04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۷۲۲3442

ستاد برگزاری آیین ۱۳ آبان شهرستان شوش تشکیل جلسه داد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10:30 صبح روز یکشنبه 22 مهرماه 1397 به منظور هر چه بهتر برگزار کردن استکبارستیزی ، ستاد برگزاری آیین ۱۳ آبان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شوش تشکیل جلسه داد .

به گزارش شوش نیوز ؛  دکتر عدنان غزی، فرماندار شهرستان شوش در جلسه ی «ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان» عنوان نمود : بعد ازر سال 61 هجری قمری که منجر به شهادت امام حسین(ع) و دیگر یارانش شد ، اهل بیت وی مورد ظلم و ستم و جفای یزیدیان قرار گرفتند ؛ ظلم و ستمی که اگر به روز  می شد به سیاهی شب و اگر به کوه وارد می شد متزلزل می گردید .

وی افزود : این ظلم و ستم به اسلام و مسلمین ادامه داشت تا این که  در سال 1357 امام خمینی(ره) وقتی که معادلات آمریکا را به هم زد و با پیروزی انقلاب اسلامی دست این جنایتکار جهانی را از هر نظر از ایران قطع نمود  ؛ دشمنان موضع گیری های خود را  آغاز نمود و ابتدا با « کودتای نوژه ، کودتای طبس ، ترور شخصیت های سیاسی و مذهبی ، جنگ تحملی هشت ساله و .............» یکی پس از دیگری اجرا نمود تا شاید بتواند انقلاب اسلامی را شکست دهد .


دکتر عدنان غزی در ادامه نظام مقدس جمهوری اسلامی  از دو بعد « حقوقی و سیاسی مورد تحلیل قرار داد و گفت : تمامی سرکنسولگری ها و سفارت خانه ها ؛ قطعه ای از سایر کشورها در کشور دیگری می باشند و اگر شخصی به هر دلیل  به یکی از سرکنسولگری ها و یا سفارتخانه ها پناه بیاورد ؛ دیگر کشورها حق ندارند به قصد دستگیری آن شخص وارد سفارتخانه ی کشور دیگری شوند حتی اگر آن کشور متعلق به آن تعقیب کنندگان شخص پناه آورده باشند این تعزیفی از بعد حقوقی است  و اما  از بعد سیاسی ؛ با توجه به این که  40 سال  از روز دانش اموز سپری می شود و هر کس اظهار نظری می کرد  و در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شد همه اقشار مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان، سعی در ایفا کردن نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند. در این میان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال دیگری داشتند. صبح روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند. این جوانان پر شور و خداجو، گروه گروه، داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند. ساعت 11 صبح، مأموران،‌ ابتدا چند گلوله گاز اشک‌آور در میان این جمعیت خروشان پرتاب کردند؛ اما، اجتماع کنندگان در حالی که به سختی نفس می‌کشیدند، صدای خود را رساتر کرده و با فریاد الله‌اکبر، لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند. در این هنگام تیراندازی آغاز شد و جوانان و نوجوانان بی‌گناه، یکی پس از دیگری، در خون خود غلتیدند. در این روز، 56 نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند و حضرت امام(ره) در پیامی به همین مناسبت فرمودند: «... عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است ... ایران امروز جایگاه آزادگان است... من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام ... صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.»


وی افزود : این روز دو مناسبت دیگر هم با خود همراه دارد ؛ « در شب 13 آبان 1343، صدها کماندو به همراه مزدوران ساواک به منزل امام در قم حمله‌ور شدند ایشان را دستگیر و به تهران منتقل کردند و سپس با یک هواپیمای نظامی ایشان را به ترکیه تبعید کردند. »این سرآغار هجرتی بود که 14 سال بعد پیروزی انقلاب اسلامی را به بار آورد. همچنین پس از بی‌ثمر ماندن، تلاش آمریکایی ها در سرنگون نمودن انقلاب اسلامی به اقدامات جدی‌تری روی آوردند؛ از جمله قطع کامل روابط سیاسی در 20 مهر 1359، حمله نظامی به ایران و تجاوز به خاک کشورمان که به شکست مفتضحانه آنها در صحرای طبس انجامید و نیز محاصره اقتصادی و بلوکه کردن دارای‌ها و اموال ایران و... که هیچ‌کدام تاکنون درعزم ملت ایران برای مقابله با ظلم و بی‌عدالتی جهانی ومنشا اصلی آن در جهان یعنی استکبار جهانی و آمریکا خللی وارد نکرده است. و این‌گونه  شد که نام روز 13 آبان برای همیشه در تاریخ ایران به عنوان «روز استکبارستیزی » ماندگار شد.

فرماندار شهرستان شوش در ادامه تصریح نمود : در رژیم ستم شاهی که آمریکا سلطه ی خود را به طور کامل بر ایران احاطه کرده بود و حتی اسرائیلی ها برای مداوا به ایران می آمدند وقتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دید به صورت صد در صد  دستشان از ایران کوتاه شده است به هر دری زد که انقلاب اسلامی را ساقط نماید اما  ما حتی در جنگ تحمیلی هشت ساله با دادن 240  هزار شهید  ، صدها جانباز و اسیر  مثل کوه پشت این انقلاب ایستادیم و دشمن در تمام مراحل ناکام ماند ؛ دنیاداران بدانند که ما این انقلاب را به این راحتی به دست نیاورده ایم که بخواهیم به این راحتی آن را از دست بدهیم .


وی افزود : آنهایی که با اقتصاد سر و کار دارند  می دانند که ترامپ از نظر سیاسی  دیوانه است و گفته است از 13 آبان مرحله ی جدید تحریم های خود را  آغاز می کند و به همین منظور من به عنوان نماینده ی عالی وزارت کشور در شهرستان شوش  می خواهم  طوری رفتار کنیم و حضور در صحنه داشته باشیم  که روز 13 آبان به واقع استکبارستیزی ر ا از ما ببینند ؛ درست است که این روز به دانش آموزان اختصاص دارد اما من از همه ی اقشار « سپاه پاسداران ، نیروی انتظامی ، بسیجیان ، بخشداران ، شهرداران ، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا ، روحانیون ، مدیران و روئسای  ادارات و شرکت ها ، فرهنگیان ، دانشجویان ، هنرمندان ، اصناف و بازاریان ، اصحاب رسانه و مطبوعات  ، حوزه های علمیه ی خواهران و برادران و... » می خواهم که در این تجمع بزرگ و حماسی که در شبستان مصلای نماز جمعه برگزار می شود حضور یابند و بدانید ما هر  جا که با هم بوده ایم موفق بوده و هر جا  که از هم فاصله گرفته ایم دشمن به ما ضربه زده است .


دکتر غزی سپس از  دستگاه های نظامی ، انتظامی ، قضایی و امنیتی و اطلاعاتی خواست تا با تشکیل کمیته ی امنیتی  تمام مسیرهای راهپیمایی از مبدأ مدارسی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با مشورت اداره ی آموزش و پرورش تعیین می کنند تا مقصد مصلای نماز جمعه را نظارت کنند و سپاه پاسداران با استفاده از نیروهای بسیج دورن شبستان را نظارت دقیق داشته باشند .

فرماندار شهرستان شوش در یکی از مصوبات این جلسه اظهار داشت : ادارات « فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش ، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد»  یک لوگوی واحد و متحد الشکل را طراحی نمود و برای چاپ مورد نیاز پنج شهر در اختیار شهرداران « شوش ، فتح المبین ، شاوور ، حرریاحی و الوان » بگذارند تا برای اولین بار از الگوی طراحی شده ی بومی در مسیرهای راهپیمایی دانش آموزان و حاضرین در تجمع بزرگ در مصلا استفاده شود و همچنین خبرنگاران این رویدادمهم ملی را پوشش خبری دهند .

در ادامه عبدالامیر بشکار مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ضمن قدردانی از دکتر غزی حاطر نشان نمود : سیزده آبان  ؛ سالروز استکبارستیزی مردم ولایتمدار ایران است ؛ هر چند محوریت این روز با آموزش و پرورش است ولی همه ی اقشار همانطور که فرماندار شهرستان شوش گفتند  در این مراسم حضور خواهند داشت و طبق برنامه و بنا به تشخیص مدیریت اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش از ساعت 8 صبح دانش آموزان از آموزشگاه های خود راهپیمایی را آغاز و در مصلای نماز جمعه تجمع می کنند و دقیقا رأس ساعت 9 صبح این آیین با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز خواهد شد .


وی افزود : دشمن شمشیر را از رو بسته است هر گاه ما به هر دلیل یک گام عقب نشینی داشته ایم آمریکا ده قدم جلو آمده است  لذا بر ماست که با حضور مقتدرانه خود یک مشت دیگر بر دهان  این دشمنان بزنیم و من مطمئنم مردم شوش  ترس از دشمن در ذاتشان نیست و با حضور خود ثابت می کنند  که همچنان راه شهیدان را ادامه داده و با مقام معظم رهبری تجدید بیعت می کنند .

عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش در این خصوص تصریح نمود :80 درصد دانش آموزهای ما خوشبختانه شیفتت صبح هستند و ما از مقطزع ابتدایی دانش آموزان پایه ی ششم و کلیه ی دانش آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه را  در این راهپیمایی شرکت می دهیم  و من پیشنهاد می دهم که مراسم با یم سخنرانی خلاصه نشود بلکه چون یک جشن ملی است بعد از سخنرانی  برنامه های در نظر گرفته توسط دانش آموزان به مرحله ی اجرا درآید .


راضی آل کثیر معاونت اداره ی آموزش و پرورش منطقه شاوور نیز اعلام نمود : این اداره با همکاری بخشداری شاوور  در هر دو شهر الوان و شاوور برنامه های متنوعی از جمله « خوانش شعر ، قرائت دکلمه و.... » را برگزار می کنند .


علی عبدی نسب سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به عنوان آخرین مسئول در این جلسه اظهار نمود : کلیه ی پرسنل اداره  همراه با مدیران و اعضای هیئت مدیره ی انجمن های فرهنگی و هنری و کانون های مساجد در این مراسم حماسی سیاسی حضور خواهند یافت .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست