04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۱۰۰۶4892

آئین سوگواری حضرت فاطمه ی زهرا(س) در مسجد امام علی(ع) کوی مهر برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به مناسبت ایام سوگواری بی بی دو عالم حضرت فاطمه ی زهرا(س)  به همت هیئت امناء و واحد فرهنگی مسجد امام علی(ع) مراسمی با حضور رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ، رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر ، مدیرعامل انجمن توانجویان جسمی حرکتی امید شوش و جمعی از اهالی ، مراسمی در این مسجد واقع در کوی مهر از توابع حوزه ی شهر شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 20:30 دوشنبه 5 دی ماه1401 هم زمان با شبِ شهادت حضرت فاطمه ی زهرا (س) مراسم سوگواری با حضور «حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ، مهدی اسلامی پناه  رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شوش ، حمید منصوری مدیرعامل انجمن توانجویان جسمی حرکتی امید ، رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت و سلسله برنامه های شهد صلوات و جمعی از اهالی » در مسجد امام علی(ع) کوی مهر از توابع حوزه ی شهر شوش برگزار شد .

در این مراسم حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت  سالروز شهادت صدیقه ی طاهره حضرت فاطمه ی زهرا(س) به حاضریت در مراسم ، به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت : الان در هفته ی نهضت سواد آموزی به سر می بریم لذا  ‌صورت ویژه می بایست به تبیین و اطلاع‌رسانی دستاوردهای بالابردن سطح سواد در شهر و روستا برای جامعه به ‌ویژه برای نسل جوان، دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخته شود. جهاد تبیین با کیفیت هرچه اثرگذارتر، باید تقویت شود .


وی افزود : وقتی عده‌ای درباره امیرالمؤمنین حضرت امام علی (ع) سخن چینی کردند ، پیامبراکرم (ص) غضبناک و ناراحت شدند و سه بار فرمودند «ما تریدون من علی، ان علی منی و انا منه» این سخنان یعنی یک هماهنگی و همگونی انسان می‌تواند در این سه بزرگوار احساس کند. که دو ضلع پیامبر (ص) و امام علی (ع) که در روایت «انا مدینه العلم و علی بابها» است و ضلع سوم را پیامبر درباره ی امام حسین (ع) بیان کرده است که «حسین منی و انا من حسین».

حجت‌الاسلام آل کثیر با بیان اینکه امام حسین (ع) برای مبارزه با فساد و عمل به سیره امام علی (ع) قیام کرد گفت: امام حسین (ع) برای اصلاح و حفظ همبستگی حرکت کردند، امام در دوران امامت خود جامعه را دقیق مدیریت و کنترل کردند تا شرایط برای قیام آماده شود و گسستگی در جامعه ایجاد نشود.


رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در ادامه به فضائل حضرت فاطمه ی زهرا(س) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : صفات و ویژگی‌های فاطمهی زهرا(س) ، دختر پیامبر اسلام(ص) ، که بنابر باور شیعیان، در آیات قرآن و روایات به آنها اشاره شده است. وی جزو اصحاب کساء و اهل‌بیت(ع) است و همه فضایل مشترک میان آنها، شامل حضرت زهرا(س) نیز می‌شود. « پاکی و عصمت ـ تنها زن برگزیده در ماجرای مباهله ـ مصداق نیکوکاران در آیه اطعام ـ وجوب محبت در آیه مودت ـ استمرار نسل پیامبر به‌واسطه فاطمه و امانت الهی » از عمده ترین فضائل این بانوی دو عالم می باشد .

سپس رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، اشعاری را در وصف اهل بیت(ع) خصوصا حضرت فاطمه ی زهرا(س) خوانش نمود .


پایان بخش این مراسم سوگواری ، ذکر مصیبت و نوحه خوانی توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ؛ حاج ناصر پیوست بود که حاضرین در مراسم را در غم و اندو بی بی دوعالم حضرت فاطمه ی زهرا(س) فرو برد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست