04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۰۵۰۶4831

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی از اصحاب رسانه تجلیل نمود

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در« روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای » به مناسبت روز خبرنگار از اصحاب رسانه ی این شهرستان تجلیل نمود .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 11:15 روز پنجشنبه 6 مردادماه 1401 حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ؛ 12 روز مانده به روز خبرنگار از این قشر مظلوم اما تأثیرگذار در جامعه تجلیل نمود .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ضمن ادای احترام به شهدای خبرنگار « شهید سید محمد کاظم دانش مقاله نویس و خبرنگار ماهنامه مکتب اسلام و شهید فریدون سگوند خبرنگار هفته نامه ی کیهان بچه ها »و خبرنگاران فقید « زنده یاد علی فتی خبرنگار نشریه ی صدای کرخه و زنده یاد حمید تیماو عکاس خبرنگار هفته نامه ی کیهان ورزشی » و عرض خوش آمدگویی به اصحاب رسانه گفت : خوشحالیم که در اولین پنجشنبه ی مردادماه سال 1401 میزبان خبرنگاران بزرگوار و مجاهدی هستیم که هم در جامعه از فعالان فرهنگی و اجتماعی هستند و هم منعکس کننده ی رخدادها و رویدادها و فعالیت های دستگاه های دولتی و نهادها و ارگان های انقلابی هستند و از طرفی نقاط قوت و نقاط ضعف مسئولین را به جامعه اطلاع رسانی می کنند ،یک زمانی شاید ما به یک سری ابزار دیگری برای اطلاع رسانی نظیر اطلاعیه ، پلاکارد و پوستر استفاده می کردیم اما امروزه خوشبختانه با وجود اصحاب رسانه و همچنین  فضای مجازی جای خود را تثبیت کرده اند .

 

وی افزود : امروزه ما رسانه را همانند یک منبر می دانیم ، رسانه در فضای مجازی جای نشریات  مکتوب و حتی مطالعه ی کتاب را گرفته است . این را همه ی شما می دانید که اداره ی تبلیغات اسلامی متعلق به جبهه ی فرهنگی است و همه ی آحاد با این اداره به صورت مستقیم و غیر مستقیم سرو کار دارند و نمی توانیم بگوییم مسائل دینی و اعتقادی بی ارتباط است با مسائل فرهنگی و اجتماعی و اصلا شلکله ی اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی برهمین مسائل است لذا این افتخار داریم بگوییم این دستگاه متعلق است به همه ی جامعه و شما خبرنگاران هم بخش مهمی از این جامعه هستید .

 

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر در ادامه با توجه به این که امسال روز خبرنگار با روز عاشورای حسینی تقارن پیدا کرده است یادآور شد ، بر همین اساس ما 12 روز جلوتر از این روز شما را دعوت کرده ایم تا از شما تجلیلی داشته باشیم هر چند این تجلیل در حد زحماتی که شما متحمل می شوید نمی باشد ولی حداقل قدرشناسی است که از خبرنگاران که شخصیت فعال فرهنگی در جامعه دارند ، کسی که با دغدغه و بدون کوچکترین چشم داشتی و یا دریافت حق الزحمه ای و با عشق و علاقه اطلاع رسانی می کند و گاها مورد بی مهری و حتی تهمت هم مواجه می شود اما رسالت خطیر خود را به نحوه شایسته ای انجام می دهند .

 

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش سپس به فرازی از دعاهای روز پنجشنبه ی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و اظهار داشت : حضرت زهرا(س) می فرماید : «  اللّهُمَّ إِنّی أَسْئَلُکَ الْهُدَی وَالتُّقی وَالْعِفافَ وَالْغِنَی، وَالْعَمَلَ بِما تُحِبُّ وَ تَرْضی . اللّهُمَّ إِنّی أَسْئَلُکَ مِنْ قُوَّتِکَ لِضَعْفِنا، وَمِنْ غِناکَ لِفَقْرِنا وَ فَاقَتِنا، وَ مِنْ حِلْمِکَ وَ عِلْمِکَ لِجَهْلِنا.اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ أعِنّا عَلی شُکْرِکَ وَ ذِکْرِکَ، وَ طاعَتِکَ وَ عِبادَتِکَ، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الّراحِمینَ /// خداوندا! من از تو هدایت و تقوا و عفت و بی نیازی و عمل به آنچه را که تو دوست می داری و بدان رضایت می دهی، می خواهم.پروردگارا! از تو مسألت دارم که ما را قدرتی دهی تا ضعف و نیستی مان را بهبود بخشیم، و از صبر و علمت بهره ای دهی تا جهلمان را درمان کنیم .خداوندگارا! بر محمد و آل محمد درود فرست، و ما را بر شکر و ذکر و فرمانبرداری و عبادتت یاری فرما، به رحمتت سوگند ای مهربانترین مهربانان .»

 

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر در بخش پایانی سخنان خود به برنامه های انجام شده در فصل چهارماه گذشته و برنامه های در پیش رو اشاره کرد و در مهمترین بخش از این برنامه ها به فعال نمودن پایگاه اجتماعی  در کوی انصار مسجد امام حسین(ع) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : ظرف 15 سال که گذشت ما  پایگاه اجتماعی در هیچ محله ای فعال نکرده بودیم اما از روزی که این مسئولین را پذیرفتم یکی از دغدغه های من تشکیل پایگاه اجتماعی بود که خوشبختانه اولین پایگاه اجتماعی را در منطقه ی کم برخوردار کوی انصار در مسجد امام حسین(ع) فعال کردیم و در نظر داریم دو پایگاه اجتماعی دیگر را در روستای دوار و شهرک سلمان فارسی فعال نماییم و از دیگر فعالیت های ما چه در این چند سالی که گذشته یا در برنامه های آینده این است که مساجد را همانند دهه ی 60 فعال و پویا نماییم و بر همین اساس شورای مساجد را با حضور نهادها و ادارات فرهنگی تشکیل دادیم و تا جایی که توانسته ایم مسائل و مشکلات بین هیئت امناهای مساجد و امام جماعت را حل و فصل کرده ایم ؛ اما این را بگویم تا زمانی که زیست بوم فرهنگی را به صورت صد درصد احیا نکنیم  دغدغه ی ما برطرف نمی شود .

 

در ادامه برخی از مدیر مسئولان نشریات و خبرنگاران نکته نظرات خود را مطرح کردند که عباس کرم الهی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز تقاضای یک مصاحبه ی اختصاصی پیرامون « حوزه ی هنری » و بی توجهی به شهرستان شوش را خواستار شد که مورد موافقت رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی قرار گرفت .

در پایان رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی با اهدا « شال مشکی رنگ ویژه ی استقبال از ماه محرم ، لوح تقدیر و کارت هدیه » از اصحاب رسانه تجلیل نمود .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست