04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۸۰۹3482

تفاهم بین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی نسبت به گذشته پر رنگ تر شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ کریم ستاوی

ساعت 12:30 روز چهارشنبه 9آبان ماه 1397 بعد از اقامه ی نماز ظهر و عصر ؛ اولین نشست بین سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی به منظور تقویت تفاهم و همکاری بین دو دستگاه در دفتر حجت الاسلام سید رحیم احمدی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام سید رحیم احمدی رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به علی عبدی نسب و هیئت همراه ، سخنان خود را با نقش و تأثیر خبرنگاران در جامعه اشاره کرد و گفت : در طول تاریخ اشحاصی که بدون نام و نشان فعالیت های  « مذهبی  و فرهنگی » پیامبران را جمع آوری کرده و یا روایات و احادیث را به صورت آرشیو درآورده همین خبرنگاران بوده اند که اگر این قشر امین نبودند  تاریخ اسلام نیز دستخوش تحریفات و تغییرات می شد .


وی افزود : یکی از این خبرنگاران حضرت زینب (س) است که به درستی و دقیق  واقعه ی روز عاشورا را جمع آوری کرد و به واقع کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود و  اگر امروزهم خبرنگاران نبودند  روز اربعین  به شکل پیاده روی میلیونی  صورت نمی گرفت  و امروز با همین قلم خبرنگاران امین و شناخته شده  می شود و عباس کرم الهی طی این سه ماهی که من آمده ام از این گونه خبرنگاران ارزشی برای شهرستان شوش به شمار می آید .


احمدی در ادامه به تولید کارهای فاخر و اررشی اشاره کرد و یادآور شد : در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های دینی و مذهبی را تقویت نمود  همه اش که با سخنرانی و موعظه  نمی تواند به اهداف فرهنگی رسید ؛ بلکه  یک تئاتر فاخر و ارزشی مذهبی یا دفاع مقدسی  می تواند قومی را متحول  نماید و یا یک سی دی آموزشی و یا یک کتاب می تواند در فرهنگ تحولی عظیم به وجود آورد .

سید رحیم احمدی در ادامه خاطر نشان نمود : اما این نکته را باید در نظر داشت که هر فعالیتی که در بخش فرهنگ و هنر تولید می شود می بایست  در اختیار مردم و برای مردم باشد که قطعا با وجود  علی عبدی نسب به این هدف دست خواهیم یافت .


رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در ادامه گذری به  داشته های دستگاه خود زد و در این خصوص تصریح نمود : در سامانه ی سجام به آدرس (http://sajam.ir) در مجموع 200 مبلغ و مبلغه ثبت نام کرده اند ، 12 خانه ی عالم در روستاها و 12 روحانی مستقر در مناطق محروم روستایی  که گاها به صورت شبانه روزی  به سئوالات  روستاییان پاسخ می دهند و در طرح هجرت 25 مبلغ  در منطق محروم  به ترویج دین و علوم قرآنی می پردازند .

وی افزود : همچنین در سامانه طوبی به آدرس(http://tooba.tdm-ido.ir/) از مجمع 350 هیئت مذهبی 200 هیئت ثبت نام کرده و دارای مجوز هستند و در نظر داریم  اگر 150 هیئت باقیمانده تتا قبل از فرا رسیدن سال جدید اقدام به گرفتن مجوز نکنند جلوی فعالیت آنها را بگیریم . همچنین  470 مداح  داریم که  در مدح  دین و اهل بیت نوحه سرایی می کنند و اکثر آنها در همین  سامانه  ثبت نام کرده و دارای کارت شناسایی می باشند . در مجموع 50 خانه ی قرآنی در روستاها و 10 خانه ی قرآنی در حوزه ی شهر به صورت فعال داریم  و در زمینه ی اعزام مبلغ تاکنون بیش از 70 مبلغ به صورت مقطعی به روستاها  فرستاده ایم که این آمار  غیر از مبلغان مستقر در روستاها می باشند .و اگر ارتباط بین  تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی  در زمینه های دینی و فرهنگی را با آمدن عبدی نسب تقویت نماییم ، بی شک به اهداف خود خواهیم رسید و من این جلسه را به فال نیک می گیرم .


علی عبدی نسب سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن قدردانی از حجت الاسلام سید رحیم احمدی رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی  به روز اولین دیدار امام علی (ع) با قاتلش عبدالرحمن بن ملجم مرادی معروف به «ابن ملجم» اشاره کرد و اظهار نمود : پس از قتل عثمان و بیعت مردم با حضرت امام علی (ع) ؛  امام نامه‏ای به حبیب بن منتجب حاکم یکی از مناطق یمن نوشت و ضمن دعوت از او خواست تا از مردم برای آن حضرت بیعت بگیرد و ده نفر از افراد ممتاز و برجسته و مورد اعتماد را نزد امام بفرستد تا آن حضرت باشند. حبیب با دیدن نامه بسیار شادمان شد و مردم نیز با کمال رغبت به دست حبیب با امیر مؤمنان بیعت کردند. حبیب ابتدا 1000 نفر را برگزید و از بین آنها 100 نفر را انتخاب نمود تا این که ده نفر مورد نظر را انتخاب کرد که ابن ملجم یکی از آنها بود و وقتی به مدینه رسید ضمن تبریک خلافت به امام علی (ع) گفت: سلام بر تو ای امام عادل، ای ماه تمام، ای شیر شجاعت میدان نبرد، درود خدا بر تو که تو را از تمام مردم افضل قرار داد، درود و صلوات خدا بر تو و بر آل تو... ای علی، شهادت می‏‌دهم که تو به حق و صدق امیر المؤمنینی، و همانا تو وصی رسول خدا (ص) و خلیفه ی بعد از او و وارث علم او هستی. ای علی، خدا لعنت کند کسی که حقت را انکار و مقامت را باور نکند، تو صبح کردی در حالی که امیر و معتمد اسلام و دیانتی، هر آینه عدالت تو جهان را پر کرده و باران پی در پی و ابرهای رحمت و رأفتت بر همگان برکت آورده است.


وی افزود  : در این موقع امیرالمؤمنین (ع) به صورت ابن ملجم نگاهی خاص انداخت و به جمع گروه هم توجهی کرد و همه را به خود نزدیک کرد و در کنار خود نشاند. بعد نامه ی حبیب بن منتجب را به امام دادند، حضرت نامه را ملاحظه فرمود و بسیار مسرور شد و دستور داد به هر کدام از آنها هدیه‏ای از لباس و غیره دادند. باز ابن ملجم برخاست و چند بیت شعر خواند و گفت: یا علی، هر جا می‏‌خواهی ما را بفرست و خواهی دید که ما با تمام قوا و مردان شجاع و باهوش در اجرای فرمانت هستیم. امیرالمؤمنین کلام و خطابه او را نیکو شمرد و پرسید: اسم تو چیست؟ گفت: اسم من عبدالرحمن است. فرمود: پسر کیستی؟ گفت: پسر ملجم. فرمود: آیا از مرادی هستی؟ پاسخ داد: آری. حضرت فرمود: انا للَّه و انا الیه راجعون، و لا حول و لا قوة الّا باللَّه العلی العظیم. امیرالمؤمنین (ع) پس از این گفت و گو مرتب دست بر دست زد و کلمه استرجاع را تکرار نمود و باز پرسید: راستی تو از مرادی هستی؟ گفت: آری، این جا بود که حضرت این شعر را خواند:«ارید حیاته و یرید قتلی ـ عذیرک من خلیلک من مرادی///من قصد زندگانی او دارم ولی او قصد کشتن مرا، چه کسی عذرخواه این دوست مرادی است. »با این که ابن ملجم با امیر مؤمنان (ع) بیعت کرد، ولی امام همواره او را قاتل خود می‏‌خواند، تا این که روزی ابن ملجم عرضه داشت: یا امیرالمؤمنین اگر چنین شناختی از من دارید، مرا بکشید تا چنین واقعه‌‏ای پیش نیاید. امام علیه‏السلام در پاسخ او فرمود: «انّه لا یحلّ ذلک أن أقتل رجلاً قبل أن یفعل بی شیئاً؛ هرگز جایز نیست پیش از آن که جرمی از شخصی واقع شود، من او را بکشم.» در همین نقل آمده: او در جنگ نهروان در رکاب امیرالمؤمنین (ع) جنگید و پس از فتح و پیروزی به کوفه آمد و عرضه داشت: ای امیرالمؤمنین، آیا به من اجازه می‏‌دهید به مصر سفر کنم و خبر فتح و پیروزی شما را به اهل مصر بدهم؟ حضرت فرمود: برای چه می‌‏خواهی این خبر را به مصر برسانی؟ گفت: برای ثواب و پاداش از خداوند و خوش‏حالی علاقه‏مندان و ناراحتی دشمنان شما. حضرت به او اجازه داد ولی در شهر کوفه که می‌‏رفت و خبر فتح و پیروزی بر خوارج را اعلام می‏کرد در محله ی بنی‏‌تمیم به قطامه برخورد کرد و از همان جا سرنوشت فکری ابن ملجم عوض شد و به عشق چهره زیبای قطامه حاضر شد علی (ع) را به قتل برساند.  ولی از قول بعضی مورخان و صاحب‏نظران استفاده می‌شود که ابن ملجم در جنگ صفین از مارقین و خوارج شد و در جنگ نهروان حضور نداشته، بلکه درصدد قتل امیرالمؤمنین (ع)  برآمده است ؛ اینها را گفتم که خداوند  مسئولیتی که به ما داده   عاقبت بخیر شویم .


سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش  سپس برقراری تعامل بیشتر و همدلی را یکی از اهداف این جلسه دانست و در این خصوص گفت : درست است که در گذشته بین این دو دستگاه همکاری هایی وجود داشته است و این را قبول دارم که  ما کار فرهنگی انجام می دهیم  ولی هم احادیث زیادی داریم و هم امام خمینی(ره) فرموده است  : « تبلیغ یک مفهوم درجه ی دوم نیست. به عبارتی می توان گفت  هدف علم آموزی ، تبلیغ است و علمی که به کار تبلیغ نیاید اصالت ندارد زیرا ایشان روند هدایت انسان ها را در تبلیغ حقیقت می بیند.» لذا برای پیشبرد دین  و اسلام شناسی  لازم است بین سه دستگاه « اوقاف و امور خیریه ، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی »بیش از پیش تعامل و همدلی به وجود آید  چون محور اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی  ستاد تبلیغات است ؛ درست از که سایر ادارات نظیر « آموزش و پرورش ، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد » دستگاه های فرهنگی هستند  اما  کار سه اداره ی« تبلیغات اسلامی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه » کارشان حساس تر و مهمتر است  و اگر ما یک مشکل فرهنگی  داشته باشیم  دشمنان آن را در فضای مجازی منتشر می کنند و هدف اصلی آنها  مورد هدف قرار دادن جوانان است  و ما باید بتوانیم  این مشکل را قبل از این که دشمنان  به هدفشان برسند ما آن را ریشه کن نماییم و در مجموع فرهنگ باید باعث  پویایی و بالنگی باشد نه  اینکه  ما را به وادادگی  برساند .


رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در بخش دوم سخنان خود به اختلاف نظرهای  زبان گویای اداره ی فرهنگ و ارسلامی و زبان گویای  مبلغین اشاره کرد و خاطر نشان نمود : اگر در گذشته اختلاف نظرهایی بین این دو دستگاه نه در شهرستان شوش بلکه در سطح کشور و  یا استان وجود داشته است  بر سر زبان گویای دو دستگاه است ؛ مثلا  در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندی با آلات موسیقی حرف و پیام خود را به مخاطب انتقال می دهد ولی  برای مبلغین  ممکن است آن موسیقی  حرام باشد  و در نتیجه  در گذشته یک تقابل به وجود می آمد و دلیل آن عدم آشنایی بوده که اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی را از هم دور می کرد در حالی که مقام معظم رهبری می فرماید: « اجرای سرودهای انقلابی و مانند آن همراه با نغمه‏ های موسیقی در مکان مقدس و در مناسبت هایی که آن را اقتضا می‏کند، اشکال ندارد مشروط بر این که با احترام آن مکان منافات نداشته باشد و در مکان هایی مثل مسجد برای نمازگزاران مزاحمت ایجاد نکند. .... به کارگيرى آلات موسيقى براى نواختن موسيقى غيرلهوى، اگر براى اجراى سرودهاى انقلابى يا دينى و يا براى اجراى برنامه‏ هاى فرهنگى مفيد و برنامه‏ هاى ديگر با غرض عقلايى مباح باشد، اشکال ندارد» به شرط اينکه مستلزم مفاسد ديگرى نباشد و همچنين آموختن و ياد دادن نوازندگى براى امر فوق  اشکال ندارد. ولى ترويج موسيقى با اهداف عاليه نظام مقدس اسلامى سازگار نيست.


حجت الاسلام رحیم احمدی سپس به  اولین شهید کربلا ، حر ابن یزید ریاحی اشاره کرد و تصریح نمود : حُرّ بْن یَزید ریاحی، از فرماندهان نظامی کوفه که پیش از واقعه عاشورا مأموریت یافت با سپاه هزار نفری، مانع حرکت امام حسین(ع) به سوی کوفه و همچنین مانع بازگشت ایشان شود. حرّ یكی از مشهورترین جنگاوران كوفه بود. عبیدالله بن زیاد چون از حرکت امام حسین(ع) به سوی کوفه آگاه شد، حر را که از بزرگان و رؤسای قوم خود در کوفه بود به حضور طلبید و او را به فرماندهی سپاهی با نزدیک به هزار سوار نصب کرد و به رویارویی امام حسین(ع) فرستاد. امام حسین(ع) در ذی حُسم با حرّ و سپاهش روبه رو شد. البته حرّ نه برای جنگ بلکه صرفاً برای انتقال امام نزد ابن زیاد اعزام شده بود و از این ‌رو با سپاهیانش رو در روی توقفگاه کاروان امام صف‌آرایی کرد.

وی افزود : حرّ اگرچه مأمور جنگ نبود، از همان ابتدا احتمال وقوع درگیری با امام حسین(ع) آزارش می‌داد و حتی گفته‌اند به امام هشدار داد که اگر بجنگد حتماً کشته خواهد شد؛ و هرگاه مجالی می‌یافت به امام(ع) عرض می‌کرد: « به خاطر خدا حرمت جان خویش را نگه‌دار که من یقین دارم که اگر جنگی صورت گیرد، کشته خواهی شد.» اما امام با خواندن شعری پاسخ داد که از مرگ و شهادت در راه خدا ترسی ندارد. حر با توجه به این که 1000  سرباز داشست و یکی از سرداران بود و از مال و منال خوبی هم برخوردار بود اما این  عناوین نتوانست چشم بصیرت ایشان را ببندد لذا حاضر شد به عنوان اولین مبارز در راه امام حسین(ع) شهید شود و اما حسین(ع) وقتی که متوجه این موضوع شد فرمود : پدر و مادرت به درستی نام تو را حر گذاشته اند » حر یعنی آزاد مرد ؛ لذا مفهوم تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی  یکی است اما این را باید در عمل  نشان دهیم « تولید تئاتر فاخر و ارزشی ـ اجرای تعزیه و شبیه خوانی ـ پخش محصولات فرهنگی نظیر سی دی ـ توذیع جزوات و کتاب های علمی و دینی» توسط اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغ و ترویج این فعالیت های ارزشی توسط اداره ی تبلیغات اسلامی و برگزاری برنامه های مشترکمی تواند این تعامل را در عمل نشان دهد چون ما مسئولین ادارات  به عنوان نرم افزار ، هدایتگر زیر مجموعه ها هستیم و اگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که متشکل شده است از « اداره ی تبلیغات اسلامی ، حوزه ی علمیه  ، امام جمعه  و اوقاف و امور خیریه » با این  تعاملی که نسبت به گذشته پر رنگ تر و بیشتر می شود می توان اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز به جمع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه نمود .


احمدی سپس به یکی از کارهای ارزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت : تأثیر گذاری تولید و اکران فیلم های « یوسف پیامبر ، امام علی(ع) ، مختارنامه و..... » کمتر از کار حوزه نیست و این در واقع همان رابطه ی دین با فرهنگ است ؛ «دین» در لغت به معناى انقیاد، پیروى ، تسلیم ، جزا است و اصطلاحاً به « مجموعه ی عقاید ، اخلاق و قوانین» اطلاق مى‏گردد که براى « اداره امور جامعه و پرورش انسان‏ها» است. دین گاهى حق یا باطل گاهى آمیزه‏اى از حق و باطل است. و « فرهنگ»، واژه ی فارسى و مرکب از دو جزء « فرـ هنگ» است. « فر» به معناى شکوه و عظمت است و اگر به عنوان پیشوند به کار رود به معناى جلو، پیش و بیرون است. « نگ» از ریشه اوستایى سنگ به معناى کشیدن، سنگینى و وقار است. واژه مرکب «فرهنگ» به معناى بیرون کشیدن، بالا کشیدن و برکشیدن است. اصطلاح فرهنگ داراى معانى متنوع است به طورى که بررسى دقیق آن، کار بسیار دشوارى است و مفهوم فرهنگ در سیر تاریخ  معانى مختلفى از جمله « ادب، تربیت، معرفت، مجموعه آداب و رسوم و آموزش و پرورش، مکتب و ایدئولوژى » را به خود گرفته است.


وی در پایان  اظهار نمود : در برنامه ی دوم  شخصا به اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهم رفت  تا بیشتردر مورد   دین و فرهنگ و تولیدات هنری مشورت داشته باشیم .

محمدرضا مهرابی مشاور استعدادیاب اداره ی آموزش و پرورش و از اعضای کانون فرهنگی و هنری سعادت گفت : ابتدا جا دارد از عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش که علاوه بر  انتصاب اینجانب به عنوان مشاور رسانه ای و مطبوعاتی و تربیت بدنی ، به عنوان مشاور استعدادیاب نیز ما را منصوب کرده است قدردانی نمایم و بگویم در این مدت کوتاه  توانسته ام بیش از 12 استعداد در زمینه ی ورزش و علوم قرآنی را کشف نمایم که بیشتر دختر هستند و قطعا این تعاملی که بین اداره ی تبلیغات اسلامی و اداره ی فرهنگ و ازرشاد اسلامی مستحکم می شود  می تواند الگویی  برای سایر ادارات  باشد و در امر استعدادیابی هم می توان زودتر به نتیجه رسید .


مصطفی فتاحی از پرسنل اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه  یادآور شد : این طور نبوده که بین اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ی تبلیغات اسلامی تاکنون هیچگونه تعاملی وجود نداشته ؛ چون من به صورت مستقیم از « رضا ذاکری ، کریم ستاوی ، مرتضی حیدری آل کثیر ، محمد دیناروند و عباس کرم الهی » در ارتباط هستیم و در برگزاری برنامه ها یا از وجود آنها استفاده می کنیم و یا نهایتا برنامه های ما با حضور این عزیزان برگزار شده و همینطور ما هم از برنامه های اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده کرده ایم اما این را می توان گفت که در سطح رئیس اولین بار است که مدیران دو دستگاه در یک مکان با هم برای برقراری تعامل بیشتر  گفت و گو می کنند .


رضا ذاکری مسئول دفتر سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به داشته های این دستگاه اشاره کرد و گفت : در حال حاضر ما 9/نه انجمن « موسیقی ، فیلم و عکس ، هنرهای نمایشی ، هنرهای تجسمی ، روزنامه نگاران ، شعر فارسی ؛ شعر عربی ، نویسندگان و خوشنویسی » را داریم که زیر نظر دو کاشناس هنری و فرهنگی اداره فعالیت مستمر دارند .

وی افزود : انجمن هنرهای نمایشی ، 8 گروه  تئاتر ثبت شده ی کشوری « اندیشه ، آپادانا ، سایه سار ، بچه های ایرونی ، سنتی ، مهتاب ، صوت الغریب و جنت الحسین » را تحت پوشش دارد که نمایش های « مذهبی ، بومی محلی ، دفاع مقدسی و اجتماعی » را تولید می کنند ؛ انجمن هنرهای تجسمی در  برپایی نمایشگاه های « نقاشی رنگ و روغن ، سیاه قلم و .... » می کند ؛ انجمن فیلم و عکس نیز علاوه بر تولید فیلم های کوتاه و انیمیشن سازی به مناسبت های مختلف اقدام به برپایی نمایشگاه عکس را در دستور کار خود قرار داده است . انجمن خوشنویسان با استفاده از سه استاد ممتاز  هر ساله در مقاطع زمانی اقدام به تشکیل کلاس های آموزش خوشنویسی می کند ؛ انجمن موسیقی  نیز در سبک های « سنتی ، مذهبی ، مقامی ، بومی محلی و پاپ » پس از کسب مجوز اقدام به برگزاری کنسرت می نماید ، انجمن شعر فارسی هر ساله همایش شعر ناله های فرات را برگزار می کند و به صورت هفتگی کلاس های نقد شهر را نیز به صورت دور همی به مرحله ی اجرا در می آورد ، انجمن شعر عربی هم هر ساله میزبان مراسم اختتامیه ی جشنواره ی بین المللی شعر رضوی به زبان عربی است و در کنار آن جشنواره شعر نکهه الاهوازیه و همایش شعر عاشورایی اقوام را نیز در  تقویم خود لحاظ نموده است ، انجمن نویسندگان نیز به صورت هفتگی جلسات خود را برگزار نموده و گاها به مناسبت های مختلف مسابقات داستان نویسی را اجرا می کند و بالاخره انجمن روزنامه نگاران که در واقع یکی از پرکارترین انجمن های اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی می شود علاوه بر پوشش خبری و برگزاری همایش های استانی خبرنگار در مسیر حادثه و روز جهانی مطبوعات ، یادواره ی شهدای مطبوعات و...... ، ساماندهی اصحاب رسانه و مطبوعات را در دستور کار خود قرار داده است .


ذاکری سپس به آمار کانون های فرهنگ و هنری مساجد اشاره کرد و تصریح نمود : در حال حاضر ما 70 کانون ثبت شده داریم که 35 کانون در حوزه ی شهری و 35 کانون در حوزه ی روستایی فعالیت دارند .

عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران و مسئول واحد خبر و فضای مجازی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن قدردانی از حجت الاسلام سید رحیم احمدی رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش یادآور شد : ابتدا این این روحانی بزرگوار که در مقدمه ی سخنان خود به ارزش و جایگاه خبرنگاران اشاره کرد و این قشر زحمت کش را تأثیرگذار در جامعه دانست قدردانی می کنم و از این که این حقیر را یکی از خبرنگاران ارزشی معرفی نمود نباید به خود مغرور باشم بلکه این یعنی احساس مسئولیت و رسالتم نسبت به شهرم  بیشتر شده و من از همان ابتدا چه در حضور فرماندار ، در در محضر فرماتندهی سپاه ناحیه ی شوش و فرماندهی نیروی انتظامی و چه در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و زمانی هم که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای آموزش و پرورش بودم  به مدیر این دستگاه و الان هم در محضر شما می گویم این حقیر سرباز کوچکی از ولایت هستم اگر خدا قبول کند و اگر لایق این سربازی باشم و هر کجا که فعالیت داشته ام و یا بخواهم در آینده فعالیت کنم بدون کوچکترین چشم داشتی بوده و هدف خدمت به خلق خدا برای راضی بودن پروردگاریکتا هستم .


وی افزود : من در سه جبهه به شهرم خدمت رسانی داشته ام ، خصوصا به قشر جوان که در ابتدا در بخش ورزش و بعد از آن تئاتر با سه موضوع «نمایشنامه نویسی ، کارگردانی و بازیگری » و بعد از آن در بخش روزنامه نگاری با « نشریات متبی ، الکترونیکی و عکاس خبرنگار» فعالیت خود را توسعه دادم و با توجه به این که خداوند روابط عمومی خوبی به من هدیه داده  هر جایی که بوده ام رویش داشته و برنامه های قابل توجهی انجام داده ام و اکنون هم باز اعلام می کنم سرباز ولایت هستم و هر جایی که مصلحت باشد خالصانه خدمت خواهم نمود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست