04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۸۱۰3484

رئیس انجمن روز نامه نگاران شهرستان شوش از برگزاری دوازدهمین همایش استانی خبرنگار در مسیر حادثه خبر داد

مهدی کرم الهی ـ خبرنگار شوش نیوز

ساعت 11  روز پنجشنبه 10 آبان ماه 1397 ، رئیس انجمن روزنامه نگاران اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش از برگزاری دوازدهمین همایش استانی خبرنگار در مسیر حادثه « یادواره ی شهدای تروریستی 31 شهریور اهواز» خبر داد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عباس کرم الهی ضمن ارائه ی گزارشی مختصر از برگزاری این همایش در سال های گذشته گفت : پانزده آذر 1384 براي هميشه در تاريخ رسانه اي كشور ماندگار شد . روزي كه حادثه ی سقوط هواپيماي حامل خبرنگاران در مهرآباد رقم خورد. ، انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش بعد از گذشت یک سال از شهادت این خون نگاران  ؛ وقتی که دید یک مراسم کوچک فقط بر روی مزار آنها در نظر گرفته می شود بر آن شد دقیقا در دومین سالروز شهادت آنها اولین همایش استانی خبرنگار در مسیر حادثه را برگزار نماید .

وی افزود : هر ساله این همایش با حفظ عنوان اصلی خود یعنی « خبرنگار در مسیر حادثه »  تحت عنوان یادواره تاکنون به نام های « شهدای رسانه و مطبوعات ـ نماز و سبک زندگی خبرنگارـ شهیده مريم كاظم‌زاده(اولين خبرنگار زن دفاع‌مقدس) ـ خون نگاران حسینی ـ حضرت زینب (س) اولین خبرنگار ـ زنده یاد حمید تیماو ـ پرواز بی بازگشت ـ یادواره ی شهدای حله (شهیده فریبا سگوند) ـ شهید محسن خزایی ـ شهیدمحسن حججی و یادواره شهدای مطبوعات شهرستان شوش (شهید سید محمد کاظم دانش و شهید فریدون سگوند)» برگزار شده و در 15 آذرماه 1397 تحت عنوان یادواره ی شهدای تروریستی 31 شهریور شهرستان اهواز برگزار خواهد شد .

رئیس انجمن روزنامه نگاران در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد : از نظر حضور جمعیت خوشبختانه با همکاری عبدالامیر خنیفر مدیریت اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش و فروغ پور احمدی مشاور فرماندار شهرستان شوش در امور بانوان و خانواده مشکلی نداشته و نداریم و امسال هم که دکتر عدنان غزی فرماندار و همسرایشان منیژه جاسم نژاد مدیر مسئول روزنامه ی ایام در برگزاری این همایش  سهیم بوده و مشارکت دارند ، طبق هماهنگی های حضوری با فرماندار ؛ قرار است در آینده ی نزدیک جلسه ای در همین راستا با حضور مسئولین دستگاه های دولتی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شود .

عباس کرم الهی ، سرپرست جدید اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش را یکی دیگر از وزنه های مهم در برگزاری این همایش دانست و خاطر نشان نمود : با انتصاب علی عبدی نسب به عنوان سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ؛ حمایت های دکتر محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و مرتضی جمشیدی معاونت فرهنگی این اداره ی کل انتظار می رود که امسال نسبت به یازده دوره ی قبل از نظر کیفی و کمی همایش بهتری داشته باشیم .


رئیس انجمن روزنامه نگاران سپس انتظار خود از سایر انجمن های تحت پوشش اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و انجمن های مردم نهاد را اعلام نمود و در این خصوص تصریح نمود : اگر مدیران ، هیئت مدیره و اعضای انجمن ها  دست دردست ما بگذارند و این برنامه را متعلق به خود بدانند که چون نامه شوش را با خود یدک می کشد به درستی هم  انتظار می رود خود را سهیم بدانند هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی این همایش استانی کمترین نقص را خواهد داشت ؛ لذا به عنوان قطره ای از خیل عظیم هنرمندان شوش انتظارات زیر را از عزیزان دارم :

1 ـ کریم ستاوی مسئول امور مساجد اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای هیئات مذهبی اداره ی تبلیغات اسلامی بهترین قاری قرآن و هم چنین گروه تواشیح را برای این برنامه در دستور کار خود قرار دهد .

2 ـ رضا ابراهیمی رئیس انجمن ناشنوایان و زینب بالویی کارگردان گروه سرود آوای بی صدا ، اجرای سرود جمهوری اسلامی و همچنین اجرای سرودی با مضمون شهید و شهادت را تقبل نمایند .

3 ـ هوشنگ سعیدیان رئیس انجمن خوشنویسان همانند سه دوره ی قبل با دعوت از برخی از همکاران خود در لاوی و سالن اصلی تالار نیایش به آثاری را با قلم خود خلق نمایند .

4 ـ استاد علی طالبی رئیس انجمن هنرهای تجسمی طراحی صحنه ی این همایش را بر عهده بگیرد .

5 ـ  محمد شکوهی رئیس انجمن فیلم و عکس با اعزام تصویربردار و عکاس لحظه به لحظه ی این رخداد استانی را به ثبت برساند .

6 ـ اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شوش که خود در واقع صاحب اصلی این رویداد می باشند پوشش خبری را با قلم و دوربین خود در نشریات وزینی که در اختیار دارند منتشر نمایند .

7 ـ از دکتر محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و مرتضی جمشیدی معاونت هنری ایشان ضمن مساعدت مالی ، انتظار داریم که از بین اصحاب رسانه و مطبوعات استان خوزستان فردی توانا را به عنوان سخنران ویژه که در مورد شهدای رسانه و مطبوعات با مدعوین صحبت کند را در نظر بگیرد تا در کنار سایر سخنرانان  محتوا و کیفیت اختصاصی کار بالاتر رود .

8 ـ رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی که هر ساله سنگ تمام گذاشته ، امسال انتظار ویژه ای از ایشان داریم که علاوه بر خودش که رباعی هایش با گویش لری خوانش می کند از دو شاعر دیگر که با زبان « فارسی ، عربی » خوانش داشته باشند دعوت به عمل آورد .

9 ـ حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ؛ از شما هم انتظارمان این است ؛ آمادگی خود را داشته باشید تا در صورت صلاحدید هیئت مدیره علاوه بر مجری گری همایش ، چند دقیقه ای با زبان های فارسی و عربی به ذکر مصیبت در مورد شهدای خبرنگار بپردازید .

ضمنا انتظارات هیئت مدیره از مسئولین دستگاه های دولتی در جلسه ای که به همت دکتر غزی فرماندار شهرستان شوش در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار می شود حضوری در میان گذاشته می شود .

عباس کرم الهی در پایان اظهار نمود : در ادواره گذشته در کنار سخنرانی های « امام جمعه ، نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش » ما از « دکتر محمد جوروند ، امید حلالی ، علیرضا چرخابی ـ رضا حسین زاده ، محمد جواد فلسفی ، سید رسول موسوی و.... » به عنوان سخنران ویژه و اختصاصی  بهره مند شده ایم .

شایان ذکر است دوازدهمین همایش استانی خبرنگار در مسیر حادثه « یادواره ی شهدای تروریستی 31 شهریور اهواز » روز چهارشنبه 14 آذرماه 1397 ساعت 10 صبح در سالن اصلی تالار نیایش برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست