04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۰۲۲۷4774

به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی

به قلم ـ عباس کرم الهی

در ابتدا این روز را به همکاران خودم که به عنوان مسئول روابط عمومی در دستگاه های مشغول به انجام وظیفه هستند را صمیمانه تبریک می گوییم « خالد منصوری روابط عمومی فرمانداری شوش ، سید اسماعیل موسوی روابط عمومی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) ، سرهنگ رامین سعدی روابط عمومی نیروی انتظامی ،  محمد دیناروند روابط عمومی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، سجاد عبیدی پور روابط عمومی دفتر امام جمعه ، فاطمه سواری روابط عمومی شهرداری شوش ، مظفر شیرزاد روابط عمومی شبکه ی بهداشت و درمان ، مجتبی پناهی روابط عمومی شرکت شیرپگاه خوزستان ، سمیه اکبری روابط عمومی گروه صنایع کاغذپارس، الهه  منگری روابط عمومی اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، فائقه شیرک روابط عمومی انجمن توانجویان امید شوش ،  سعید رحیمی روابط عمومی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ، ایوب ندایعلی مسئول روابط عمومی اداره ی بهزیستی ، سید مهدی موسوی مسئول روابط عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ، قاسم چعباوی مسئول روابط عمومی اداره ی هواشناسی ، دانیال کیهانی مسئول روابط عمومی حوزه ی مقاومت سردار شهید دکتر مجید بقایی ،  محمد حوری مسئول روابط عمومی اداره ی تبلیغات اسلامی ، سید هاشم علوی زاده مسئول روابط عمومی دفتر نماینده ی شهرستان های شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی   و......»

و خوشحالی دوچندان من این است که این عزیزان همه  خبرنگار هستند و در انجمن روزنامه نگاران یا کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) پرونده تشکیل داده اند ؛ همکاران روزتان مبارک .

27 اردیبهشت ماه  روزی است که در سطح جهان به عنوان روز « ارتباطات و جامعه ی اطلاع رسانی » نام گذاری شده و در سطح ملی در کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان « روز ملی ارتباطات و روابط عمومی » گرامی داشته می شود .

در سال های نه چندان دور انجمن روزنامه نگاران اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش همچون سایر مناسبت ها ، در چنین روزی همایشی برگزار می کرد و هر ساله بر حسب توان مالی خود از سه مسئول روابط عمومی برتر ادارات که بیشترین همکاری را با انجمن روزنامه نگاران داشتند تجلیل به عمل می آورد ؛ امیداست با روی کار آمدن خدیجه طالبی به عنوان سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی این انجمن دوباره اوج بگیرد و علاوه بر انجمن رسالت و وظایف اصلی خود که رسیدگی به امور اصحاب رسانه است در بخش فرهنگی همایش های « روز جهانی مطبوعات ـ استانی خبرنگار در مسیر حادثه ـ تجلیل از زوج های خبرنگار در سالروز ازدواج حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه ی زهرا(س) ـتجلیل از روابط عمومی های برتر و......» را برگزار نماید و جهادگران خبر جهت شناسایی مشکلات روستاهای محروم را دوباره احیا نماید . ان شاءالله

27 اردیبهشت ماه هر سال فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را به عنوان هنر هشتم مرور کنیم.امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

بنا بر این،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است ودر واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.

 

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات ودر دورانی که اطلاع‌ رسانی در همه ی عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ی ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند بهمین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، بعنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

آنچه اهمیت دارد این است که کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر. برای آنکه محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در رأس هرم سازمانی قرار گرفته است. بنابر این باید به روابط عمومی و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد. دراین صورت است که روابط عمومی می تواند در سازمان موفق عمل کند.

نظام های تعاونی نمیتوانند نسبت به تحولات ارتباطی، اجتماعی و اقتصادی بی تفاوت باشدو رشد تعاونی ها نیز در گرو راهکار هایی است که یکی از این راهکار ها حضوری موثر و توانمند در جوامع اطلاعاتی و دسترسی به حجم وسیعی از این اطلاعات است.

پیام تبریک مدیر کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع)

به مناسبت  روز ملی روابط عمومی و روابط عمومی

وقتی همه ی آرام روی صندلی هایشان به چیزی جز برنامه ها توجهی ندارند، قلب توست که با سرعتی مضاعف در سینه می‌تپد و نگران لحظه لحظه اجرای برنامه هستی. و وقتی همه ی در حال ترک محل برگزاری برنامه هستند، و یا بعضا ترک فعل می کنند ، این تو هستی که در ذهنت نقاط ضعف را یادآوری می کنی و بعد از همه ی تلاش ها نگران کار و مشغله ات هستی .

سال ها تلاش کوشش و پیگیری دست‌اندرکاران روابط عمومی در شهرستان شوش باعث دیده شدن جایگاه روابط عمومی گردید ؛ زمانی در همین شهر تاریخی و مذهبی به مسئول روابط عمومی فقط به عنوان نصب پلاکارد و بنر و ریسه به مناسبت های مختلف نگاه می شد در حالی که روابط عمومی بازوی راست مسئول هر دستگاه می باشد ، روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم و مسئولین می باشد  ، اما اداره ای موفق و سربلند است که از خبرنگاران به عنوان مسئول روابط عمومی استفاده کند و یا فرصتی را فراهم کنند که مسئولین روابط عمومی ها در یک کارگاه آموزش خبرنگاری که کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال (ع) یا انجمن روزنامه نگاران اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می کنند حضور یابند و نکات مهم خبرنگاری را یاد بگیرند

تعریف روابط عمومی

اصطلاح روابط عمومی، ترجمه ی واژه ی  انگلیسی open Relationsبرای اولین بار در ایالات آمریکا در اتحادیه راه آهن به کار برده شد و در ایران اولین بار در شرکت نفت به کار رفته و دفتری در آن شرکت ایجاد شد. روابط عمومی را در زبان عربی «العلاقات العامه» ترجمه کرده اند. تعاریف گوناگونی از روابط عمومی از سوی صاحب نظران، کارشناسان و مؤلفان کتاب های این رشته بیان شده است از جمله: رکس هارلو از پیشقدمان روابط عمومی در جهان می‌گوید: «روابط عمومی دانشی است که به وسیله آن سازمان ها آگاهانه می کوشند، بر مسئولیت اجتماعی خویش عمل کنند تا بتوانند، تفاهم و پشتیبانی کسانی راکه برای توسعه اهمیت دارد، به دست آورند.»

به امید روزی که کلیه ی ادارات دولتی و خصوصی شهرستان های شوش و کرخه برای اینکه خبری روی زمین نماید و مردم از فعالیت های آنها به موقع آگاه شوند از خبرنگاران به عنوان مسئول روابط عمومی استفاده کنند تا تفاوت تنظیم صورتجلسه با تنظیم خبر را بدانند آنها را برای رقابت سالم در جشنواره های مطبوعاتی بین المللی و ملی ببینیم .

عباس کرم الهی

مدیر کانون بسیج رسانه سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع)

سرپرست انجمن روزنامه نگاران اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش

مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز

خبرنگار خبرگزاری بسیج در شوش و خبرنگار پایگاه های خبری خوزنا و رهرو نیوز در خوزستان

مسئول روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش

مشاور رسانه ای و مطبوعاتی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست