04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۳۱۶1691

همایش شعر در سوگ امام در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز شنبه 15 خرداد 1395 ساعت 10 صبح به مناسبت بیست و هفتمین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) ، همایش شعری با عنوان « در سوگ امام » به همت انجمن شعر فارسی در تالار نیایش شوش برگزار شد .

 

 

 

 

شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در این همایش ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره) ، از فضایل و خصوصیات آقا و طبع شعر آن حضرت گفت : امام خمینی (ره) رهبر مذهبی و سیاسی ایران ، دارای ابعاد گوناگون علمی و عملی بود که همانند بسیاری از عرفا ، شعر نیز می سرود .

 

وی افزود : شخصیت برجسته علمی و معرفتی امام راحل مورد اتفاق همه اندیشمندان و فضلا در حوزه و دانشگاه حتی در اقصی نقاط جهان است و کسی توان بیان خدشه‌ای بر آن ندارد، شخصیتی منحصر به فرد که علاوه بر دارا بودن مدارج علمی والا در عرصه فقه، اصول‌، فلسفه و کلام در زمینه عرفان نیز متبحر بوده است و برای چنین شخصیتی که دارای ذوق شعر سرودن و شناختش از علوم عروض و قافیه و معانی و بیان در حد اعلی بوده است، می‌توان انتظار ارائه اشعاری ناب را داشت‌ ؛ البته که توفیق خواندن اشعار چنین شخصیتی برای نسل حاضر فراهم آمده است‌، تامل و بررسی آنها در حد توان حداقل کاری است که باید انجام داد تا در حد بضاعت اندک گوشه‌ای از زیبایی‌ها و معانی بلند آن را به تصویر کشید.


 

رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در پایان اظهار داشت : حضرت امام‌(س) هرگز دل مشغول شعر و شاعری نبود و خود را به ‏این پیشه سرگرم نساخته بود بلکه هر گاه از انجام وظیفه و رسالت خویش فراغتی حاصل کرده است، شرح درد هجران خود را در قالب الفاظ و کلمات موزون بر ورق پاره‌‏ای نوشته است. او مقصدش شعر و شاعری نبود بلکه شعر نیز نمودی از جلوه‌‏های روح بلند و متعالی او بود. شعر او سخن عاشقانه‌ای است که در خلوت تنهایی‌، راز دل دردمند خویش را با محبوب باز گفته و با معبود به راز و نیاز پرداخته است. در مقابل بسیاری از اشعار که به آن‌ها واژه کوششی اطلاق می‌شود ، شعر امام‌(س)  سراسر شعری جوششی است، جوشش از درون و به گفتۀ مولانا هرگاه خون در درونش جوش کرده از شعر بدان رنگی داده است. آن بزرگوار خود در باب شعرگویی خویش فرموده: باید به حق بگویم که نه در جوانی، که فصل شعر و شعور است و اکنون سپری شده، و نه در فصل پیری، که آن را هم پشت سر گذاشته‌‏ام، و نه در حال ارذل العمر، که اکنون با آن دست به گریبانم، قدرت شعرگویی نداشتم.

 

سپس ، رحمن ایزدی ـ هوشنگ دیناروند ـ ابراهیم حاجی ابراهیم ـ مجاهد چنانی ـ مهدی شوهانی علی حیدری ـ لیلا دیناروند و لیلا نیسی ، اشعار آئینی خود را در وصف و رثای  امام خمینی(ره) خوانش نمودند .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست