04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۵۱۷2561

جلسه ی شورای آموزش و پرورش شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 9:20 صبح روز سه شنبه 17 مرداد1396 هم زمان با روز خبرنگار ، جلسه ی شورای آموزش و پرورش  با حضور عبدالامیر خنیفر رئیس جدید این اداره در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ رئیس جدید اداره دی آموزش و پرورش شهرستان شوش ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان شوش به خاطر تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش در سالن اجتماعات فرمانداری گفت : شورای آموزش و پرورش در واقع قلب اداره برای برنامه ریزی و اجرای تصمیمات است .

وی افزود : در گذشته که معاون اداره بودم به مدت شش سال در جلسات شورای آموزش و پرورش که در سالن امور تربیتی برگزار می شد حضور داشتم ، آن موقع اعضای توانمندی  در شورا عضو بودند  و کارها خیلی خوب پیش می رفت و قطعا اعضای فعلی هم  افراد  توانمندی هستند .

خنیفر در ادامه به سیستمی کردن مدارس در خارج از کشور و برخی از شهرستان های ایران اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در کشورهای اروپایی و حتی ژاپن در قاره ی آسیا برای هر مدرسه 540 ورودی از سرایدار گرفته تا فوق برنامه هایی نظیر مدیران ، معاونان و ... وجود دارد  و برای هر ورود به سیستم  بها و ارزش می دهند  و در استان های سمنان و یزد و شهرستان بروجرد در استان لرستان از سال ها قبل با نگرش سیستمی فعالیت دارند .


رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش سپس به اهداف عمده ی  فعالیت دستگاه خود در سال تحصیلی 96ـ97 اشاره کرد و اظهار داشت : هدف اصلی آموزش و پرورش  نباید برگزاری کنکور  که مختص به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است باشد  بلکه چالش  در آموزش و پرورش  می بایست  « تربیت اجتماعی ـ ملی و مذهبی » دانش آموزان و فرهنگیان باشد ، لذا با نگاه سیستمی از شورای آموزش و پرورش انتظار همکاری و دارم و در این راستا  هرگونه  انتقاد ، نظرات و بعضاً پیشنهادات سازنده را با کمال میل می پذیرم چون همه باید دست در دست هم بگزاریم تا بتوانیم مشکلات را یکی پس از دیگری مرتفع نماییم .

فرماندار شهرستان شوش ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدای خبرنگار از جمله شهید  محمود صارمی که امروز به همین منظور به نام روز خبرنگار نام گزاری شده ، عنوان نمود : اگر شهدا در تمام حوزه ها نبودند امروز در کمال آرامش و امنیت  اینجا نبودیم  تا برای آینده ی آموزش و پرورش تصمیم بگیریم و من این روز را به خبرنگاران تلاشگر ایران خصوصاً اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شوش که حضور مستمر دارند تبریک می گویم .


وی در ادامه از خدمات 8 ماهه ی عبدالله رحیم خانی سرپرست آموزش و پرورش قدردانی نمود و اظهار داشت : رحیم خانی یک فرد صادق ـ مؤمن ـ تلاشگر  و شریف بود که در این مدت خدمات قابل توجهی داشت و عبدالامیر خنیفر هم که به عنوان رئیس اداره ی آموزش و پرورش منصوب شده  یکی از پیشکسوتان  آموزش و پرورش با کسوت های مختلف مدیریتی می باشد و امیدوارم که در این جایگاه حساس  نیز موفق باشد .

فرماندار شهرستان شوش در ادامه تأکید نمود : برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش می بایست  با نظم برگزار شود و از طرفی  نباید در این جلسات فقط صحبت شود  و بدون برنامه ریزی و خروجی خاتمه یابد لذا باید از این روزمره گی  دور شویم .

وی افزود : من از رئیس جدید اداره ی آموزش و پرورش  انتظار دارم فقط جلسات و برنامه ها را به پروژه ی مهر و برگزاری آزمون  بسنده نکند  بلکه ارتقاع آموز که به دو بخش سخت افزاری که ساخت آموزشگاه و تأمین میز و صندلی و رایانه است و نرم افزاری که همان تأمین نیروی انسانی است سوق دهد ؛ وقتی که یک نفر از شهرستان سیرجان که از نظر تجهیزات و امکانات به پایتخت نمی رسد اما موفق می شود رتبه ی اول را در کنکور سراسری به دست آورد پس ما هم اگر برنامه ریزی درست در بخش آموزش داشته باشیم کسب رتبه های بالا در سطح کشور برایمان دور از دسترس نخواهد بود ، اما برای رسیدن به این موضوع با اهمیت ابتدا باید نقص ها را برطرف کنیم هر چند برخی از این نواقص در سطح ملی است و از عهده ی استان و شهرستان خارج است اما چون آموزش و پرورش یک کارخانه ی انسان ساز است  و سرمایه ای برای آینده می باشد تا جایی که مقدور باشد می بایست معلمان که هم برای تأمین زندگی شخصی و هم در مدرسه دغدغه ی فکری دارد را حمایت کنیم تا بخشی از مشکلات این قشر مرتفع شود .


معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ضمن انتقاد به دستگاه های دولتی  گفت : ما در مجموع 24 هزار دانش آموز داریم که فقط توانسته ایم اوقات فراغت  2هزار نفر از آنها را پر کنیم ، همیشه هر اداره ای برای هر برنامه ای از آموزش و پرورش کمک و یاری خواسته است بلافاصله به کمک و یاری آن دستگاه رفته ایم اما وقتی که می بینیم 22 هزار دانش آموز  به خاطر عدم همکاری دستگاه ها  تا پاسی از شب در فضای مجازی خود را مشغول کرده اند و ما نسبت به پر کردن اوقات فراغت آنها غافل شده ایم . لذا ضمن قدردانی از همکاری ، اداره ی تبلیغات اسلامی ، اوقاف و امور خیریه و حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) در حضور فرماندار شهرستان شوش از سایر ادارات انتظار دارم در این زمینه  مشارکت نمایند .

وی افزود : ضمن قدردانی از اداره ی ورزش و جوانان ؛ با توجه به این که استخر تحت پوشش بخش خصوصی می باشد و از آنجایی که ما قرارداد با مدیر استخر بسته ایم اما بارها پشت درهای بسته به دلایل مختلف مانده ایم و نتوانسته ایم از سانس های خود استفاده کنیم ؛ لذا برای رفاه حال دانش آموزان با  دو زمین برای ایجاد استخر رو باز داریم  و از فرماندار شهرستان شوش انتظار داریم که مساعدت های لازم را داشته باشند .

مطوریان رئیس اداره ی برق شهرستان شوش در خصوص ادعای الباجی مبنی بر عدم همکاری و مشارکت دستگاه های دولتی و انقلابی گفت : من به نمایندگی از طرف ادارات می گویم آیا تا کنون  با روئسای ادارات جلسه ای برگزار شده است ؟ آیا با روئسای ادارات به صورت جداگانه و رو در رو  جهت مشارکت و رفع مشکلات ذیربط صحبتی شده است ؟ پس وقتی که چنین جلساتی نبوده چطور یک اداره می تواند به صورت خودجوش مشارکت و یا مساعدت داشته باشد ؟


سپس  حاتمی مسئول ستاد پروژه ی مهر و روشن سخنگوی انجمن خیریه مدرسه ساز سخنان خود را مطرح نمودند .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست