04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۹۰۳1991

همایش آسیب های اجتماعی در دو آموزشگاه روستای مالک اشتر برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ علی خاور

به همت  فاطمه علی پور مدیر دبیرستان دخترانه ی مطهره در روستای مالک اشتر از توابع بخش شاوور شهرستان شوش ، روز چهارشنبه 3آذر 1395 همایش آسیب های اجتماعی تحت عنوان « آموزش همگانی چهره به چهره » برگزار شد.

سرگرد عسکری جانشین فرماندهی نیروی انتظامی و سروان میرمنگره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی با حضور در دبیرستان های مطهره و محدثه در روستای مالک اشتر دانش آموزان را با خطرات استفاده از مواد مخدر آشنا نمودند .

سرگرد عسکری با اشاره به مواد مخدر صنعتی گفت : این روزها متأسفانه استفاده از مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه بیشتر رایج شده که به مراتب خطراتش بیش از سایر مواد مخدر است .

وی افزود : یکی از مواد اعتیادآوری که این روزها درباره‌اش صحبت می‌شود، شیشه است. شیشه یک ماده محرک و از خانواده آمفتامین‌هاست که متاسفانه مصرف آن بین برخی جوانان مشاهده می‌شود.
ناآگاهی از پدیده اعتیاد و ماهیت دقیق این بیماری باعث باورهای اشتباه می شود. این باور که مصرف تفریحی مواد اعتیادآور نیست، یکی از آنهاست. بسیاری از افرادی که دچار اعتیاد شده اند، با همین فکر شروع کرده اند که مصرف گاه و بیگاه و تفریحی مواد، اعتیادآور نیست.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوش سپس به عوارض مصرف شیشه اشاره کرد و خاطر نشان نمود : انندگی بی دقت و پرسرعت پس از مصرف شیشه یکی از رفتارهای خطرناک است که احتمال تصادفات سنگین را افزایش می دهد. از دیگر عوارض مصرف شیشه، رفتارهای جنسی پرخطر است که احتمال ابتلا به ایدز را افزایش می دهد. پس می توان گفت هر چیزی ارزش یک بار تجربه کردن را ندارد. ر اثر تصور غلطی که در مورد عوارض  شیشه وجود دارد خیلی افراد بر این باورند که شیشه یک ماده صرفا شادی آور است، بدون آن که اعتیاد ایجاد کند.برخی جوانان برای به دست آوردن شادی و هیجان در مهمانی ها و جمع های دوستانه و کسب هیجان به مصرف شیشه اقدام می کنند با این تصور که مصرف تفننی عیبی ندارد و مصرف شیشه عوارضی ایجاد نمی کند؛ اما این خیالی است کاملا باطل. مصرف شیشه ممکن است باعث شادی و هیجان کاذب شود، اما این شادی زودگذر است و ادامه مصرف شیشه، توهم، بی خوابی یا اختلال شدید در خواب و بی اشتهایی شدید برای ساعت ها و حتی روزها ایجاد می کند.


سروان میرمنگره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان شوش در تکمیل سخنان جانشین فرماندهی نیروی انتظامی اظهار داشت : تکان دهنده ترین اثر مت، تغییر خصوصیات ظاهری و فیزیکی معتاد است. چون مت باعث تنگی عروق می شود، خون نمی تواند به آسانی در تمام نقاط بدن گردش کند و بافت های کم خون دچار صدمات جبران ناپذیر می شود. صورت پرجوش می شود، زخم ها دیرتر خوب می شوند و پوست طراوت و انعطاف پذیری اش را از دست می دهد. بعضی از معتادان به مت در توهم هایشان موجودات زنده ای را می بینند که زیر پوستشان حرکت می کنند و در تلاش برای شکار این موجودات تمام بدنشان را زخمی می کنند. معمولا کسی که معتاد به مصرف شیشه شده است، هرگز به اندازه اولین مرتبه احساس نشئگی نمیکند. با بالا رفتن میزان مقاومت بدن برای رسیدن به احساس خوشی، میزان ماده مصرفی بالا و بالاتر میرود و موجب شدیدتر شدن خطر مسمومیت و مرگ خواهد شد. 


شایان ذکر این  کانون فرهنگی هنری قاسم ابن الحسن(ع) شهرستان شوش در برگزاری این همایش با مدیریت دبیرستان مطهره همکاری های لازم را به عمل آورد و طلیعه آزادی معاون دبیرستان ، فاطمه سرخه معاونت آموزشی ، سهیلا همتی مربی پرورشی ، مریم مرادی مشاور ، مریم فیلی ، مریم سگوند ، مریم رشنو و سهیلا مکوندی از دبیران  به اتفاق ابراهیم چنانی سرایدار نیز همکاری قابل توجهی در برگزاری این همایش را به عمل آوردند .



Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست