04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۱۱۵3021

زنگ انقلاب در دبیرستان 15 خرداد شوش نواخته شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 9:30 صبح روز شنبه 14 بهمن 1396 ، در سومین روز از دهه ی مبارک فجر که با عنوان « انقلاب اسلامی ، جوانان ، خودباوری و پیشرفت علمی » زنگ انقلاب در دبیرستان پسرانه ی 15 خرداد شهر شوش نواخته شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ، ضمن عرض خیر مقدم به امام جمعه ، سرپرست فرمانداری و دیگر مسئولین دستگاه های دولتی ؛ امام خمینی را را رهبری حکیم ، اندیشمند و و دارای فاکتورهای ایده آل مدیتی دانست و گفت : رهبری در همه فرآیندها ، سازماندهی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و جریانات اجتماعی در کنار عواملی چون زمینه‌ها، شرایط اجتماعی و باورهای مردم، نقش اصلی را در به بار نشستن اهداف و آرمان‌های جامعه دارد. از این رو یکی از عوامل مهم و اساسی در شکل‌گیری جریانات و تحقق خواسته‌های اجتماعی برخورداری از مدیر و رهبر به عنوان هدایت دهنده مسیر و جریان حرکت است که در همه اندیشه‌های مختلف در فرهنگ علوم سیاسی و اجتماعی مطرح می‌باشد. از این منظر، نقش حساس رهبری در شکل‌گیری نهضت اسلامی‌ در دوران طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی ‌و سرنگونی رژیم کهنه و فرسوده شاهنشاهی در کشور و جایگزین شدن آن با نظام اجتماعی جدید برپایه مردم سالاری دینی و احیای دوباره اسلام در سطح جهان، موضوعی است که بر هیچکس پوشیده نبوده و به نظر همه کارشناسان اجتماعی و سیاسی، با توجه به دیگر اضلاع شکل‌گیری خیزش‌ها و انقلاب‌های اجتماعی از جایگاه و اهمیت ویژه و قابل توجه‌ای برخوردار است. 

وی افزود : در واقع انقلاب اسلامی‌ ایران که با رهبری بی‌نظیر امام خمینی به وقوع پیوست یک انقلاب واقعی و تمام عیار به شمار می‌رود، چون همه عناصر لازم و ضروری در تعریف و ماهیت انقلاب‌ها، در انقلاب اسلامی ‌ایران وجود دارند و آنچه در این بحث بیش از پیش حائز اهمیت است، نقش رهبری حضرت امام در شکل‌گیری نهضت و پیروزی انقلاب اسلامی‌است. چرا که خیزش‌ها و جنبش‌های دیگری در تاریخ معاصر ایران نیز شکل گرفته که به دلیل عدم برخورداری از رهبری کارآمد توانمند و. . . به نتیجه نمی‌رسد.بر همین اساس در واکاوی شخصیتی حضرت امام (ره) به عنوان رهبری انقلاب اسلامی‌ در هدایت خیزش مردمی ‌و رسیدن به پیروزی ، به این مسئله می‌توان اشاره کرد که ایشان رهبری مدبر، شجاع، متفکر، آگاه به زمان و مسائل جهانی بود که با بهره مندی از شیوه‌های نوین و بدیع ، بزرگ‌ترین انقلاب معاصر را هدایت کرد. ایشان در کوران انقلاب ، به عنوان چهره‌ای تاریخ ساز و پدیده‌ای استثنایی و کاریزماتیک جلوه کرد و به قول «یودو اشتاین باخ» مدیر مؤسسه شرق شناسی آلمان: «امام خمینی سیاسی ترین رهبر معنوی جهان، با شخصیتی جذاب و کاریزماتیک، تمام آرمان‌های جمهوری اسلامی‌که برمبنای آنها ساخته شده است، از افکار ایشان ریشه می‌گیرد.»

خنیفر در ادامه به ناتمام ماندن تفسیر سوره ی حمد توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در اواسط سال 1358 شبکه اول تلویزیون ایران شروع به پخش برنامه ویژه ای می کند که برای همه کسانی که در همه این سالها امام خمینی (ره) را تحت عنوان یک استراتژیست سیاسی و رهبر بزرگترین انقلاب ابتدای قرن بیستم دیده بودند به شدت خاص و هیجان انگیز است. این برنامه  تحت عنوان تفسیر قران که توسط شخص حضرت امام انجام می گیرد پخش می شود اما  بلافاصله بعد از شروع پخش به فاصله کوتاهی تعطیل می شود و از آن زمان  تاکنون هم قسمتهای قبلی دیگر پخش دوباره نمی شود. این شاید یک معمای اساسی در جریان تاریخ رسانه ای  مذهبی کشور و انقلاب باشد که چه اتفاقی افتاد که رهبر به شدت محبوب و مقتدر یک انقلاب نورس از بازگویی یک مبحث مذهبی خاص در تلویزیون بازماند. مجموعا 5 جلسه تفسیر از سوی حضرت امام در اوایل سال 58 شمسی از تلویزیون پخش می شود و ظاهرا در این 5 جلسه تفسیر بسم الله و آیه اول سوره حمد تکمیل شده بوده است. و حالا سی و هشت سال بعد از توقف پخش یک برنامه تلویزیونی در تلویزیون ایران، برنامه ای که با حضور شخص اول مملکت  برگزار می شد قسمت های پخش شده از آن که هیچ گاه فرصت پخش دوباره را پیدا نکرد در اینترنت با یک سرچ ساده قابل دسترسی است. و شخص امام خمینی(ره) با مدیریتی ایدئولوژیکی که داشت پیگیر این موضوع نشد .

در ادامه آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش به خاطره ی 12 بهمن سال 1357 اشاره کرد و در این خصوص تصریح نمود : سال 1357 که امام راحل به ایران آمدند ، به خاطر پخش برنامه های مبتذل و بدآموزی از طریق رادیو تلویزیون آن زمان ما تلویزیون نداشتیم و از طرفی امام خمینی(ره) فتوا داده بودن که تلویزیون نگاه کردن در چنین شرایطی حرام است و چون ما هم مقلد امام بودیم و بارها توفیق حاصل شده بود که پشت سر امام نماز بخوانیم ، ولی خیلی آرزو داشتیم لحظه ی ورود امام را ببینیم و به همین دلیل به خانه ی یکی از همسایگان رفتیم و با این که دولت طاغوتی بود با این وجود قدرت امام خمینی(ره) اینقدر زیاد شده بود ، لذا دولت اعلام کرد لحظه ی ورود امام را از تلویزیون پخش می کنیم ، اما وقتی که در حال تماشاکردن تلویزیون همسایه بودیم  ، متوجه شدیم که برای پخش ورود امام یک سری اختلافات بین مسئولین دولتی وجود دارد و ورود امام را لحظه به لحظه نشان نمی دادند و مرتب قطع و وصل می شد ، حسابی اذیت شدیم و بعدها از دوستان شنیده بودم وقتی که تلویزیون هایشان قطع و وصل می شده با یک مشت محکم تلویزیون ها را شکسته بودند و گفته بودند تلویزیونی که قرار است ورود امام را پخش نکند باید از بین رود ؛ چون برای ورود امام 15 سال به انتظار نشسته بودم ؛ برای مردم ندیدن این لحظات سنگین بود و از آن به بعد هر ساله وقتی که 12 بهمن از راه می رسد آن خاطرات در ذهنمان تجدید می شود .


امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش دیگری از سخنان خود به خاطره ای دیگر از ورود حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت : امام وقتی که می خواست به کشور بیابید یک برادر بزرگتر از خودش داشت که برای استقبال از ورود امام به فرودگاه مهرآباد رفته بود و گفته بود چون امام خمینی(ره) 15 سال از ایران دور بوده است لذا باید اولین نفر از هواپیما  خارج شود  اما امام قبول نمی کرد و فرمود « این برادر بزرگ تر از من است من  قبل از ایشان پیاده نمی شوم» خلاصه زیر بار این حرف نرفت ، این را برای مطرح کردن خاطره یا داستان نگفتم بلکه منظورم این بود اگر معمار کبیر انقلاب اسلامی امام شد و به این مقام والا رسید و از سال 1368 که به ملکوت اعلی پیوست تا به امروز و تا سال ها بعد « نامش ، خطش ، فکرش ، آرمانش  و یادش » به خاطر همین مسائل زنده است و لذا شما دانش آموزان باید بدانید که می دانید احترام گذاشتن به والدین ، برادر و خواهر بزرگتر و حتی معلم یعنی ادامه دادن راه امام خمینی(ره) و توجه به این امر مهم قطعا شما را محبوب و در جامعه مقبول خواهد نمود .

وی در پایان زندگی را برای دانش آموزان به دو ریل توصیف کرد و از دانش آموزان پرسید : در ریل اول آیا شما فکر می کنید درس می خوانم ، مدرک می گیرم ، استخدام می شوم و حقوق خوبی به دست می آورم و زندگی خوبی خواهم داشت و اما در ریل دوم این است که شما می گویید من درس می خوانم تا در این مملکت کسی باشم که بتوانم یا اختراعی ، اکتشافی ، یک راه علمی و....... کاری انجام دهم که مفید باشم ؛ « دانش آموزان با شنیدن این سئوال ریل دوم را انتخاب کردند » . قطعا انتخاب راه دوم برای جامعه مفید خواهد بود اما راه اول سربار جامعه خواهد بود .

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش نیز ضمن قدردانی از اداره ی آموزش و پرورش به خاطر اجرای این آیین ، به تفاوت اساسی شیعه و سنی اشاره کرد و گفت : یکی از توصیه های قرآن کریم به عموم مسلمانان این است که بر پیامبر اکرم(ص) درود و تحیت بفرستند و در این باره  در آیه ی 56 از سوره ی احزاب می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيما /// خداوند و فرشتگانش بر پيامبر درود مى‌‏فرستند، اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد بر او درود فرستيد و سلام گویيد و تسليم فرمانش باشيد». لذا با توجه به این آیه باید بر حضرت صلوات و درود بفرستیم.

وی در ادامه به تقارن دو نهضت اشاره کرد و تصریح نمود : نهضت اول همان نهضت پیامبراعظم(ص)  در دوره ی اسلامی است ؛ وقتی که پیامبر اسلام(ص) نهضت خود را شروع کردند ، به طبع آن اتفاقاتی نیز رخ داد، یکی از این اتفاقات ، اراده ی خداوند بر این شد که پیامبر(ص) تا زمانی که صاحب فرزند پسر که زنده بماند نشد ، یکی از یهودی خبیث الحال به پیامبر گفت : « شما چرا ناراحت هستید ؟ » و بعد از این که حضرت محمد(ص) رحلت می کند این وضعیت را هم با خود دفن می کند ، در اینجا سوره ی کوثر نازل شد « إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ـ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ـإِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الأبْتَرُ  ///  ما به تو کوثر (خیر و برکت فراوان) عطا کردیم! ـ پس براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى کن! ـ (و بدان) دشمن تو قطعاً بریده نسل و بى عقب است! » بعد گذشت مدت کوتاهی آن یهودی نسلش کامل از بین رفت .


وی افزود : مشکلات عدیده ای بر شیعه وارد شده است ، از زمان رحلت پیامبر(ص) این مشکلات آغاز شد و دقیقا تا نهضت امام خمینی(ره) ادامه داشت و الان یک تقارن زیبا به وجود آمده است و با توجه به این که امام از ثلاله ی پیامبر اعظم(ص) می باشد ؛ دقیقا این ایام مقارن شد با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه ؛ و باید گفت که این انقلاب دقیقا از آن زمان آغاز گردید و همه می دانید « حق ولایت و حق شیعه » مورد ظلم واقع شد و ما این تقارن فجر فاطمی را گرامی می داریم . به واسطه ی ورود رهبر این انقلاب علاوه بر فرمایش مقام عظمای ولایت که فرمود « این انقلاب بدون نام امام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست . » و مطمئن باشید این انقلاب با تمام کارشکنی هایی کشورهای غربی و استعماری و همه ی فتنه گران که در حال تخریب هستند چون خون امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) پای این نهضت و این انقلاب نثار شده است انقلاب با نام امام خمینی همچنان شناخته شده باقی خواهد ماند .

سپس زنگ انقلاب توسط « امام جمعه ، سرپرست فرمانداری و جانشین فرماندهی ناحیه سپاه ، شهردار و رئیس اداره ی آموزش و پرورش» نواخته شد .


از دیگر برنامه های این آیین می توان به تجلیل از برخی از سرمایه گزاران در ساخت و ساز مدرسه و افتتاح نمازخانه ی آموزشگاه اشاره کرد . همچنین پوشش لباس اقوام توسط تعدادی از دانش آموزان قابل ستایش بود .


 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست