04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۹۰۹3506

امام جمعه ی شوش گفت : اگردر آینده با انتخاب فردی به عنوان نماینده بدون آگاهی و بصیرت اقدام کنید نه فقط به شوش بلکه به استان و کشور صدمه زده اید

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 9 آذر ماه 1397  پس از اذان ظهر ؛ نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه ، به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، خطبه ی اول را  در ادامه ی موضوع هفته ی قبل به یاران پیامبر(ص) اختصاص داد و گفت :  یاران پیامبراکرم(ص)  دو دسته بودند ، افرادی  که تربیت شده بودند  و افرادی که از تربیت بویی نبرده بودند ؛ نقش تربیت  در یاران وفادار رسول الله(ص) بسیار مشهود است  همانند « دو برابر ، دو فامیل و یا دو همسایه  که یکی از آنها  دارای عزت نفس و  اخلاق نیکو باشد و در مقابل یکی دیگر  ظالم ، فاسق و بدرفتار باشد » یاران پیامبر اعظم(ص) هم به همین شیوه  بودند عده ای  تا پای جان  ماندند و شهید شدند و برخی با توجه به این که از صحابه بودند ولی  شمشیرشان علیه پیامبر  و ائمه ی اطهار(ص) کشیده می شد .

آیت الله سید محمد امام در ادامه به دلایل شکست مسلمین به رهبری رسول اکرم(ص) در جنگ احد اشاره کرد و گفت : پيامبر(ص) پس از اقامه ی نماز جمعه، همراه 1000 نفر به سوي احد حرکت کرد. عبدالله بن اُبيّ سرکرده ی منافقين که از صحابه بود ، با 300 نفر از همفکرانش از ميانه ی راه برگشت و رسول خدا(ص) با 700 نفر که100نفر از آنان زره دار ؛ 50نفر کماندار و تيرانداز بود و تنها دو اسب به همراه داشتند وارد منطقه ی اُحد گرديد و چند نفر نوجوان را به خاطر کمي سنّشان از حضور در جنگ منع کرد. چون مجاهدان به اُحد رسيدند، پيامبر 50 نفر تيرانداز را به فرماندهي عبدالله بن جبير بر لب درّه گذاشت و دستور داد ما چه در حال فتح باشيم و چه در حال شکست، شما در جاي خود استوار بمانيد حتّي اگر ببينيد اجساد ما در روي زمين مانده و يا دشمن ما را به درون مدينه راند و يا ما دشمن را تا مکّه عقب رانديم شما از جاي خود حرکت نکنيد. آنگاه به لشکريان دستور داد: تا از طرف من فرمان نرسد شما جنگ را آغاز نکنيد.


وی افزود : جنگ احد در دو مرحله ی مختلف انجام گرفت؛ در مرحله  ی اوّل قريش شکست خوردند و در مرحله دوم شکست نصيب مسلمانان شد. جنگ ابتدا تن به تن بود و نُه تن از پرچمداران قريش پشت سر هم وارد ميدان شدند که يکي پس از ديگري به هلاکت رسيدند و اين موضوع موجب تضعيف روحيه ی آنان گرديد. سرانجام ناگزير به حمله عمومي شدند و جنگ به اوج خود رسيد ؛ پس از شکست سختي که بر قريش وارد گرديد، صحنه جنگ دگرگون شد؛ زيرا گروهي از مسلمانان که هزيمت دشمن را ديدند، به درون درّه اي که مقرّ آنها بود حمله بردند و به جمع آوري غنيمت پرداختند. در اين هنگام گروه تيراندازان که به دستور رسول خدا(ص)در دهانه ی درّه پاس مي دادند، علي رغم مخالفت فرمانده شان، عبدالله بن جبير، به جز ده تن، به سوي مقرّ مشرکان براي غارت غنائم پايين آمدند.« خالدبن وليد، فرمانده اسب سواران قريش» از اين فرصت استفاده کرد و با همراهانش کوه را دور زد و عبدالله بن جبير را با ياران اندکش به سادگي از سر راه برداشت، آنگاه از دهانه ی درّه فرود آمد و مسلماناني را که از همه جا بي خبر بر سر غنايم گرد آمده بودند به زير شمشير گرفت ؛ اين اوّلين عامل شکست مسلمانان بود.


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به دومین خیانت  صحابه ی پیامبر(ص) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : دوّمين عاملي که در شکست سپاه اسلام نقش داشت خبر کشته شدنِ رسول خدا(ص) توسط صحابه ی بی تربیت بود. در گرماگرم جنگ و درگيري که پيامبر مجروح شد و در گودالي افتاد، «سراقه» فرياد برآورد: «محمّد کشته شد!» اين خبر در ميان سپاه شرک و در جبهه پريشان مسلمانان به سرعت برق پيچيد و موجب شکست روحيه مسلمانان و تقويت روحي مشرکان گرديد. اينجا بود که گروهي از مسلمانان دست به عقب نشيني زدند .


امام جمعه ی شهرستان شوش  در تفسیری از جلال الدین سیوطی پیرامون  عایشه ؛ گفت : عایشه گاها وقتی که ماه رمضان در پیش رو بوده است دو روز  زودتر  روزه می گرفت و به همین منظور آیات اول و دوم از سوره ی حجرات نازل شد « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ  وَاتَّقُوا اللَّهَ  إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ـ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَن تَحْبَطَ أَعْمَالُكُمْ وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ » همین آیه روی ضریح مطهر پیامبراکرم(ص)  نوشته شده است .

وی در پایان خطبه ی اول در جمع بندی  محبث یاوران رسول اکرم(ص) اشاره کرد و یادآور شد : در می یابیم که با پیامبر بودن ملاک عمل نیست بلکه  در عمل بودن با پیامبر بودن  و اطاعت از ایشان مهم است که این باعث سعادت مندی می شود  و برای آنهایی که شمشیر کشیدند  جز شکست چیز عایدشان نشد .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  در آغاز خطبه ی دوم  تلاش  تفرقه افکنان برای  جلوگیری از ایجاد وحدت  مسلمین اشاره کرد و با استفاده از فرازی ازبیانات مقام معظم رهبری در  سی امین کنفرانس وحدت اسلامی و رهنمودهای رهبری با شخصیت های سیاسی تصریح نمود : در این کنفرانس که خیر و برکاتی را به دنبال داشت حضرت آقا  مطالب ارزش مندی  در مورد مقاومت  فرموده است و در بخشی از این بیانات آمده است ؛ «برادران عزیز، خواهران عزیز! امروز دنیای اسلام دچار محنت های بزرگی است و راه‌حلّ ‌آن محنت ها، اتّحاد اسلامی است. وحدت، هم‌افزایی، کمک به یکدیگر، از اختلافات مذهبی و فکری عبور کردن........اراده‌ی وحدت، متعلّق به مؤمنین است؛ فریاد اتّحاد و اجتماع مسلمین از حنجره‌های بااخلاص بلند است و مسلمان ها را دعوت می کنند به اینکه به مشترکاتشان توجّه بکنند؛ اگر این طور بشود و اگر این وحدت اتّفاق بیفتد، وضعی که امروز مسلمان ها دارند دیگر به این شکل نخواهد بود و مسلمان عزّت پیدا خواهد کرد.»


 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش با اشاره به دو دسته بودن یاران پیامبر(ص) که در خطبه ی اول به آن اشاره کرد ؛ آن را به فراز دیگری از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهداف گروه دوم در این زمانه مرتبط دانست و گفت : حضرت آقا در این خصوص فرموده است « گروه دوم که دائم به دنبال اختلاف و تفرقه در جهان اسلام است، دشمنان این دین مبین و عوامل خودباخته یا فریب خورده ی  آنها در میان مسلمانان هستند......... امروز شما ملاحظه کنید از منتهاالیه شرق آسیا در میانمار مسلمان ‌کشی هست، تا غرب آفریقا در نیجریه و امثال اینها؛ همه‌جا مسلمان ها کشته می شوند؛ حالا یک‌جا به دست بودایی کشته می شوند، یک‌جا به‌ دست بوکوحرام و داعش و امثال اینها کشته می شوند. یک عدّه‌ای هم در این آتش ها می دمند؛ شیعه‌ی انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل هم هستند؛ همه، دولبه‌ی یک قیچی هستند؛ سعیشان این است که مسلمانها را به جان هم بیندازند؛ این پیام اراده‌ی تفرقه است که اراده‌ی شیطانی است؛ امّا پیام وحدت این است که اینها از این اختلافات عبور بکنند، در کنار هم قرار بگیرند، با هم کار کنند.»

آیت الله سید محمد امام به برکات  تقویت وحدت بین مسلمین اشاره کرد و خاطر نشان نمود : « توکل بر خدا ، از بین بردن کدورت ها بین مسلمین  و جمهوری اسلامی را به عنوان  یک الگو برای مقاومت دانستن »  باعث خواهد شد که هیچ ظالمی جرأت نکند به مظلومی جفا و ستم کند ؛ همانند  مقاومت کشور فلسطین که  زمانی که یاسرعرفات رهبر فلسطینی ها بود و حتی قبل از آن همیشه جنگ میشد و وقتی که به سازش می رسید  بخشی از خاک فلسطین دو دستی تقدیم به رژیم جعلی اسرائیل می شد اما الان با وجود الگوگیری از  جمهوری اسلامی ایران مقاومت فلسطین تقویت یافته به طوری که بعد از جنگ 33 روزی حزب الله لبنان ، فلسطینی ها استقامت اسرائیل را به 22 روز کاهش دادند ، این مقاومت به جایی رسید که اسرائیل بعد از 8 روز شکست را پذیرفت و نزدیک به دو هفته ی قبل  فلسطین در یک جنگ دو روزه  صهیونیست ها را به عقب نشینی وادار نمود و گنبد  فولادی اسرائیل را سوراخ سوراخ  نمود .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به گفته ی ترامپ در مورد عربستان و رژیم جعلی اسرائیل اشاره کرد و یادآور شد : ترامپ از طرفی می گوید ؛ « اگر عربستان تجهيزات مورد نيازش را از ما خریداری نکند آنگاه آن را از روسیه و چین خریداری خواهد کرد » و از طرفی دیگر غيرمستقيم به روابط خوب آل‌سعود با رژيم صهيونيستی اشاره می کند و گفته است ؛ «  اگر ما عربستان سعودی را نداشته باشیم ما یک پایگاه بزرگ را نخواهیم داشت. اگر عربستان را نداشته باشيم آنگاه اسرائیل با دردسری بزرگ روبرو خواهد بود. آنگاه اسرائیل به حال خود تنها رها خواهد شد. »

وی افزود : اسرائیلی که زمانی دم از « نیل تا فرات می زد ، رژیم جعلی که زمانی از داشتن گنبد فولادین نفوذ ناپذیر حرف می زد »الان به جایی رسیده  که هم گنبد فولادی اش را از دست داده و هم تاب تحمل دو روز مقاومت را ندارد .


سید محمد امام در ادامه به تاریخ کشت و کشتار و خونریزی 200 ساله ی آمریکا پرداخت و در این خصوص اظهار داشت : 97 درصد تاریخ 200 ساله ی آمریکا  جنگ و خونریزی بوده و این کشت و کشتارها همچنان در گوشه و کنار این کره خصوص در کشورهای جهان اسلام ادامه دارد حال ما به جنگ اتمی هیروشیما و ناکازاکی  کاری نداریم که به تنهایی حدود 220٬000 نفر جان خود را از دست دادند .

وی در بخش دیگری از این بخش از خطبه ی دوم تصریح نمود :  البته  به طور کلی نباید عامل تمام جنگ ها را نباید آمریکا بدانیم بلکه  « غفلت ها ، تفرقه ها و جنگ های داخلی»  در پیروزی دشمنان  نیز مؤثر بوده است  و فرق نمی کند که تفرقه بین شیعیان باشد یا سنتی ها  بلکه دشمن  به دنبال همین تفرقه ها است .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به دهم آذرماه  که مصادف است با سالروز  تأسیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت : شهید آیت الله سیدحسن مدرس، از بزرگ مردان تاریخ ایران زمین است. او که حدود هفده سال، از 1289 تا 1307 نماینده مجلس بود، هیچ گاه از راه انقلابی خویش پشیمان نشد و در طول این مدت، با جسارت و شجاعت شگفت انگیز به مبارزه با استبداد و استعمار پرداخت و سرانجام جان خود را نیز در این راه فدا کرد. انتخاب سال روز شهادت وی به عنوان روز مجلس از سوی مجلس شورای اسلامی، به ماندگاری نام و یاد او در خاطرها و شناخت هر چه بیشتر این عالم انقلابی کمک خواهد کرد.


وی افزود : در دیدگاه مدرس، مجلس قانون گذاری به دلیل تشکیل شدن از نمایندگان مردم کشور، به منزله ی عصاره ی ملت و مرکز ثقل مملکت است. وی مجلس را رقم زننده ی امور ملت و تنها مرجع تصمیم گیرنده در مملکت می دانست. مدرس معتقد بود هیچ قانون، مصوّبه و امتیاز بدون نظر و تصویب مجلس، قانونی نیست. وی در جلسه 25 اسفند 1302 در بیان مقام و منزلت مجلس می گوید: «این مجلس را به منزله تمام ایران می دانم. مثل این است که سی کُرور اهالی ایران در اینجا تشریف دارند».


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش خطاب به مردم ولایتمدار شوش اظهار نمود :به هنگام برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خدا را در نظر بگیرید نه این که به خاطر «قومیت ، رفاقت ، دوستی و آشنا بازی » ؛ قطعا نمایندگانی همچون شهید ایت الله سید حسن  مدرس نه با پول خریداری می شوند و از طرفی تحت تأثیر حرف های این وزیر و آن وزیر قرار نمی گیرند ؛ چنین نمایندگانی بدانید که به ذخایر مملکت تبدیل می شوند ؛  لذا به مردم ولایتمدار شهرستان شوش پیشنهاد می دهم با استفاده از بیانات گهربار مقام معظم رهبری  در مورد هر فزرد که می خواهد داوطلب شود مطالعه ی دقیق داشته باشید و بدانید «اگردر آینده  با  انتخاب فردی به عنوان نماینده  بدون آگاهی و بصیرت  اقدام کنید  نه فقط به شوش بلکه به استان و کشور صدمه زده اید » من کوچ تر از آن هستم که بخواهم در این مورد به شما نظر بدهم  ولی توصیه می کنم از بزرگان بپرسید  ، «انتخاب نماینده به صورت قومیتی ، رفاقتی را کنار بگذارید که روز قیامت  یقه ی همه ی ما  گیر نیوفتد  و از ما نپرسند که چرا با این انتخاب شهر خود را از رشد و آبادانی متوقف نمودی »

لازم به توضیح است  در این هفته قرار بود علی عبدی نسب سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان شوش  پشت میز خدمت در شبستان مصلای نماز جمعه  قرار گرفته و پاسخگوی سئوالات نمازگزاران باشد ؛ اما وقتی تا قبل از اذان  ظهر از حضور ایشان خبری نشد لا مسئول روابط عمومی  اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفنی ارتباط برقرار نمودم که اظهار داشتند « به دلیل نامساعد بودن  وضعیت جسمانی ، سرپرست اداره  و رفتن ایشان به بیمارستان ؛ حضور در مصلا مقدور نشده و بدینوسیله از فرماندار ، ستاد برگزاری نماز جمعه و نمازگزاران  رسما عذرخواهی نمود » لذا در هفته های آینده  علی عبدی نسب پشت میز خدمت حضور یافته و به سئوالات نمازگزاران پاسخ خواهد داد .

شایان ذکر است هفته ی آینده جمعه 16 آذرماه 1397 مهندس ایرج توحیدی رئیس اداره ی مخابرات پشت میزخدمت قرار گرفته و پاسخگوی سئوالات نمازگزاران خواهد بود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست