04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۱۱۲۰4679

فردا شب فریاد «الله اکبر"» در سراسر کشور به یاد روزهای انقلاب طنین‌انداز خواهد شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

بانگ «الله اکبر» از ساعت 21 پنجشنبه 21 بهمن ماه 1400 پیش از پیروزی انقلاب همانند سال های گذشته ، بر بام خانه‌های مردم ایران  و شهرستان شوش طنین‌انداز می‌شود.

به گزارش شوش نیوز ، با اعلام روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ، فردا شب طبق سنوات گذشته رأس ساعت ۲۱ بانگ «الله اکبر» به همراه نورافشانی از روی پشت بام منازل و مساجد طنین‌انداز می‌شود.

به گواه بسیاری از مبارزین و انقلابیون شهرستان شوش ، این ذکر مهم اسلامی، به عنوان یک شعار، تأثیر زیادی در روند پیروزی انقلاب اسلامی داشت، تا جایی که از «الله اکبر» به عنوان رمز پیروزی انقلاب اسلامی یاد می‌شود.


ذکر «الله اکبر» یازده بار در رنگ سرخ و یازده بار در رنگ سبز پرچم جمهوری اسلامی ایران یعنی بیست و دو بار تکرار می‌شود و این اشاره‌ای است به بیست و دوم بهمن، روزی که این شعار برای انقلاب اسلامی پیروزی آفرید.

اما چه نکته‌ای موجب متمایز شدن این شعار نسبت به بقیه شعار‌ها شده است که در پرچم جمهوری اسلامی از آن استفاده شده و همچنان بعد از گذشت چهل و سه سال مردم آن را بر روی بام منازل در شب پیروزی انقلاب اسلامی فریاد می‌کنند؟

«الله اکبر» از دو واژه «الله» به معنی خدا و «اکبر» که یک صفت برتر به معنای بزرگتر است، تشکیل شده‌ است.

اما در ترجمه «الله اکبر» به فارسی باید دقت کرد که «الله» مبتدا و «اکبر» خبر مربوط به آن است و لذا ترجمه ی فارسی آن به صورت خدا بزرگتر است، خوانده می‌شود. به همین جهت قوی‌ترین سلاح در دست مبارزان و انقلابیون همین شعار «الله اکبر» است. این شعار موجب شد که مبارزان  و انقلابیون بدون هراس از رژیم ستم شاهنشاهی، زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شوند.

از آن سال‌ها تا به امروز، هر ساله رأس ساعت ۲۱ در تمامی شهر‌های ایران اسلامی، بانگ «الله اکبر» طنین‌انداز می‌شود تا همچنان یادآور این باشد که ملت ایران هنوز هم از کسی به غیر از خدا نمی‌ترسد.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست