04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۱۲۸3144

اولین جلسه ی شورای آموزش و پرورش شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 14:15 روز سه شنبه 28 فروردین 1397 ، اولین جلسه ی شورای آموزش و پرورش شهرستان شوش  در سالجاری به ریاست دکتر عدنان غزی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالامیر خنیفر رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش در موضوع اول خود به تغییر وضعیت مدارس هیئت امنایی اشاره کرد و گفت : ما تقریبا در شیفت بعدازظهر 122 کلاس خالی داریم ؛ این کلاس ها در اختیار مدارس خاصی نظیر « شاهد ، نمونه دولتی و یا هیئت امنایی » هستند ؛ از طرفی تراکم زیاد دانش آموزی داریم ؛ در برخی مدارس سال گذشته ما 38 نفره ی ابتدایی و راهنمایی داشتیم که هم  از نظر « آموزشی و هم از نظر فیزیکی » صدمات زیادی داشتیم .

وی افزود : از مهر تا بهمن ماه تقریبا 25 دانش آموز ما بر اثر ازدهام دچار آسیب دیدگی شده و راهی بیمارستان گردیدند ؛ آنچه که در شورای معاونین مطرح شد ؛ سه تا از این آموزشگاه ها را می خواهم به مدارس عادی تغییر دهیم و البته در صورتی که این طرح امروز در شورای آموزش و پرورش مصوب شود هملیاتی خواهد شد ؛ این مدارس « شهید دانش ، پروین اعتصامی و پوشینه باف » هستند . که در سه منطقه ی حساس شهر شوش قرار دارند و از طرفی در این مدارس اکثر خانواده ها برای کمک به مدرسه مساعدت نمی کنند و باید به این نکته هم اشاره کنم که در همین مدرسه شهید دانش ، دبستانی به نام شهیدان داریم که هر لحظه ممکن است با اولین باران سقف آن فرو بریزد ؛ لذا مجبوریم به خاطر جلوگیری از هر نوع حادثه ای ، برای سال تحصیلی جدید دانش آموزان دبستان شهیدان در در شیفت مخالف راهنمایی تقسیم کنیم .

خنیفر هم چنین اظهار داشت : در مدارس معلم و ادیب حدود 425 دانش آموز در حال تحصیل هستند با فقط شش چشمه ی سرویس بهداشتی ؛ مدرسه معلم آمار بالایی دارد و از طرفی شیفت مخالف آن مدرسه ی ادیب است ؛ قصد داریم مدرسه فرهنگیان را با مدرسه ی معلم به دوره ی اول و دوره ی دوم تغییر دهیم و مدارس هدف و ادیب را هم در یک جا قرار دهیم تا دانش آموزان  پایه ی ششم  ابتدایی که یکی از معضلات ما است که نه سنخیت جنسی دارند و نه سنخیت عاطفی دارند را مرتفع کنیم .

رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش سپس به مکان مدرسه پوشینه باف اشاره کرد و خاطر نشان نمود : هر چند این مدرسه مدیری خوب به نام خانم حردانی داریم که انصافا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند ولی چون در منطقه ی جنوب شهر ما تراکم دانش آموزی زیاد است ؛ مجبوریم این مدرسه را هم به عادی تغییر دهیم که شفیت مخالف اختصاص به دختران داشته باشد تا مجبورنشوند به زمین شهری شمالی بروند ، در منطقه ی آخر آسفالت هم مدرسه ای که فرسوده بود ، قسمتی از آن را تخریب نمودیم و خانواده ی شهید احسانی از ابتدا آن را بازسازی نمودند و از نظر « محکم سازی ، سقف ، سفیدکاری ، کاشی کاری و ... » انجام شد  و سیتم هوشمند آن هم در حال نصب است و میخواهیم این مدرسه را هم در دوشیف پسران و دختران برای سال جدید به کار گیریم تا دانش آموزان این منطقه هم مجبور نباشد برای تحصیلی به زمین شهری شمالی بروند و تراکم دانش آموزی نداشته باشیم .


عبدالامیر خنیفر در ادامه به هفته ی معلم که در پیش رو است اشاره کرد و خاطر نشان نمود : ما 80 معلم داریم که بازنشسته شده اند و از طرفی 20 معلم نمونه هم داریم که طبق روال سال های قبل در نظر داریم در هفته ی معلم از این صد نفر تجلیل نماییم ؛ لذا برای تجلیل حدود 14 میلیون تومان مورد نیاز است .

وی افزود : از مردادماه که مسئولیت را عهده دار شدم  به فکر مسائل « آموزشی ، رفاهی و آسایش » معلمین بودم  و به همین منظور در اولین گام فروشگاه تعاونی مصرف فرهنگیان را با هیئت مدیره و مدیر عامل جدید آماده کرده که طی مراسمی با حضور« نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، سرپرست فرمانداری و مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان» افتتاح و به بهره برداری رسید و علاوه بر آن برای رفاه حال فرهنگیان در نظر داریم در هفته ی معلم طبق قرعه کشی به 780 فرهنگی تسهیلات وام 10 میلیونی پرداخت نماییم .


رئیس اداره ی آموزش و پرورش در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری  همایش شعر گویش های محلی  در اردیبهشت 1397 در سالتن امور تربیتی خبر داد و گفت : این همایش قرار بود در بهمن ماه 1396 برگزار شود اما  بنا به دلایلی به اردیبهشت ماه 1397 کشانده شد و قرار است  این همایش با حضور شاعران برجسته ای از اقوام « لر ؛ بختیاری و عرب » و گویش ها و لهجه های « دزفولی ، شوشتری و.... » برگزار شود مو رحمتن ایزدی از همکاران ما پیگیر برگزاری این همایش است .

دکتر عدنان غزی سرپرست فرمانداری شهرستان شوش ضمن تبریک سال نو ، میلاد حضرت امام علی(ع) ، بعثت حضرت رسول اکرم(ص) و ماه رجب که رو به پایان است ؛ تصریح نمود : امیدوارم که  امسیال شورای آموزش و پرورش  با رویکرد جدیدی  جلسات خود را برگزار نماید و از این به بعد  هر کسی که در جلسه حضور می یابد  با آمادگی کامل بیاید و از مباحث تکراری و یا خارج از موضوع جلسه  دوری جوید  و به جای تکراری صحبت کردن راهکار هایی گفته شود که در  رفع مشکلات  مردم تأثیر گذار باشد .

وی  در مورد موضوع اول که تغییر وضعیت مدارس هیئت امنایی است اظهار داشت :  تصمیم گیری در مورد این موضوع  را به شخص رئیس اداره ی آموزش و پرورش و دیگر همکارانش می سپارم که هر کاری که می دانند در رفع مشکلات بهتر است را انجام دهند .


دکتر غزی سپس به مقام شامخ معلم  اشاره کرد و تصریح نمود : قشر معلم کاملا زحمتکش و خدوم هشستند و همیشه خواسته های اندکی داشته اند  و با خشوع و خضوع  مکار خود را انجام می دهند و در حق آنها  اجحاف های زیادی  می شود . جایگاه معلم بسیار عظیم است و  من تا حد 13 میلیون تومان برای تجلیل از بازنشستگان و معلمین نمونه را تقبل می کنم .

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش  پیرامون برگزاری همایش شعر گویش های محلی  خاطر نشان نمود :  برگزاری این همایش ایده ی بسیار خوبی است ؛ هیچ گاه قدرت شعر و شاعری را کسی نمی تواند کم  جلوه دهد  ، یک شاعر می تواند با یک شعر خوب جهانی را تکان دهد .

وی افزود : کعب ابن زهیر شاعری بود  که بر خلاف پدرش در زمره دشمنان اسلام زندگی می کرد و تا جایی که می توانست با شعر و نثر مردم را نیز علیه رسول خدا تحریک می نمود ، پیغمبر اسلام دستور تعقیب و قتل شاعرانی امثال کعب را که در هجو و مذمت او شعر می گفتند و از این راه موانعی سر راه پیشرفت اسلام ایجاد کرده و ضربه می زدند صادر کرده بود و یکی از آنان نیز در جریان فتح مکه به دست مسلمانان به قتل رسید و دو تن دیگر از این شاعران فراری بودند. « بجیر» که پس از فتح مکه نگران وضع برادرش کعب بود و می ترسید به دست مسلمانان بیفتد و به سزای تحریکاتی که علیه پیغمبر اسلام کرده و اشعاری که در هجای آن حضرت سروده به قتل برسد،نامه ای به او نوشت که اگر به حیات و زندگی خود علاقه مند هستی خود را به مدینه برسان و اسلام بیاور و در پیشگاه پیغمبر اسلام از اعمال گذشته خود توبه کن که پیغمبر مرد رؤف و مهربانی است و هر کس نزد او اظهار ندامت نموده و توبه کند او را می بخشد. این نامه خیر خواهانه که به کعب رسید تصمیم گرفت به پیشنهاد برادرش بجیر عمل کند و خود را به مدینه و رهبر بزرگوار اسلام رسانده مسلمان شود و از کرده های گذشته خود پوزش بخواهد و به همین منظور قصیده ای مشتمل بر پنجاه و هشت بیت در مدح رسول خدا(ص)سرود و همین شعرر باعث شد که پیامبر اعظم(ص)  عبای خود را به کعب ابن زهیر هدیه دهد .


دکتر غزی  به قومیت های اصیل ایرانی اشاره کرد و گفت : « پارسيها یا (فارسها) که بـيش از ۶۵% از جمعـيت ايران را تشکیل می دهند ؛ عرب ، بختیاری ، لر ، کرد ، ترکمن  ، قشقایی ، آذری و اقلیت های ارامنه و آشوری » اقوامی هستند که در کشور جمهوری اسلامی ایران در صلح و صفا زندگی می کنند  و علاوه بر آن صدها گویش و لهجه هم داریم که در استان خوزستان به « دزفولی ، شوشتری ، لکی ، بهبهانی ، بندری و.... » معروف  است .

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش در پایان گفت :  برگزاری همایش شعر گویش های محلی در واقع کار اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی است و خانم دیناروند نیز ثابت کرده است که در برگزاری چنین همایش هایی به بالا بودن  سطح کیفی توجه خاص و ویژه دارد  و اکنون که شما تصمیم بر برگزاری این همایش را دارید حتما در جلسات پشتیبانی از وجود ایشان استفاده کنید .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست