفاق می افتد ؛ مسئولیت مسئول سنگین تر می شود.

 امام جمعه ی شهرستان شوش در دومین نکته گفت : در حرکت به سمت ماه مبارک رمضان و مهمانی خدا یه اتفاقی رقم می خورد و سالیان سال است که انجام می شود ، غبارروبی  مساجد است ؛ از بابت اینکه مسجد خانه ی خداست همه برای غبار روبی می روند اما آیا مسجد فقط برای حضور در ماه مبارک رمضان است ؟ که نماز صبح ـ ظهر و عصر و مغرب و عشاء برویم مسجد پس بقیه ی سال چه؟ امام راحل یک جمع ای داشت ؛ امروز هر چه فکر می کنیم می بینیم عجب جمله ی پر مغزی امام گفت؛ اما فرمود: « مساجد سنگرند » نه سنگر به این عنوان که رژیم بعثی دارد حمله می کند اگر موشکی بخواهد بزند  از مردم حفظ می کند نه  مسجد از نظر بنایی شاید چنین توانی نداشته باشد یعنی اگر  دختر من ؛ پسر من ؛ جوان من در مسجد حاضر بشه ؛ حضورش پر رنگ باشد در حلقات تربیتی مسجد شرکت بکند نسبت به تیر شبه ای که دشمن دارد رها می کند ایمن می شود ؛ ما در گام دوم انقلاب در رسیدن به تمدنِ نوین اسلامی ؛ آن چیزی که نیاز داریم تعالی مسجد است اینکه مسجد را همانطور که ظاهری غبار روبی می کنیم باطنی هم این اتفاتق رقم بخورد   ؛ اولین کاری که رسول مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد ابن مصطفی(ص)  در زمانی که مدینه رفتند و انجام دادند  اولین کارش تأسیس مسجد بود ولی ما  وقتی می خواهیم خانه بسازیم ؛ آخرین کار هم نیست یعنی خانه های مردم را می سازیم ؛ انبوه سازی هم می کنیم ولی مسجدی در کنار آن خانه ها نیست در صورتی که اولین کار مسجد است . نه ظاهری بلکه باطنی که مردم در مسجد حاضر شوند . باید مساجد پر شور شوند ؛ حضورمان را در مسجد پر رنگ کنیم  . خدایا بار پروردگارا عاقبت همه ی ما را ختم بخیر بگردان ـ ظهور امام زمان ما نزدیک و نزذیکتر بگردان ـ ما را از یاران واقعی آ حضرت قرار بده ـ رهبر  معظم انقلاب طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ  شر اشرار را به خودشان باز گردان ـ اسلام و مسلمین را نصرت عنایت بفرما ـ صهیونیست غاصب را نیست و نابود بگردان .

از دیگر برنامه های این هفته می توان به « قرائت دای آلسین توسط حاج عبدالرحیم انصاری » نام برد و باد و خاطذه ی شهدای شهرستانشوش از 12اسفندالی 18اسفند ماه را گرامی داشت شهدایی نظیر « شعید عبدالزهرا الهایی سحر ـ شهید علیرضا دهان ـ شهید علی محمد پور  ـ شهید رحیم بنی عگبه دیلم ـ شهید هوشنگ حاجی کلی سگوند  ـ هادی گله دار  ـ شهید ناجی آل کثیر  ـ شهید حمید سرخه  و شهید مراد دیناروند »

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست