04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۹۰۲1325

همایش یک روزه ی کتاب یاران و خبرنگاران پانا در سالن امور تربیتی شوش برگزار شد

مهدی کرم الهی ـ خبرنگار شوش نیوز

عکس ـ عیسی کرملاچعب

به همت معاونت پرورشی و سازمانان دانش آموزی شهرستان شوش ، همایش یک روزه ی کتاب یاران و خبرنگاران پانا با محوریت آموزش خبرنویسی به زبان ساده در سالن امور تربیتی این شهرستان برگزار شد .

 

 

 

 

در این همایش که 40 نفر از خبرنگاران جدید خبرگزاری دانش آموزی پانا در شهرستان شوش حضور داشتند ، عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ، این مجموعه را با اصول اولیه ی خبرنویسی آشنا نمود .

 

وی ابتدا از ویژه گی های یک خبرنگار نام برد و گفت : یکی از مهمترین ویژگیهای خبرنگار شدن عشق و علاقه و ذوق درروزنامه نگاری است. براین اساس کسی که وارد عرصه جذاب و پرمخاطره روزنامه نگاری میشود ضمن دارا بودن این استعداد ذاتی از هنر واژه گزینی ، شم خبر، حوصله زیاد، نگاه موشکافانه و دقیق برخوردار باشد. و باپرهیز از احساسات سعی کند رویداد ها را همان طور که اتفاق افتاده اند منتشر کند.

 

رئیس انجمن روزنامه نگاران سپس به مطالعه ی مستمر اشاره کرد و عنوان نمود : مطالعات مستمر در زمینه های مختلف و پشتوانه علمی خبرنگار باعث می شود که قدرت مانور او در نگارش و تنظیم خبر بیشتر شود. مثلاً خبرنگار درهمایش های علمی یا مصاحبه با شخصیت های سیاسی فرهنگی یا اقتصادی شرکت می کند اما خوب نمی فهمد و نمی تواند از لابه لای صحبتهای مصاحبه شنونده سئوال طرح کند یا به کرات دیده می شود همکاران در تحریریه های مختلف خبر، رادیو،تلوزیون ، مطبوعات ، به علت اینکه خود متن خبر را به درستی نمی فهمد یا از موضوع خبراطلاع کافی ندارد، نمی تواند خبر خوب وجذابی تنظیم کند و یا قسمت مهم آن خبر را بر جسته کند که راه حل آن دشتن اطلاعات وسیع در رابطه با موضوع خبر است.

 

عباس کرم الهی در ادامه به صورت فشرده در مورد « ساده نویسی ـ آموزش تخصصی ـ مسئولیت پذیری اجتماعی ـ  ارزش های خبری ـ مجاورت ـ عناصر خبری ـ آئین نگارش ـ سبک های خبرنویسی ـ منابع خبری ـ انواع تیتر ـ ادبیات لازم خبر نویسی ـ انواع گزارش ـ تفاوت خبر با گزارش و نحوه ی اصولی و منطقی مصاحبه » توضیحاتی را ارائه نمود .


 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست