04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۱۲۰۱1531

نخستین همایش مولوی خوانی در شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز شنبه 1 اسفند 1394 ساعت 15 ، به همت اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش و با پیگیری های رحمن ایزدی از شاعران فارسی زبان و فاطمه چنانی، نخستین همایش مولوی خوانی در سالن امور تربیتی این شهرستان برگزار شد .

 

اکرم غیاثی خیاط متولد  اول مهرماه 1358 در شهرستان شوش که از کودکی  به اشعار «سعدی ، مولوی و سهراب سپهری » علاقه داشته و در واقع کارش را با سعدی شناسی و حفظ گلستان  حدود 15 سال پیش شروع کرده ، در همین راستا کلاس هایی در کتابخانه های  عمومی ولایت خوزستان برگزار نموده  و 5 سال پیش به شاهین شهر استان اصفهان مهاجرت می کند و مثنوی خوانی را شروع می کند  و رفته رفته تحول عظیمی  در سبک کاری خود  به دست می آورد که مورد استقبال  و حمایت های مردمی قرار می گیرد.

 

این ستاد مثنوی خوان بنا به دعوت رحمن ایزدی  امروز در شهرستان شوش حضور یافت و در حضور جمعی از علاقه مندان به شعر و ادبیات فارسی کهن شهر ایران زمین ، به مدت 90 دقیقه به مثنوی خوانی پرداخت و مورد تشویق قرار گرفت .


 

غیاثی خیاط در پایان در گفت و گویی اختصاصی با شوش نیوز گفت : شهرستان شوش با توجه به قدمت 7000هزار ساله ای که دارد و به عنوان پایتخت تمدن ایران زمین به ثبت جهانی رسیده است می بایست در زمینه های « مثنوی خوانی ـ شاهنامه خوانی ، حافظ شناسی و دیگر شاعران »  بیش از این رشد و بالندگی داشته باشد تا در مراسم جشن ثبت جهانی شوش از این گونه برنامه ها حمایت گردد و این بستری باشد برای میزبانی جشنواره های مثنوی خوانی و شاهنامه خوانی استانی و حتی کشوری ، چون شوش بستر مناسبی دارد و از طرفی حمایت مسئولین را می طلبد تا بتواند استعدادهای گمنام را شکوفا کرد .

 

شایان ذکر است عبدالرضا لالوند و بهرام کریم پور به ترتیب نایب رئیس و خزانه دار شورای اسلامی شهر شوش مهمانان ویژه ی این همایش بودند .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست