04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۱۱۸3047

همایش دانش آموزی جوانان ، یاوران انقلاب در سالن امور تربیتی شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت کانون فرهنگی تربیتی دخترانه ی کوثر ، ساعت 10:30 صبح روز چهارشنبه 18 بهمن ماه 1396 همایش دانش آموزی جوانان یاوران انقلاب ویژه ی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ی دوم در سالن امور تربیتی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ احمد الباجی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ، ضمن قدردانی از نوشین کلانتر هرمزی مدیر کانون فرهنگی تربیتی دخترانه ی کوثر به خاطر برگزاری این همایش ؛ به موضوع و محوریت همایش اشاره کرد و خاطر نشان نمود : جوانان یاوران انقلاب به کسانی گفته می شود که در هر زمینه ای انقلاب اسلامی را یاری کردند و جمعی از همین جوانان با نثار خون خود درخت تناور انقلاب را آبیاری نمودند تا بهای خودشان پیروزی انقلاب اسلامی شد .

وی افزود :39 سال از عمر پر خیر و برکت انقلاب اسلامی گذشت و این انقلاب امروز در رشد ، بالندگی و شکوفایی به سر می برد ، در طول انقلاب خیلی از قشرهای مملکت ؛ یاوران واقعی انقلاب بودند ؛ چه آنهایی که تلاش  و مبارزه ی خود را با رژیم ستم شاهی داشتند  و چه آنهایی که از سال 1342 تا سال 1357 گوش به فرمان امام بودند .

معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش در ادامه به فصل مشترک قیام حسینی و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : بر اساس تئوری و عامل «پیروزی خون بر شمشیر»، «عزت، فلاح و هیبت» را به ارمغان آورد که امروز به‌عنوان فرهنگ عاشورایی و انقلابی در جهان مطرح شده و در معرض داوری و تحلیل و بررسی اندیشمندان قرار گرفته است. قیام امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر غدیر و عاشورا، دو رویداد بزرگ و سرنوشت‌ساز جامعه اسلامی هستند. قیام امام خمینی(ره) ریشه در قیام حسینی دارد و به همین دلیل باید از دستاوردهای مشترک آن دو رخداد تاریخی، درس زندگی بیاموزیم.

الباجی تصریح کرد: فصل مشترک این دو پدیده دینی که امام خمینی(ره) به ما آموخت «پیروزی خون بر شمشیر است» این ویژگی در این دو حادثه که در دو مقطع از تاریخ اسلام رخ داده است، رمز پیروزی و رکن رکین آن به شمار می‌رود.

وی در ادامه به نقش مهم جوانان  در دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم پرداخت و تصریح نمود : وفاداری به امام خمینی(ره) ، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری فقط اختصاص به دوران پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزات قبل از پیروزی انقلاب نیست بلکه وقتی که بعثیون عراق به این یک جنگ عهشت ساله ی تحمیلی را تحمیل کردند قصدشان این بود که خوزستان را از این جدا کنند اما خوشبختانه جوانان ما حتی وجبی از خاک را تحویل دشمن ندادند . ودر زمانی هم که داعش منطقه را نا امن کرده بود ، جوانانی نظیر محسن حججی و احمد حیاری را تربیت شده ی نسل اول انقلاب اسلامی دانست که با نثار خون خود داعش و داعشیان را شکست دادند . و من از شما دانش آموزان می خواهم که بروید و در مورد امام خمینی(ره) ، مقام معظم رهبری  و یاران اصیل و با وفای امام را نظیر « شهید مظلوم بهشتی ، شهید مطهری و .... » تحقیق کنید تا به واقعیت ها پی ببرید .


الباجی در پایان به بی مهری رژیم طاعوت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت : جوانان در رژیم گذشته مورد بی‎مهری قرار گرفته و توانمندیها و توانایی های آنان نادیده گرفته می‎شد. خلاقیت، نوآوری و... جایی در رژیم گذشته نداشت، دغدغه اصلی آن رژیم، حاكم ساختن فرهنگ غربی در كشور و گرایش به غرب تحت لوای رسیدن به تمدن و پیشرفت بود با چنین تفكری فرهنگ دینی و ملی مورد بی توجهی قرار گرفته و با ارزشها و باورهای دینی مقابله می‎شد و تلاش نمودند جوانان را با تشویق به فساد و مراكز فحشاء و دامن زدن به آن، نسبت به فرهنگ و سرنوشت كشور بی‎تفاوت نموده و فكر و خلاقیت را از جوانان گرفته و این عناصر سازنده كشور را به عناصری بی‎تأثیر و بی‎مصرف تبدیل سازند ؛ امام خمینی(ره) در این باره فرمودند: «اصل برنامه این بوده است كه جوانهای ما را به فساد بكشند برای اینكه مبادا یك قدرتی در مقابلشان قیام كند... اینها میخواستند هر فكری را كه احتمال بدهند كه این فكر در مقابل آنهاست از بین ببرند... مراكز فسادی كه سرتاسر مملكت بود جوانها را مشغول میكرد به امور شهوانی كه به كلی افكار را از دستشان میگرفت.»

وی افزود : در چنین شرایطی نهضت اسلامی و آرمانهای بلند امام (ره) موجب آگاهی و بیداری جوانان شد، آنان هویت از دست رفته خویش را در این نهضت یافتند و امام (ره) به آنان شخصیت و هویت بخشید، آنان كه می‎دیدند منابع سرشار كشور پیش چشمان ملت توسط اجانب به یغما برده شده و دولتمردان وقت تنها به فكر عیش و نوش خویش هستند و توجهی به كشور و مردم ندارند، سعادت و رهایی از چنگال ظلم و بی‎عدالتی را در آرمان های بلند امام یافتند و نهضت اسلام خواهی و عدالت طلبی امام را با دل و جان همراهی كردند و به تعبیر زیبای شهید مطهری « ندای امام خمینی (ره) از قلب فرهنگ و از اعماق تاریخ و از ژرفای روح این ملت بر میخاست، » مردمی كه در طول چهارده قرن حماسه  ی « رسول اکرم(ص) ، امام علی(ع) ، بی بی دو عالم حضرت فاطمه ی زهرا(س) ، امام حسین(ع) ، حضرت زینب (س) ، سلمان فارسی ، میثم تمار، ابوذر... »  و صدها هزار زن و مرد دیگر را شنیده بودند و این حماسه‎ها با روحشان عجین شده بود، بار دیگر همان ندای آشنا را از حلقوم این مرد شنیدند علی را و حسین را در چهره او دیدند او را آینه  ی تمام نمای فرهنگ خود كه تحقیر شده بود تشخیص دادند، امام چه كرد؟ او به مردم شخصیت داد، خود واقعی و هویت اسلامی آنها را به آنان بازگرداند، آنها را از حالت خودباختگی خارج كرد این بزرگترین هدیه‎ای بود كه رهبر به ملت داد او توانست ایمان از دست رفته مردم را به آنها بازگرداند و آنها را به خودشان مؤمن كند .

حجت الاسلام محمد جواد حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی که برای دانش آموزان تمام مقاطع چهره ای آشنا و مهربان است با قدرددانی از بانیان برگزار ی همایش  ، سخنان خود را با سوره ی  والفجرآغاز نمود و گفت : « وَالْفَجْرِ ـ وَلَيَالٍ عَشْرٍ ـ وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ ـ وَاللَّيْلِ إِذَا يَسْرِ ـ هَلْ فِي ذَلِكَ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ ـ أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعَادٍ ـ إِرَمَ ذَاتِ الْعِمَادِ ـ الَّتِي لَمْ يُخْلَقْ مِثْلُهَا فِي الْبِلَادِ ـ وَثَمُودَ الَّذِينَ جَابُوا الصَّخْرَ بِالْوَادِ ـ وَفِرْعَوْنَ ذِي الْأَوْتَادِ /// سوگند به سپيده‏ دم ـ و به شبهاى دهگانه ـ و به جفت و تاق ـ و به شب وقتى سپرى شود ـ آيا در اين براى خردمند [نياز به] سوگندى [ديگر] است ـ مگر ندانسته‏ اى كه پروردگارت با عاد چه كرد ـ با عمارات ستون‏دار ارم ـ كه مانندش در شهرها ساخته نشده بود ـ و با ثمود همانان كه در دره تخته ‏سنگها را مى ‏بريدند ـ و با فرعون صاحب خرگاه ‏ها [و بناهاى بلند] » مراد از شب‌های دهگانه‌ای که در سوره فجر به آنها سوگند یاد شده چیست؟ بسیاری از مفسران شیعه و سنی معتقدند؛ مراد از «لَیالٍ عَشْرٍ» ده روز ابتدایی ماه ذی الحجه است. دهه ی  اول ذی‌الحجه، از این جهت اهمیت بسیاری دارد که بزرگ‌ترین اجتماع سیاسی عبادی مسلمانان در آن شکل می‌گیرد و حج تمتع در آن زمان می‌باشد. روز مهم عرفه و عید قربان نیز در این دهه قرار گرفته و مجموع اینها بر فضیلت این دهه می‌افزاید.


حسینوند افزود : بعضي هم آن را شب هاي دهگانه ی آخر رمضان مي‌دانند كه ليلةالقدر در آن است . گروهي هم آن را ده شبانه‌روز اوّل ماه محرم مي‌شمارند كه عاشوراء در آن است . با هر شرط و فرض ، انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور عظیم خواهد بود ، پس در هر صورت ده روز پیروزی کم از ده روز مورد قرآن نخواهد بود. همانگونه که پیامبراکرم (ص) می فرماید : : « یخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَیوَطِّئونَ لِلمَهدی سُلطانَه». مردمی از شرق قیام می کنند و زمینه را برای حرکت جهانی حضرت مهدی(عج)  فراهم می سازند.

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود : من نمی گویم گرانی نیست و یا مدعی آن نیستم که جوانان ما همه شاغل هستند ؛ اما انصافا بروید از بزرگان نسل اول انقلاب بپرسید تا به شما بگویند که در رژیم شاه علاوه بر این که جمعیت 36 میلیونی در ایران زندگی می کرد اما ، روستاهای کشور فاقد « جاده ی آسفالت ، برق ، گاز ،تلفن ، اینترنت و حتی لوله کشی آب آشامیدنی» بودند در حالی که ما امروزه کمترین روستایی را سراغ داریم که از این نعمت ها بهره مند نشده باشد . و در کل ایرانی هویتی نداشت ، خصوصا بعداز آن که قانونی به نام کاپیتولاسیون در ایران به اجرا درآمد و سپردن حق رسیدگی قضایی جرایم اتباع و شهروندان بیگانه به نماینده ی  حقوقی دولت بیگانه است؛ این حق اول بار در سده ۱۹ میلادی برای حمایت از کارگزاران دولت‌های استعماری از جانب دولت‌هایی مانند ایران داده شد. و از ایرانی ها افزایش حقوقی به نام حق توحش می گرفتند به بهانه ی این که ایرانیان وحشی هستند ؛ اگر آشپز آمریکا حتی شاه ایران را زیر مشت و لگد می گرفت کسی حق نداشت اعتراضی کند چون ایرانیان را بی ارزش می پنداشتند .و اگر یک ایرانی نگاه چپ به یک آمریکایی می کرد آن را برای محاکمه به آمریکا می بردند . با این شرایط نهضت امام خمینی (ره) آغاز شد و وقتی که از دهکده ی نوفل‌لوشاتو می خواست به ایران بیاید ، آمریکا دو تصمیم گرفت که یا امام را در همان دهکده ترور کند و یا وقتی هواپیما پرواز کرد آن را در هوا منفجر کنند اما وقتی دشمن سبب خیر می شود اگر خدا خواهد ، به دو دسته تقسیم شدند و گفتن امام در دهکده و یا در هواپیما کشته نشود چون پیرمرد است ، این پیرمرد قادر نیست یک جمعیت 36 میلیونی را مدیریت کند و در نتیجه رسوا می شود و از طرفی ایران قومیت های مختلفی دارد لذا این کشور تجزیه می شود و به ایالات مختلفی تقسیم می شود و این به نفع ما است و مهم تر این که ایزان به اندازه ی 16 روز بیشتر گندم ندارد ، گندم که تمام شد دوباره در دام ما خواهد افتاد و بالاخره اگر ما امام را بکشیم مردم ایران از ما متنفر می شوند ، دسته ی دوم قبول کردند تا این که امام در دوازدهم بهمن ماه وارد ایران شد و همین پیرمرد با ورودش کانون خبرساز جهان شد و دشمن انگشت به دهان ماند که پیرمردی که ما فکر می کردیم حتی نمی تواند خانواده ی خودش را مدیریت کند الان دارد مسلمین کل جهان را هدایت می کند .


وی افزود : امام وقتی که  از وحدت کلمه حرف زد و تمام اقوام را به رعایت وحدت کلمه دعوت نمود همه جمع شده و دست در دست هم گذاشتند که در این ترفند هم آمریکایی ها شکست خوردند و سومین تدبیر آمریکایی که گندم بود ، امام خمینی  با وارد کردن گندم از سایر کشورها نقشه ی سوم آنها را نیز نقش بر آب نمود .و وقتی که « کمیته ی امداد ـ سپاه ـ کمیته ی انقلاب اسلامی ، جهاد سازندگی ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، بنیاد 15 خرداد و ... » را تشکیل داد؛ دشمن به بزرگی و عظمت امام خمینی(ره) پی برد و این شد که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را در 31 شهریور 1359 آغاز نمودند . اما وقتی که دیدن جوانان ، این یاران انقلاب با سلاح ایمان سینه در مقام گلوله ی سرخ دشمن ایستادند از این جلسه هم نتوانست به افکار پلید خود برسد .همانند زمان امام حسین(ع) که بریر گفت : « ای حسین اگر مرا بکشند و قطعه قطعه کنند ، قطعات بدن مرا به آتش بکشند و خاکسترم را بر باد دهند دوباره زنده شوم باز می گویم (( حسین )) » .

 حجت الاسلام حسینوند در ادامه به فاکتورهای مهم یاوران انقلاب اشاره کرد و گفت : « استقلال فکری ـ آزاد اندیشی ـ رویکرد الهی و توحیدی ـ دوشت داشتن و دشمن داشتن را به خاطر خداوند یکتا ـ با حق باشد و تردید به دل راه ندهد ـ نان را به نرخ روز نخورد ـ  با ولایت پیوندی ناگسستنی دارد ـ بدون حجت الهی هم رنگ جماعت نمی شود ـ در هدف خود راسخ باشد ـ با کسی بر سر حق معامله نکند ، نسبت به شهداء ـ انقلاب ـ نظام ـ ولایت و مقام معظم رهبری غیرت دارد ـ در کار خیر همیشه سبقت می گیرد ـ رفتار خود انقلابی نشان می دهد  و ... »

حسینوند در پایان به وصیت تاریخی شهید حمید باکری اشاره کرد و اظهار داشت : «دعا كنيد كه خداوند شهادت را نصيب شما كند، در غير اين صورت زماني فرا مي‌رسد كه جنگ تمام مي‌شود و رزمندگان امروز سه دسته مي‌شوند: یک: دسته‌اي كه به مخالفت با گذشته خود برمي‌خيزند و از گذشته خود پشيمان مي‌شوند. دوم: دسته‌اي كه راه بي‌تفاوت را بر مي‌گزينند و در زندگي مادي غرق مي‌شوند. سوم: دسته‌اي كه به گذشته خود وفادار مي‌مانند و احساس مسئوليت مي‌كنند كه از شدت مصایب و غصه‌ها دق خواهند كرد. پس از خداوند بخواهيد با رسیدن به شهادت از عواقب زندگي پس از جنگ در امان بمانيد، چون عاقبت دو دسته اول ختم به خير نخواهد شد و جزو دسته سوم ماندن هم بسيار سخت و دشوار خواهد بود.»

 از دیگر برنامه های این همایش می تواند به خوانش شعر کوثر لطیفی ، اجرای سرود و تجلیل از مدیران و معاون مدیران آموزشگاه های دخترانه ی متوسطه دوم اشاره کرد .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست