04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۹۰۸1343

مانور زلزله در دبیرستان دخترانه ی شاهد ایثار شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ عیسی کرملاچعب

روز یکشنبه 8 آذر 1394 همزمان با سراسرکشور ، هفدهمین مانور زلزله به مناسبت هفته ی کاهش بلایای طبیعی در دبیرستان دخترانه ی شاهد ایثار شوش برگزار شد .

 

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ؛ “رضانجاتی” فرماندار شهرستان شوش در مانور که با حضور جمعی از مسئولین محلی  در آموزشگاه دخترانه ی  ایثار شهر شوش برگزار گردید، عنوان نمود : با عرض ادب و سلام و احترام با حاضرین در این مراسم و تقدیر از بانیان برگزاری این مانور از جمله « مدیریت آموزش و پرورش ، مدیر و دبیران دبیرستان دخترانه شاهد ایثار ، جمعیت هلال احمر ، شهرداری و واحد آتش نشانی ، فوریت های پزشکی ،  نیروی انتظامی و پلیس راهور ، همان گونه که اطلاع دارید در استان خصوص هر چند وقت یک بار شاهد بلایای طبیعی در خوزستان هستیم که آخر بار زلزله ی بود که در مسجدسلیمان رخ داد و به حدی ریشتر و قدرت  این زلزله بالا بود که امواج آن به شوش هم رسید ، لذا می طلبد که شهروندان شوش خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان که ساعاتی در روز را به کسب عمل و دانش می پردازند آمادگی داشته باشند و آموزش های لازم را ببینند تا  دستپاچه نشده و با حفظ خون سردی هم از خود محافظت کنند و هم به با امدادگران همکاری لازم را داشته باشند .


 از آموزش به عنوان یکی از مولفه های مهم که در کاهش اثرات ناشی از حوادث ، تلفات وخسارات ،تاثیر

وی افزود  : دانش آموزان پس از دانستن نکات ایمنی می توانند  آموخته های خود را در موقع بروز حوادث غیر مترقبه به خانواده های خود نیز  منتقل کنند.

قبل از سخنرانی ، با نواخته شدن زنگ زلزله در ساعت ۹:۳۰ صبح دانش آموزان به مکان های امن پناه برده و دانش آموزان امدادگر در حرکتی نمادین با همکاری جمعیت جوانان هلال احمر به یاری مصدومان شتافتند.

شایان ذکر است این مانور نیز به صورت هم زمان در آموزشگاه های شهرهای « فتح المبین ـ شاوور ـ حر ریاحی و الوان » برگزار شد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست