04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۱۱۲۷4691

هیئت امنای مسجد ابوالفضل(ع) شوش از پیشکسوت رسانه و تئاتر شوش عیادت نمودند

فائقه شیرک ـ خبرنگار شوش نیوز

جمعی از اعضای هیئت امنای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به همراه  معاونت تبلیغات حوزه ی علمیه ی امام محمدبااقر(ع) ،  مدیر عامل انجمن توانجویان امید ونایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی اداره  ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش از پیشکسوت رسانه و تئاتر شهرستان‌شوش عیادت نمود .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت ۲۱:۳۰ سه شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ مصادف با ۱۳ رجب ۱۴۴۳ هجری قمری ، «میلاد حضرت امام علی(ع) ، روز پدر و روز مرد» ؛ «حجت الاسلام سجاد نعامی  امام جماعت ، محمدرضا محمدی نژاد ، محمدرضا شریفی و سید آیدا تفاخ اعضای هیئت امنای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ، حجت الاسلام شیخ حسین آل کثیر معاونت تبلیغات حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع) ، حمید منصوری مدیرعامل انجمن توانجویان امید به همراه همسرش عضو هیئت مدیره ی این انجمن و ناجی عباسی نیا نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش »  از عباس کرم الهی پیشکسوت رسانه و تئاتر شوش عیادت نمودند .

حجت الاسلام حسین آل کثیر معاونت تبلیغات حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع) ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت امیرالمؤمنین (ع) اظهار نمود : حضرت امام علی (ع) روز ۱۳ رجب سال ۳۰ عام‌الفیل در خانه ی کعبه متولد شد و همین به عنوان یکی از فضائل خاص وی به حساب می‌آید. «عدالت‌طلبی »از ویژگی‌های بارز سیره ی حاکمیتی حضرت امیرالمؤمنین (ع) به شمار می‌رود که این عدالت‌طلبی، زبانزد خاص و عام است. همچنین آن حضرت در «گفتار، رفتار و کردار» فقط خدای سبحان را مدنظر داشت و تلاش می‌کرد که احکام و نور الهی‌ را در قالب احکام‌ اسلامی در کالبد جامعه بدمد. و با یتیمان چنان مهربان بود که آن بچه ها احساس می کردند بابای خود را از دست نداده اند .

 

وی در ادامه به شناخت غمیقی که با عباس کرم الهی پیشکسوت رسانه و هنرهای نمایشی شهرستان شوش دارد اشاره کرد و گفت :آبان ماه سال 1398 وقتی نمایش تراژی پروانه نوشته و کار عباس کرم الهی در پلاتوی شهید مدافع حرم شهید احمد حیاری اجرای عمومی داشت اگر اشتباه نگفته باشم در هشتمین شب اجرای این نمایش از من هم دعوت شد که این نمایش را ببینم و چون از قبل شناخت روی این نویسنده و کارگردان داشتم و می دانستم نمایش های فاخر « دفاع مقدسی ، اجتماعی ، بومی محلی و... »را تولید می کند پذیرفتم و این نمایش را از نزدیک دیدم و آن شب هم سخنرانی داشتم .

وی افزود : عباس کرم الهی علاوه بر هنرهای نمایشی ، در جبهه ی رسانه و مطبوعات هم بدون کوچکترین چشمداشتی به جامعه خدمت کرد و امیدوارم خداوند سبحان بهبودی کامل را به ایشان اعطا فرماید تا باز شاهد حضور ایشان در جامعه باشیم .

سیده آیدا تفاخ به نمایندگی از طرف هیئت امنای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به تمرینات نمایش کودک و عروسکی «خرسه بود خاله نبود » اشاره کرد و گفت : شناخت من با استاد عباس کرم الهی به سال های قبل برمی گردد اما در این نمایش وقتی که عباس کرم الهی به حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده ی اصل امام جمعه ی شهرستان شوش قول داده بود که یک نمایش در ژانر کودک و نوجوان را تولید کند ، برای اولین باز از من به عنوان دستیار کارگردان دعوت به همکاری نمود و من هم چون به ژانر کودک علاقه داشتم پذیرفتم ، وقتی که وارد تمرینات این نمایش شدم مشاهده کردم عباس کرم الهی با تمام بازیگران از بزرگترین تا کوچکترین آنها مهربانانه صحبت می کند و همین امر باعث شده بود که همه مشتاق  باشند تا این کار به مرحله ی اجرای عمومی برسد .

 

وی افزود : در حالی که استاد عباس کرم الهی از ناحیه ی پای راست رنج می برد و به بچه ها می گفت « تلاش خود را بیشتر کنید تا این کار اجرا شود و من به سراغ مداوای پای خود بروم » اما عفونت پای ایشان مجال نداد و دو هفته مانده به اینکه کار به اجرای عمومی برسد ، پای ایشان به زیر تیغ جراحی رفت و نمایش عروسکی خرسه بود خاله نبود به اجرای عمومی نرسید ، بازیگران نمایش قبل از این که به فکر اجرا باشند برای استاد ناراحت بودند و می گفتند : « برای اجرا همیشه وقت هست اما دعا کنیم که کارگردان ما هرچه زودتر خوب شود تا زیر نظر ایشان فعالیت خود را ادامه دهیم .»

ناجی عباسی نیا نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و سرپرست گروه تعزیه خوانی صوت الغریب ضمن تبریک روز مرد ؛ عباس کرم الهی را یکی از دوستان گرمابه و گلستان خود دانست و خاطر نشان نمود : در شهرستان شوش دو نفر حق استادی گردن من دارند ، یکی عبدالحسین رسته خاک که زمانی اداره در بلوار امام خمینی(ره) مستقر بود نمایش نی سو نوشته ی زنده یاد بهمن عیوق را کارگردانی می کرد و من یکی از بازیگران این نمایش بود و وقتی هم که اداره به مکان فعلی نقل مکان کرد ، زمانی که دکتر محمد جوروند رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و عباس کرم الهی رئیس انجمن نمایش بودند ، اولین جشنواره ی داخلی تئاتر در محیط باز اداره برگزار شد و من به عنوان بازیگر در نمایش حکایت همچنان باقیست به کارگردانی استاد عباس کرم الهی ایفای نقش داشتم .

وی افزود : آن روزها را هیچ وقت ازیاد نخواهم بود و همچنین باعث شده که من اکنون خودم سرپرست یک گروه مذهبی به نام صوت الغریب باشم که بارها به جشنواره ها و سوگواره های استانی اعزام شده و اجرا داشته ایم ، اکنون هم قرار است روز شنبه 30 بهمن ماه1400 ، دو روز بعد از سالروز وفات حضرت زینب (س) در 15 رجب 1443 هجری قمری ، مراسم جشنی را در تالار نیایش به منظور تجلیل از استاد عباس کرم الهی برگزار کنیم که در این جشن علاوه بر «اجرای نمایش های کوتاه طنز ، ترانه سرایی توسط خوانندگان جوان و انقلابی ، شعبه بازی و.... » را نیز داشته باشیم و من در همینجا از حاضرین در این مراسم عیادت دعوت می کنم که در این مراسم جشن حضور به هم رسانند .

 

عباس کرم الهی مدیرکانون بسیج رسانه سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) ، رئیس انجمن روزنامه نگاران اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و مدیر گروه تئاتر اندیشه ضمن تبریک میلاد ابرمرد عدالت حضرت امام علی(ع) به حاضرین در نشست ؛ به صفات و ویژگی های آن حضرت اشاره کرد و گفت : به صفات و ویژگی‌های امیرالمؤمنین ، حضرت امام علی(ع)، نخستین امام اول شیعیان جهان ، در«آیات قرآن، روایات و حوادث تاریخی» بارها  به آنها اشاره شده است. از پیامبر اکرم(ص) نقل شده، «فضائل امام علی(ع) قابل‌شمارش نیستند» و برپایه ی روایتی دیگر از پیامبر(ص) « بازگوکردن، نوشتن، نگاه‌کردن و گوش‌دادن به فضائل حضرت علی(ع)، نوعی عبادت است و باعث آمرزش گناهان می‌شود.» فضائل حضرت امام علی(ع) دو دسته‌اند: فضائل اختصاصی و فضائل مشترک با دیگر اهل‌بیت(ع): آیه ی ولایت، آیه ی شِراء، آیه ی انفاق، حدیث غدیر، حدیث طیر مشوی، حدیث منزلت، مولود کعبه و خاتم‌بخشی» از فضائل اختصاصی او به‌شمار می‌آیند. آیه ی تطهیر، آیه ی اهل‌الذکر، آیه ی مَوَدّت و حدیث ثقلین هم از فضایل مشترک او با دیگر اهل‌بیت(ع) است. سیزدهم رجب، سالروز ولادت امام علی (ع)، برای مردم ایران یکی از مهم‌ترین روزهای تقویم به حساب می‌آید. روزی که چیزی کم از اعیاد مذهبی و ملی ما ندارد و برای همه به ویژه مردان، روز بسیار شیرینی است. دلیل این شیرینی هم انتخاب این روز با عنوان «روز پدر» یا «روز مرد» است. این روز را به عزیزان حاضر در نشست تبریک می گویم .

 

وی در پایان گفت : وقتی که به خاطر قطع پا مجبور شدم تمرینات نمایش را ترک کنم به هیچ کد ام از بازیگران این موضوع را نگفتم فقط با آنها در میان گذاشتم که قرار است به بیمارستان بروم و عفونت پایم را تخلیه کنم  و هدفم این بود که سیده آیدا تفاخ خلع مرا پر کند اما چون اصل موضوع را با ایشان اگر درمیان می گذاشتم ممکن بود از نظر روحی روی ایشان و سایر بازیگران تأثیر منفی بگذارد  ، در اینجا جا دارد از امام جمعه ی شهرستان شوش به خاطر بدقولی که داشتم عذرخواهی کنم و از خداوند متعال بخواهم مجالی دهد که بتوانم به قولم در آینده عمل کنم و از فرصت استفاده کنم و از دکتر مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش بخواهم روز شنبه 30 بهمن ماه 1400 در مراسم جشنی که قرار است توسط گروه مذهبی صوت الغریب به مدیریت ناجی عباسی نیا در تالار نیایش برگزار شد ، لوح تقدیر و کارت هدیه ی دو بازیگر به نام «حسین دیناروند و عقیل سرخه» را که در مراسم اختتامیه ی کارگاه آموزش بازیگری به اجرای نمایش طنز پرداختند را اهدا نماید.

عباس کرم الهی مدیر گروه تئاتر اندیشه در بخش پایانی سخنران خود همچنین از سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش یک درخواست دیگر هم نمود و در این راستا اظهار داشت : بازیگران نمایش کودک و عروسکی «خرسی بود خاله نبود » به مدت سه ماه مراحل تمرین « روخوانی متن ، روان خوانی ، میزان سن و...» را با موفقیت پشت سر گذاشتند اما به خاطر وضعیت من فرصت اجرای عمومی را از دست دادند و اگر هم بهبودی حاصل شود دیگر این بازیگران به خاطر شرایط سنی نمی توانند در این نمایش بازی کنند لذا اگر دکتر عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، محمد دیناروند کارشناس هنری و امور سینمایی اداره و مهدی کریمپور رئیس و ناجی عباسی نیا نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی قبول کنند به خاطر این که مزد زحمات این عزیزان هدر نرود به هرکدام لوح تقدیری برای سابقه ی هنری به آنها اهدا شود  .

شایان ذکر است اسلامی بازیگران این نمایش به شرح زیر می باشد :

« زیبا فلاحتی ایفاگر نقش شکارچی ـ محبوبه فرضی پور ایفاگر نقش شهردار ـ پروانه امیدی ایفاگر نقش گرگ ـ بهار تولابی ایفاگر نقش کلاغ  ـ زهرا چتین ایفاگر نقش خاله خرسه ـ ام البنین دهداری ایفاگر نقش خرس کوچولو ـ فاطیما چشمه خاور ایفاگر نقش دختر بچه ـ ترنم همت ایفاگر نقش میمون یک ـ پانیذ امیدی ایفاگر نقش میمون دو ـ حسین دیناروند ایفاگر نقش مرد بومی ـ فاطمه آرین فرد ایفاگر نقش آهو ـ و آیسان کرد ایفاگر نقش خرگوش »

عوامل اجرایی :

عباس کرم الهی «کارگردان» ـ سیده آیدا تفاخ « دستیار اول کارگردان» ـ اکرم ملائی « دستیار دوم کارگردان» ـ زهرا حیوری«منشی صحنه » و عقیل سرخه « نورپرداز»

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست