04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۹۲۸2918

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری در شوش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

از ساعت 10:30 صبح الی 14 روز سه شنبه 28 آذرماه 1396 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به منظور بررسی مشکلات هنرمندان در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش با مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری و جمعی از پیشکسوتان دیدار نمود .

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ؛ دکتر محمد جوروند در این دیدار به زمان مدیریت خود در شهرستان شوش اشاره کرد و گفت : وقتی که من به عنوان رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش منصوب شدم در این شهرستان فقط انجمن نمایش و انجمن هنرهای تجسمی فعالیت داشتند و انصافا با وجود هنرمندانی نظیر « علی طالبی و محمد تقی پور در انجمن هنرهای تجسمی و سید جلال حسینی ، عباس کرم الهی ، عبدالحسین رسته خاک و.... در انجمن نمایش » این دو انجمن را پویا و سرزنده نگه داشته بودند .

وی در ادامه از رئیس قبلی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به نیکی یاد کرد و گفت : شریف احمدی از مدیران موفق و پر کار ما بود و اگر شخصا استعفا نمی داد ما وی را هم چنان حفظ می کردیم ، اما چون به تصمیمی که در نظر داشت مصمم بود به آموزش و پرورش رفت که جا دارد بار دیگر از شریف احمدی قدردانی نمایم .


دکتر جوروند سپس  در مورد انتخاب فاطمه ی دیناروند به عنوان سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش خاطر نشان نمود :  این انتخاب تصمیم خودم بود و به کسی نه اجازه دادم و نه می دهم که برای انتخاب رئیس به من فشار بیاورد حتی اگر آن شخص نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان های استان خوزستان باشند و یا از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  ؛ چون در مجموع با فشار و تحمیل مخالف هستم .

وی افزود : حال چرا از بین پرسنل اداره  ، فاطمه ی دیناروند را انتخاب کردم ، اولا ایشان نسبت به سایر همکاران از سوابق و تجارب بیشتری بر خوردار است ، دوما زمانی که به صورت هم زمان مدیریت کتابخانه های عمومی شهرستان های شوش و مسجدسلیمان را بر عهده داشت ، رشد و توسه  را عملا در کارنامه ی ایشان ثبت شده است .


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در ادامه معیارهای اصلی دستگاه تحت امر خود را تشریح نمود و در این خصوص اظهار داشت : کلیه ی روئسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بیست و هشت شهرستان خوزستان بدانند که مهمترین وظیفه ی آنها  رضایت هنرمندان و کارمندان اداره است ، قرار نیست که ما کارمندان دیگر دستگاه ها را راضی نگهداریم اما به زیر مجموعه و هنرمندان خود بی توجه باشیم ؛ ادا راه ی صنعت ، معدن و تجارت  به بازار و اصناف خدمات می دهد ؛ ما هم باید از همکاران و هنرمندان خود اصلا غافل نشویم و باید توجه داشته باشیم که ما اساسنامه و آیین نامه در حضوزه های « فرهنگی ـ هنری ـ مذهبی ، علوم قرآنی و .... » در وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی چیزی به نام خط کشی نداریم ، از موی بلند ها تا آنهایی که که فعالیت های فعالیت های تعزیه و مذهبی دارند ، خانه ی دوم آنها اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی است ؛ لذا هیچ رئیسی حق ندارد از ورود هنرمندان جلوگیری کند . همانگونه که گفتم من در انتخاب و یا عزل رئیس شخصا تصمیم می گیرم و مطمئن باشید که انتخاب  همیشه درون سازمانی هست و خواهد بود و در مدتی که آمده ام مدیران حدود 17 شهرستان را تغییر داده ام که یمی از این تغییرها رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهواز بود ، که بعد از سپری شدن دو روز رئیس این اداره برای دومین بار تغییر یافت ، در نتیجه ملاک  انتخاب رئیس اداره برای من و ماندگاری آن در چند سال منوط به رضایت هنرمندان و پرسنل آن اداره است ؛ البته این را هم بگویم تا چیزی برایم مستند نشود به شنیده ها ، نقل قول ها و اظهار نظرها اصلا توجهی نخواهم داشت .

دکتر جوروند هم چنین افزود : من به کل شهرستان های استان خوزستان رفته ام و با هنرمندان 28 شهرستان از نزدیک آشنا شده ام  ، اما این را جدی می گویم که نجیبت ترین ، پاک ترین ، سالم ترین  و کم توقع ترین هنرمندان  را شهرستان شوش دارد که همین فاکتورها باعث برجستگی آنها شده است .


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان خطاب به هنرمندان در تمام ابعاد فرهنگی و هنری خاطر نشان نمود : همانگونه که از رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار دارم که با محبت با هنرمندان صحبت کند و عزت و حرمت آنها را حفظ نمایند ؛ از هنرمندان هم انتظار دارم که با کمبودها ، کاستی ها کنار بیایند و با امکانات موجود بسازند تا کارها با صمیمیت اجرا شوند .

در ادامه « امید کرمی رئیس انجمن نویسندگان  ، صادق اسماعیلی رئیس انجمن هنرهای نمایشی ، عبدالحسین رسته خاک عضو هیئت رئیسه ی انجمن هنرهای نمایشی ، رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی ، حسین نجاتی رئیس انجمن موسیقی ، علی عطایی فر نماینده ی انجمن خوشنویسان ، عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران ، محمد شکوهی رئیس انجمن فیلم و عکس ، سید فرج دنیناوی رئیس انجمن شعر عربی و رضا طاهری رئیس سابق انجمن هنرهای نمایشی » نکته نظرات خود را مطرح نموده و فاطمه ی دیناروند سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش نیز توضیحات لازم را در مورد برخی از سئوالات تشریح نمود .

در پایان دکتر جوروند قول مساعدت داد که مبلغ یک میلیون تومان به انجمن شعر فارسی و مبلغ یک میلیون تومان به انجمن روزنامه نگاران بابت مطالبات معوقه پرداخت شود .

شایان ذکر است بخش دوم این جلسه پس از سه ساعت و نیم با پرسنل اداره  ادامه یافت و این بخش پشت درب های بسته برگزار شد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست