04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۰۲۰۳4003

گفتگوی شوش نیوز و خبرگزاری بسیج با فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به بهانه ی سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سراغ سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش رفتیم تا با ایشان در همین راستا گفتگویی را داشته باشیم .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 10:30صبح روز دوشنبه 2 اردیبهشت ماه1399 همزمان با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)  و روز زمین پاک ، فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش در مقدمه ای گفت : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین روزهای پس از انقلاب ایران یعنی دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۷ به فرمان حصرت امام خمینی(ره)  ؛ بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

وی افزود : امام راحل  در این روز طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تأسیس این نهاد را اعلام کرد و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت. سپاه نهادی نظامی و بازوی مسلح برای پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه  است.

فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش در تکمیل مقدمه ی خود خاطر نشان نمود : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامه ی نقش خود در نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن استوار ماند و جواد منصوری به عنوان اولین فرمانده ی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره) منصوب گردید . اما پس از انتصاب سردار سرلشکر پاسدارمحمدعلی جعفری به عنوان هشتمین فرماندهی کل سپاه پاسداران در سال ۱۳۸۶ «نوآرایی‌های تشکیلاتی» در سپاه روی داد. این نوآرایی‌ها شامل تشکیل «سازمان بسیج مستضعفین و سازمان حفاظت اطلاعات »سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تشکیل ۳۱ سپاه استانی بود.


سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی در بخش پایانی مقدمه ی خود اظهار داشت : ساختار فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شکلی است که در رأس آن فرمانده کل قرار دارد. پس از او جانشین یا قائم مقام قرار می‌گیرد و پس از او نیز رئیس ستاد مشترک حائز اهمیت است که به‌طور مستقیم با فرمانده کل در بالا و با فرماندهان نیروهای پنج‌گانه « نیروی زمینی ـ نیروی دریایی ـ نیروی هوا فضا ـ سپاه قدس و سازمان بسیج مستضعفین» مرتبط است. فرمانده ی کل سپاه مستقیماً توسط رهبری انتخاب می‌گردد و جانشین و فرماندهان ستاد مشترک و نیروها به پیشنهاد فرمانده کل و با تصویب و حکم رهبری انتخاب می‌شوند.

شوش نیوز :

سپاه پاسداران علاوه بر محافظت از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در چه بخش های دیگری فعالیت دارد ؟

سرگرد ایمانی : این نهاد انقلابی در حوزه‌های « نفت و گاز، راه‌سازی، سدسازی و ساخت تونل، کشاورزی، مخابرات ، ساختمان‌سازی و حتی جراحی‌های سرپایی با لیزر» حضور فعال دارد و مهمتر این که همیشه در کنار مردم و با مردم است که به عنوان مثال می توان به این حضور در سیل  ابتدای سال 1398 و زلزله هایی که در برخی از استان ها رخ داد اشاره کرد .

خبرگزاری بسیج :

سپاه پاسداران در حمایت از مردمی که به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا دچار زیان شده اند چه اقداماتی داشته است ؟

سرگرد ایمانی : قبل از این که حضرت آقا دستور اجرای رزمایش کمک مؤمنانه را صادر کند ، پاسداران و بسیجیان در سراسر کشور اقدام به «گندزدایی خیابان ها ، ضد عفونی درب خانه ها و مغازه ها و تولید ماسک که یکی از نیازهای ضروری ستاد مبارزه با ویروس کرونا  است » مشغول شدند و اکنون بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری و همچنین برنامه ریزی سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان ، اقدامات مربوط به ساماندهی کمک‌های اقشار مختلف را برای کمک به مردم که با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس آسیب دیده بودند را در دستور کار قرار دادیم. و در مرحله ی اول رزمایش کمک مؤمنانه  که از فرمایشات رهبر معظم انقلاب برگرفته شده است دیروز 13 خودرو اقلام جمع آوری شده توسط حوزه ها ، پایگاه ها و کانون ها مقاومت در قالب گروه های جهادی بین خانوارهای شناسایی شده توزیع گردید و به عبارتی در این رزمایش باز سپاه پاسداران در کنار مردم حضور دارد و خود را از مردم جدا نمی داند .

وی افزود : این رزمایش دو مرحله ی دیگر را دارد که همانند مرحله ی اول توسط حوزه های تابعه اقلامی جمع آوری می شود و بین سایر خانوارهای شناسایی شده توزیع می گردد .

شوش نیوز :

حرف نا گفته ی شما چیست؟

سرگرد ایمانی : مردم ولایتمدار شهرستان شوش بدانند که نیروهای بسیجی و سپاه همیشه برای جان فشانی برای آنها که همیشه در صحنه بوده اند ، آماده و دوشادوش آنها برای ریشه‌کن سازی کرونا فعالیت می‌کنند. اما در مقابل از این مردم شریف انتظار دارم که با ماندن در خانه اجازه دهند که زحمات تیم های پزشکی و پرستاری با اعلام شکست کرونا همراه باشد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست