04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۱۱۵3027

اولین نشست صمیمی سرپرست فرمانداری شهرستان شوش با اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ کریم ستاوی

ساعت 19:30 شنبه 14 بهمن ماه 1396 به مدت دو ساعت ، اولین نشست صمیمی سرپرست فرمانداری شهرستان شوش با اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ فاطمه دیناروند سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان شوش که خارج از زمان اداری ، وقت خود را در اختیار اصحاب رسانه و مطبوعات که متشکل از هیئت مدیره و اعضای انجمن روزنامه نگاران ، کارگروه های تخصصی اتاق فکر انجمن روزنامه نگاران و خبرنگاران نشریات متنی و الکترونیکی می باشند ؛ از حاضرین در این نشست خواست تا هر کدام به مدت دو دقیقه به درد دل های خود بپردازند .

سپس ، « مجتبی پناهی ، دکتر علیرضا کریمی ، کریم ستاوی ، داریوش پارسا و فائقه شیرک اعضای هیئت مدیره ؛ علی سعدی ، قاسم منصور آل کثیر ، محمد خانه زر ، محمدرضا مهرابی ، احمد معین ، فاطمه سواری ، سمیه اکبری ، مریم فدایی ، دکتر راضیه هاشمیان ، شمسی صیدالی ، لیلا مروتی پور ، مریم سلمان پور ، فاطمه ظهیری و .....  » به نکته نظرات خود در مورد مسائل و مشکلات شهر پرداختند .

سپس دکتر غزی سرپرست فرمانداری شهرسیتان شوش به ظرفیت های این دیار اشاره کرد و خاطر نشان نمود : شوش اولین عرصه ی تمدن بشری و خاستگاه تمدن دنیا است ، این را می نمی گویم، بلکه مورخین اظهار می دارند « گرچه تاریخ تمدن بابلی ها و مصری ها به هزار سال قبل از میلاد بر می گردد اما تاریخ تمدن شوش به هزاران سال قبل بابلی ها و مصری ها باز می گردد . » و با ظرفیت هایی نظیر « رتبه ی اول از نظر تولید گندم و ذرت ـ پرورش شتر ، اسب و گاومیش ، کاخانجات تولیدی و صنعتی ، زمین های حاصلخیز کشاورزی و .... » قابل قبول نیست که آمار جویندگان کار آن بالا باشد .

وی در پاسخ یکی از نکات مطرح شده که سرنوشت پل چهار راه شوش بالاخره به کجا خواهد رسید اظهار داشت : از بابت برچیدن پل ما هیچ مشکلی نداریم همانطور که میبینید پیمانکار پروژه به صورت شبانه روزی در حال انجام کار است اما از بابت گودبرداری از همان لحظه ای که کار بعد از چندین جلسه صورت گرفت و نهایتا شهرداری شوش مجوزهای لازم را از وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی را به دست آورد گفته شد بعد از برچیدن پل می بایست سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مطالعات خود را انجام دهد و اگر مشخص شد که این مکان میراثی نیست گودبرداری آغاز می شود اما اگر متوجه شدند که میراثی است اصلا گودبرداری انجام نمی شود ؛ چون میراث از وارث گرفته می شود و در نتیجه همه ی ما می بایست محافظان میراث فرهنگی باشیم ، اما با این توصیف تا جایی که من اطلاع دارم این عرصه میراثی نیست .و این راه هم به عنوان یک خبر خوب به شما بدهم که اداره ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  شوش به عنوان اداره ی ویژه در نظر گرفته شده و در آینده ی نزدیک مجوز آن صادر خواهد شد .

دکتر غزی در ادامه از خبرنگاران خواست تا پیگیر 25 هزار هکتاری باشند که قرار بود در اختیار کشاورزان قرار بگیرد و در این خصوص افزود : اگر این 25 هزار هکتار توسط مؤسسه ی جهاد نصر بین کشاورزان تقسیم شود تحول عظیمی در رونق کشاورزی شوش به وجود خواهد آمد لذا در این حوزه ورود کنید و یا مثلا وقتی که شهرستان شوش این همه اسب اصیل دارد و جشنواره های مختلفی در آن برگزار می گردد چرا پیست اسب سواری نداشته باشد ؟

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش به دغدغه ی اصلی خود که نالیدن از فرهنگ است اشاره کرد و تصریح نمود : فرهنگ زیر بنای تمام مشکلات ما است ، اگر در « آموزش و پرورش ، اقتصاد ، کشاورزی ،  سیاست ، اجتماعی و ... » دچار مشکلاتی هستیم  به خاطر این است که به رشد فرهنگی بی توجهی می کنیم . به عنوان نمونه وقتی که می خواهیم هدیه ای به زن یا مرد بدهیم چرا به جای این که کتاب هدیه دادن را رونق دهیم چرا از طلا و جوراب  استفاده می کنیم ؟ امید است که شما خبرنگاران در این راستا هم برای رشد فرهنگ بیش از پیش تلاش خود را به کار گیرید

دکتر غزی سرپرست فرمانداری شهرستان شوش با توجه به این که ساعت 21:30 جلسه ی بعدی را می خواست برگزار نماید پس از دوساعت  اظهار داشت : در آینده ی نزدیک برای خبرنگاران فعال یک تور گردشگری همراه با صرف ناهار تدارک می بینم تا به شهرستان ایذه و یا به زبان محلی « مال امیر » رفته و از « آثار باستانی اشکفت سلیمان (اشکفت سلمان) ـ آثار باستانی کول فرح ـ خونگ اژدر ـ دشت سوسن با چشمه‌های فراوان ـ بردگوری (گوردخمه‌های)مربوط به ایران باستان و ..... » بازدید نمایند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست