04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۲۰۳۲۸4935

هنرمندان و ورزشکاران نیاز به آرامش دارند

به قلم ـ عباس کرم الهی

در هر استان ، شهرستان و بخشی که قشر از آن جامعه را هنرمندان تشکیل می دهند که برای خلق آثار هنری خود و یا تولیدات نمایش و فیلم باید از هرگونه تنش زایی به دور بوده و در آرامش کامل به سر برند تا بتوانند آثار و تولیدات داور پسند و تماشاگر پسند را از خود به جا بگذارند .

البته این را هم می دانیم ، هیچ مدیر ، رئیس ، سرپرست و یا کفیلی که برای اداره ای منصوب می شود به صورت 100 درصد پرسنل و زیر مجموعه ی آن دستگاه از آن شخص حمایت نمی کنند و کلا از همان قدیم رسم بر این بوده ، هست و خواهد بود که هر مدیری منتقدین و مخالفینی داشته باشد .

برای اثبات حرف خودم به مثال برای مخاطبین می پردازم که یکی در حوزه ی ورزش است و دیگری در حوزه ی فرهنگ و هنر ، در حوزه ی ورزش ما چندین رشته ی ورزشی گروهی نظیر «فوتبال ـ والیبال ـ بسکتبال ـ هندبال ـ و.... » وجود دارد و در کنار آن رشته های انفرادی همچون « تنیس روی میز ـ بدمینتون ـ دو و میدانی ـ و....» هستند که هر کنار به وسایل و امکانات و تجهیزاتی نیازمند هستند تا بتوانند در مقابل رقبا عرض اندام کنند و برای خود و شهر و استانشان مقام کسب کنند .در حوزه ی هنر هم به همین روال است در رشته های گروهی نظیر « تئاتر ـ تعزیه ـ موسیقی و...» ودر رشته های انفرادی همچون « خوشنویسی ـ داستان نویسی ـ عکاسی ـ مجسمه سازی ـ نقاشی و...» برای خود به امکانات ، تجهیزات و وسایلی نیاز دارند ، اگر ادارات  از نظر اعتبارات و بودجه دچار مشکل باشند ورزشکاران و هنرمندان یا از جیب خود هزینه کرده اند و یا با دعوت از اسپانسر و حامی فرهنگی فعالیت خود را انجام داده اند ، «اما چیزی که اگر نباشد اعتبارات مالی هم نمی تواند برای فرد یا شهرستان مقامی به دست آورد آرامش است ، احترام و عزت است » و حال شما در نظر بگیرید که اگر آرامشی وجود نداشته باشد و به جای آن تنش زایی جایگزین شود ـ برخوردهای ناشایست قوت بخشیده شود و یا حتی یک ورزشکار یا یک هنرمند از ورود به سالن ها و پلاتوها منع گردد ، چه پیش خواهد آمد ؟

آیا در چنین دستگاهی « نیرو ، نشاط، امیدآفرینی و کارآفرینی »رنگ و لعابی خواهد داشت ؟ آیا می شود با چنین روحیه ای فرمان مقام معظم رهبری که جهاد تبیین است را برای جوانان و نوجوانان اجرا کرد که به دام دشمنان که جنگ ترکیبی را شروع کرده اند نیوفتند ؟ از سال های گذشته اگر مسئولین امر گوش به فرمان آقا بودند ایران گلستان بود و هیچ دشمنی به خود اجازه نمی داد بر علیه این انقلاب و اسلام ترفند و نقشه ای را طراحی کند چون می دانست به بن بست کشیده خواهد شد .

وقتی که مقام معظم رهبری از تهاجم فرهنگی گفت ، مسئولین پشت گوش انداختند و حتی برخی در مقابل این هشدار جبهه گیری نمودند، وقتی که فرمود : «تهاجم فرهنگی به شبیخون فرهنگی تبدیل شده است» باز همین بی توجهی ها ادامه داشت تا این که حضرت آقا از ناتوی فرهنگی هشدار داد ، کار به جایی رسید که این ناتو کانون گرم خانواده ها را مورد هدف قرار داد و اکنون هم با ترویج اینکه جوانان را از ازدواج و فرزندآوری به دور کند همچنان دارد تاخت و تاز می کند  .

مقام معظم رهبری فرمود : « قبلا به نمایندگان توصیه کرده بودم مبنی بر پرهیز از دخالت در انتصابات که رئیس مجلس گفتند بعضی از نمایندگان از این توصیه دلخور شده‌اند، در حالی‌که این توصیه به مصلحت خود شما است چرا که اگر در یک منطقه با پیشنهاد یا فشار یک نماینده، مسئولی منصوب شود اما عملکرد او مطلوب نباشد، مشخص نیست باید از چه کسی بازخواست شود.» وقتی که حضرت آقا به صراحت این را می فرماید ، حال سئوال ما اینجاست اگر مسئولی بر روی کار بیاید و برای هنرمندان و پرسنل آن دستگاه تنش زایی کند و عزت و احترامی برای آنان قابل نشود حق الناس به گردن کیست ؟ چه کسی پاسخگوی هنرمندان خواهد شد ؟ ، امید است هر کسی که منصوب می شود و در گذشته همین مسئولیت را تجربه کرده و برای پرسنل و هنرمندان یا برای ورزشکاران خاطرات تلخی را به جا گذاشته ، اگر قرار است دوباره همان شخص به کار گرفته شود از وی تعهد کتبی گرفته شود در غیر این صورت اگر اعتراضی از طرف زیر مجموعه به عنوان مطالبه گری به وجود آید می بایست بانی این انتصاب پاسخگو باشد  در غیر اینصورت حق الناس را باید بر عهده بگیرد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست