04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۶۱۶4472

نقاشی مریم خنیفری از هنرمندان روستای سید راضی پیرامون یکی از پیام های سیدالشهدا در روز عاشورا

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

فریضه امر به معروف و نهى از منکر تنها در تذکرات افراد عادى نسبت به بعضى گناهان جزئى خلاصه نمى شود، بلکه قیام بر ضد حکومت ستمگر و تلاش براى اصلاح ساختار سیاسى جامعه و تشکیل حکومتى بر اساس حق و قرآن نیز از مصادیق امر به معروف و نهى از منکر است.

هرگاه در جامعه اى این فریضه مهم اجرا نشود و افراد در قبال پیاده شدن این امر خطیر احساس مسئولیت نکنند، مرگ آن جامعه حتمى خواهد بود. پس از رحلت پیامبر (ص)، به این تکلیف مهم آن چنان که شایسته بود عمل نشد و در نتیجه دین به ضعف گرایید و فاسقان و فاجران بر اوضاع مسلط شدند. در چنین شرایطى امام حسین (ع) براى برپایى این عنصر اساسى دست به قیام زد.

پرسش اصلى این مقاله نقش امر به معروف و نهى از منکر در نهضت امام حسین (ع) است و رویکرد آن توصیفى ـ تحلیلى و تاریخى است. جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهى از منکر، نقش آن در نهضت عاشورا، چیستى اصلاح و اهداف اصلاحى امام حسین (ع) و موقعیت و زمان قیام اصلاحى از مباحث ارائه شده است.


مریم خنیفری هنرمندی از روستای جریه ی سید راضی ،دختری محجبه و انقلابی در آستانه ی ورود به ماه صفر با هنرنمایی خود نقاشی در همین راستا خلق نموده و برای اطلاع رسانی به عموم شهروندان ولایتمدار شوشی این اثر را در اختیار پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز گذاشته و در جمله ای کوتاه می گوید : « چه با ارزش است ، امر به معروف و نهی از منکر که امام حسین (ع) ، تمامی هستی اش را در راه آن گذاشت . چه بسیار اسارت ها و جسارت هایی که حضرت زینب (س) تحمل نمود تا منکرات محو شوند و معروفات رایج .»

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست