04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۳۱۰3885

امام جمعه ی شهرستان شوش گفت : هدف اصلی ترامپ از طرح «معامله ی قرن» ایجاد امنیت پایدار برای اسرائیل و نابودی سرزمین‌های فلسطین است .

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 13 روز چمعه 10خردادماه 1398 هم زمان با روز جهانی قدس و روز جهانی بدون دخانیات نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلی شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ آمام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، خطبه ی اول را همچون هفته ی گذشته به معرفی حضرت امام علی(ع) به عنوان وفادارترین یار پیامبر اکرم اختصاص داد و این هفته از شجاعت آن حضرت در جنگ خندق در مقابل عَمرو بن عَبدِوُدّ اختصاص داد و در این خصوص گفت : غزوه خندق یا غزوه احزاب از غزوات پیامبر(ص) که در سال پنجم هجری قمری رخ داد. این جنگ با توطئه قبیله بنی نضیر آغاز شد و قریش با تمام متحدان خود برای ریشه‌کن کردن اسلام همداستان شدند. برای مقابله با مشرکان به پیشنهاد سلمان فارسی، مسلمانان در اطراف مدینه خندق حفر کردند. این جنگ با پیروزی مسلمانان به پایان رسید و مشرکان عقب نشینی کردند.

وی افزود : این جنگ به احزاب نیز معروف است. زیرا قبیله قریش با متحدانش از دیگر قبایل کفار عرب و یهود، برای ریشه‌کن کردن اسلام بر ضد پیامبر(ص) و مسلمانان همداستان شدند. وقتی پیامبر(ص) بنی نضیر را، به دلیل خیانت، از سرزمینشان اخراج کرد، آنان راهی خیبر شدند و دیگر یهودیان را به جنگ با پیامبر(ص) تحریک کردند و این را می‌توان علت اصلی آغاز جنگ شمرد. پس از آن، یهودیانی از « بنی نضیر و بنی وائل همچون حُیی بن اَخْطَب نضری، سلام بن ابی الحُقَیق نضری، کنانةبن ربیع بن ابی الحقیق نضری، هَوذةبن قیس وائلی و ابوعمّار وائلی و ... »به مکه رفتند و ابوسفیان و قریش را به جنگ با رسول خدا(ص) برانگیختند. ابوسفیان از پیشنهاد آنان برای هم پیمانی در دشمنی و جنگ با رسول خدا(ص) استقبال کرد و یهودیان و قریش با یکدیگر هم پیمان شدند. سپس، آن یهودیان نزد «قبیله ی غَطَفان به ریاست عُیَینَةبن حِصن فَزاری» رفتند و با وعده دادن یک سال خرمای خیبر، آنان را برای جنگ با پیامبر(ص) با خود همراه کردند. آنگاه نزد بنی سُلَیم بن منصور رفتند و موافقت ایشان را نیز به دست آوردند. تعداد مشرکان از تمامی قبایل (احزاب) در این جنگ به 10000 هزار نفر رسید که چهار هزار نفرشان همراه با سیصد اسب و ۱۵۰۰ شتر از قریش و هم پیمانان آنها بودند. در بعضی منابع، تعداد آنان «قریش، غطفان، سُلَیم، اَسد، اَشجع، قُرَیظه، نضیر و دیگر یهودیان»۲۴۰۰۰ نفر ذکر شده است. این در حالی است که برخی تعداد مسلمانان را فقط 3000 هزار نفر ذکر کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش همچنین خاطر نشان نمود : وقتی گروهی از هم پیمانان رسول خدا(ص) از قبیله خزاعه آن حضرت را از عزم مشرکان با خبر کردند، وی درباره ی ماندن یا بیرون رفتن از مدینه با مردم مشورت کرد. «سلمان فارسی» گفت : « ما در ایران هرگاه از سوی سواران دشمن احساس خطر می‌کردیم، برگرد خویش خندق می‌کندیم.» مردم مدینه باتوجه به تجربه ی شکست در جنگ احد به دلیل مخالفتشان با رأی پیامبر(ص)، ماندن در شهر را برگزیدند و پیشنهاد سلمان را برای حفر خندق پذیرفتند. حفر خندق تا آن زمان در بین اعراب رایج نبود و باعث شگفتی مسلمانان و مشرکان شد. پیامبر(ص) به مردم فرمان داد تا پشت به کوه سَلْع، خندق را در مقابل خود حفر کنند و حفر آن را از مُذاد (قلعه‌ای در غرب مسجد فتح) شروع نمایند و تا ناحیه ذُباب و کوه راتِجْ (در کنار کوه بنی عبید در غرب بَطْحان) ادامه دهند. وی برای هر ده نفر چهل ذراعِ معین نمود و حفر هر قسمت را به قبیله‌ای واگذار کرد.

وی افزود : احزاب متشکل از سه لشکر به فرماندهی کل ابوسفیان بن حرب به مدینه رسیدند. قریش با قبایل پراکندۀ همراه خود (اَحابیش) و قبایل متحدش همچون قبایل کنانه و تِهامه، در رومَه میان جُرف و زَغابه، مستقر شدند و قبیله غطفان با قبایل متحد خویش نزدیک کوه احد اردو زدند. رسول خدا(ص) نیز با مسلمانان در دامنۀ کوه سَلْع مستقر شد و زنان و کودکان را در قلاع اسکان داد.

آیت الله سید محمد امام در ادامه به خیانت بنی‌قریظه اشاره کرد و یادآور شد : اوج سختی و فشار بر مسلمانان در این جنگ وقتی ظاهر شد که خبر رسید ، بنی قریظه (قبیله‌ای یهودی) که تعهد کرده بودند در صورت وقوع جنگ، نه با پیامبر(ص) باشند و نه علیه او، نقض عهد کرده و با مشرکان هم پیمان شده‌اند. کعب بن اسد قُرَظی (رئیس بنی قریظه)، هر چند که در ابتدا تمایلی برای نقض عهد نداشت، به تحریک حُیی بن اَخْطَب این کار را کرد. پیامبر(ص) برای حصول اطمینان از این خبر، رؤسای دو قبیله ی اوس و خزرج  را سوی بنی قریظه فرستاد و از آنان خواست تا در صورت صحت نقضِ عهد بنی قریظه، مطلب را سربسته به او منتقل کنند تا باعث ضعف روحیه ی مسلمانان نشود. بنی قریظه با شدیدترین لحن و زننده‌ترین جملات با آن دو برخورد کردند. آن دو برگشتند و با نام بردن از دو قبیله ی «‌عَضَل و قاره‌» خبر خیانت بنی قریظه را به پیامبر(ص) دادند. منظور از آوردن نام این دو قبیله یادآوری خیانت آنان نسبت به خُبَیب بن عَدی و یارانش در رَجیع بود. وقتی احتمال حمله ی شبانه ی بنی قریظه به مرکز مدینه زیاد شد، پیامبر(ص) دو گروه از اصحاب (پانصد تن) را برای محافظت از خانه‌های مسلمانان اعزام کرد و آنان تا صبح تکبیر می‌گفتند، زیرا نگرانی مسلمانان از حمله بنی قریظه به زنان و کودکان بیشتر از حملات قریش به خودشان بود. شبی دو گروه از مسلمانان با یکدیگر برخورد نمودند و نادانسته به سوی یکدیگر تیراندازی کردند. از آن پس، شعار «‌حم؛ لاینصَرون‌» سر می‌دادند تا این اتفاق تکرار نشود.

 

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به نبرد امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) با عمرو بن عبدود اشاره کرد و گفت : در این جنگ عمرو بن عبدود، مردی که شجاعتش زبان زد خاص و عام بود و او را با هزار سوار برابر می‌دانستند، همراه سه نفر دیگر  از تنگنای خندق گذشت. امام علی(ع) با چند تن از مسلمانان راه را بر آنان گرفتند. عمرو بن عبدود که در جنگ بدر زخمی شده و از شرکت در جنگ احد بازمانده بود، در این هنگام آماده ی جنگ بود و رجز می‌خواند و همواره مبارز می طلبید . حضرت علی(ع) برای جنگ با او به پاخاست، اما پیامبر(ص) به او دستور توقف داد تا شاید دیگری بپاخیزد. مسلمانان از ترس عمرو و دلیران همراه او سکوت کردند و کسی از آنان برای مبارزه داوطلب نشد. چون این وضع به درازا کشید و عمرو مغرورانه گفت که از فریاد مبارزطلبی، گلویش گرفت، سر انجام با اذن پیامبر(ص) حضرت امام علی(ع) برای جنگ با عمرو آماده شد. پیامبر(ص) عمامه خود را برگرفت و بر سر علی(ع) نهاد. شمشیر خود را نیز به وی داد و او را روانه کرد. حضرت علی(ع) پیش تاخت و از عمرو خواست اسلام را بپذیرد یا از مبارزه منصرف شود. عمرو هر دو خواست را رد کرد. پس بین آنان جنگی سخت در گرفت و علی(ع) ضربه ی عمرو را با سپر دفع کرد و سپس با ضربه‌ای رگ گردن وی را زد که از اسب به زمین افتاد و امام علی روی سینه ی او نشست ، عمرو بن عبدود وقتی خود را در مقابل امام علی(ع) ناتوان دید آب دهان را به صورت مبارک امام ریخت ، امیرالمؤمنین از روی سینه اش  بلند شد و پس از لحظاتی با یه ضربه ی شمشیر سر از تن عمرو بن عبدود جدا کرد که بعدها مشخص شد اگر امام علی در همان لحظه که آب دهان را عمرو به صورتش ریخت وی را به هلاکت می رساند می گفتند به خاطر خودش او را کشته است اما بار دوم به خاطر خدا وی را از پا درآورد ؛ و در پی آن، همراهان عمرو گریختند. علی(ع) در پی این پیروزی، تکبیر گفت و سپس نوفل بن عبدالله را که در گذر از خندق گرفتار شده بود، در مبارزه‌ای دیگر کشت و نزد پیامبر(ع) بازگشت.

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : خواهر عمرو بن عبدود بالای سر خواهرش آمد و رجزخوانی کرد که چه کسی جرأت کرده است برادر مرا کشته است ؛ وقتی متوجه شد امام علی(ع) بوده است دیگر برای برادرش گریه نکرد چون می دانست برادرش به دست امام علی(ع) که همتا ندارد کشته شده است . از این کار امام علی(ع) که عمروبنعبدود را به خاطر خودش نکشت این درس را می گیریم که برای احساسات و امیال شخصی خودمان هیچوقت تصمیم نگیریم و کاری انجام ندهیم بلکه احساسات خود را کنترل کنیم  چون ستون اصلی هر انسان ، عقل او می باشد .کاری که عاقلانه انجام شود ثواب دارد .

وی در پایان خطبه ی اول  خاطر نشان نمود :  اگر دشمنان ما شیعیان را مسخره کنند و یا پیروی از امام علی(ع) را عیب  بدانند این را بدانند که پیروی از امام علی(ع) و ولایت را افتخاری برای خود می دانیم و همین  پشتیبانی از ولایت را  برای آخرت خود  بالاترین امتیاز می دانیم .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن قدردانی از ملت ولایتمدار ایران که در اقصی نقاط کشور در راهپیمایی روزجهانی قدس شرکت کردند و پاسخ دندان شکنی به طرح معامله کردن قرن رئیس جمهور آمریکا دادند در این خصوص اظهار نمود :«معامله ی قرن » طرح و اصطلاحی سیاسی است که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در راستای آنچه اصطلاحا روند صلح بین دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس خوانده‌اند، دنبال می‌شود؛ بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند. جالب اینجاست که بدانید رئیس جمهور آمریکا، داماد خود، کوشنر را دلال این معامله تعیین کرده است.

 

وی افزود : این معامله شامل انتقال مالکیت محله‌ها و نواحی نزدیک به قدس مانند « بیت حنینا ، شعفاط ، کفر عقب و راس خمیس» به تشکیلات خودگردان فلسطین می‌شود. در کنار آن، شهرک قدیمی و محله‌های اطراف آن همچون « سلوان ، الشیخ جراح  و جبل الزیتون » را برای رژیم صهیونیستی باقی می‌گذارد. بر اساس این طرح بخش‌هایی دیگر از فلسطین شامل «نیمی از کرانه‌ی باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی که حتی از نظر جامعه جهانی به دولت فلسطین تعلق دارد، به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود»، و در عوض اسرائیل با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمه‌ی دیگر کرانه‌ی باختری و تمام نوار غزه و تنها چند محله از بیت‌المقدس شرقی موافقت می‌کند. طبق این طرح فلسطینیان باید از حق بازگشت به سرزمین خود (که در قطعنامه‌ی ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخت شده) صرف نظر کنند.

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به معرفی محمود عباس معروف به ابومازن به عنوان یک خیانکار همچون یاسر عرفات پرداخت و تصریح نمود : محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همانطور که یاسر عرفات می خواست به اسرائیل غاصب امتیاز بدهد و بخشی از سرزمین فلسطین را  هدیه نماید ، محمود عباس هم چون گوشش در اختیار نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل است با طرح  معامله ی قرن موافقت کرده و کشورهای « عربستان ، اردن و امارات »  نیز حمایت خود را از این طرح اعلام کرده اند  ؛ اگر این طرح اجرا شود فقط یک باریکه راهی برای فلسطینی ها می ماند که برای  نماز خواندن به مسجدالاقصی  بروند . آمریکا مدعی است اگر این طرح اجرا شود  درگیری ها بین فلسطین و اسرائیل  کلا از بین می رود  به شرط آن که فلسطینی ها  ساکت شده و انتظار بازگشت  نداشته باشند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود به تغییر پایتخت اسرائیل از تل آویو به قدس اشاره کرد و گفت : آمریکا  در حال  تشکیل پازل های این طرح می باشد  و اولین پازلش تغییر دادن پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل از تل آویو به قئس شریف بود که البته با مخالفت حتی شورای ابین المللی امنیت قرار گرفت  اما  همین راهپیمایی  ملت ایران  یک جواب دندان شکنی این طرح بود . و من  از همین تریبون نماز جمعه ی شهرستان شوش اعلام می کنم « این طرح  که در حال حاضر یک نطفه  است به لطف خدا  و با ایجاد وحدت بین ملت های مسلمان  علی رغم  مزدودی  پادشاهان و رئیس جمهورهای  خائن به ملت های خود ، این طرح ترامپ در همان نطفه خفه خواهد شد» مگر  ملت های مسلمان  مرده اند که آمریکا  می خواهد فلسطین را تقسیم کند ؟اصلا با کدام قانون  بین المللی این سازگاری دارد که یکی از آن سوی دنیا بیاید و بخواهد برای کشوری مثل فلسطین تصمیم بگیرد ؟

 

وی افزود : «هدف اصلی ترامپ از طرح «معامله ی قرن» ایجاد امنیت پایدار برای اسرائیل و نابودی سرزمین‌های فلسطین است .اما  به اینجا هم ختم نمی شود» امام خمینی(ره)  از همان سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی  آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس  معرفی کرد و فرمود « روز  قدس روز فلسطین نیست روز اسلام است » چون اسرائیل  هدفش از «نیل تا فرات» است   وظیفه  ی کل بشریت است که با اسرائیل جنک کند به خاطر این که فرض بدانید  اگر اسرائیل از نیل تا فرات را در اختیار بگیرد  آیا سیطره ی آن حفظ احاطه کردن کشورهای اسلامی است ؟ خیر بلکه هر کجا  نفت و گاز و یا منابعی که باشد  فقط به حرف زور  سعی می کند آن کشورها را هم در احاطه ی خود داشته باشد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : رژیم صهیونیستی دست به جنایتی تازه علیه مردم مظلوم فلسطین می‌زند و کشتار زنان و کودکان این سرزمین را از سر می‌گیرد، جماعتی که در برخی از شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت فعال هستند، اقدام به انتشار شایعی درباره خصومت مردم فلسطین و نوار غزه با اهل بیت(ع) و دشمنی آنان با شیعیان می‌کنند. با وجود این که چندین بار به این شبهات جعلی، پاسخ‌های دقیق داده شده و حتی شخص رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به آن واکنش نشان دادند و فرمودند: « در بحبوحه‌ی این حرفها، یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل می کند؛ دائم میروند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی‌ کمک می کنید؛ اهل غزه ناصبی‌اند! ناصبی یعنی دشمن اهل‌بیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، می گویند اینها ناصبی‌اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور اینها ناصبی‌اند!؟ بله، سنی‌اند؛ اما ناصبی!؟ اینجور حرف زدند، اینجور اقدام کردند، اینجور کار کردند.» و من هم می گویم اگر فلسطینی ها ناصبی هستند پس چرا نام مساجد آنها رسول الله(ص) ، امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) است؟ یا چرا نام فرزندان خود را  از القاب اهل بیت می گذارند ؟

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به  مذاکره نکردن ایران با آمریکا و هر کشور دیگر در خصوص برجام اشاره کرد و گفت : رئیس جمهور آمریکا که اخیرا دم از مذاکره با ایران می زند در واقع به دنبال آن است که ما از داشتن سلاح نظامی خصوصا موشک هایی که داریم و لرزه بر اندام دشمنان گذاشته اند دست بکشیم امام همانگونه که مقام معظم رهبری فرمود : «ما در مورد هر موضوعی مذاکره نمی کنیم و «موضوعات ناموسی و اساسی انقلاب» همچون توان دفاعی کشور نمی توانند موضوع مذاکره باشند.موضوعاتی همچون مسائل دفاعی، قابل مذاکره نیست. مذاکره در این مسائل دو کلمه خواهد بود، طرف مقابل می گوید ما این موارد را خواستاریم و ما هم می گوییم «نه» و تمام می‌شود.مذاکره نکردن با آمریکا به این علت است که اولاً هیچ فایده ای ندارد و ثانیاً ضرر هم دارد.آمریکایی‌ها معمولاً برای رسیدن به اهداف خود یک راهبرد دارند و یک تاکتیک. راهبرد آنها «فشار» با هدف خسته کردن طرف مقابل است و سپس از «مذاکره» به عنوان مکمل فشار استفاده می کنند تا به خواسته خود برسند. اگر از اهرم ها و ابزارهای فشار به درستی استفاده شود، فشار آمریکایی‌ها یا کم و یا متوقف خواهد شد، اما اگر فریب «دعوت به مذاکره» آمریکایی‌ها خورده شود و از اهرم‌های فشار استفاده نشود، نتیجه، لغزیدن و باخت قطعی است.»

 

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  در ادامه به 15 خرداد 1342سالروز قیام خونین اشاره کرد و گفت : قیام خونین 1342 تجمع و راهپیمایی مردم برخی از شهرهای ایران در اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) از علما و استادان حوزه علمیه قم بود. تظاهرات در قم، تهران و ورامین به خشونت کشیده شد و تعدادی از مردم شهید و مجروح شدند. امام خمینی(ره) با اعلام قبلی در ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر روز عاشورا سال ۱۳۸۳ قمری برای سخنرانی در مدرسه فیضیه قم حاضر شد و در سخنرانی خود به صراحت شاه وقت را مورد انتقاد قرار داد. در این روز؛ نیروهای امنیتی و انتظامی حکومت پهلوی در حالت آماده‌باش کامل بودند و احتمال هرگونه خطر برای امام راحل  و سرکوب مردم انتظار می‌رفت. و سرانجام امام خمینی(ره) را ابتدا به ترکیه و سپس نجف تبعید نمودند .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در بخش دیگری از  خطبه ی دوم به سالروز رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت : ساعت 20 / 22 بعداز ظهر روز شنبه سيزدهـم خـرداد ماه سـال 1368 لحظه وصال بـود. قلبى از كار ايستـاد كه ميليونها قلب را به نور خدا و معنويت احيا كرده بـود. رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) هر چند  که همه ی مردم را داغدار نمود اما همین مردم را در جهان  سر خط عزت و سربلندی قرار داد ، امام راحل سال 1368 از بین ما رفت و الان سال 1398 است  ؛ سی سال است  که فرزند خلف ش یعنی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» کشتی بان انقلاب است ، قبلا  کجا بودیم و الان کجا هستیم ، زمانی برای یک اسحله باید دستمان به خارج از کشور دراز می شد الان ما  با استفاده از بصیرت ، شجاعت و اخلاص مقام معظم رهبری به جایی رسیده ایم که  دشمنان  اگر از قدرت موشکی ما نمی ترسیدند تاکنون به کشور ما حمله کرده بودند .

 

آیت الله سید محمد امام در بخش پایانی خطبه ی دوم به شهادت امام جمعه ی شهرستان کازرون به دست یکی از اعضای فرقه ی  یمانی اشاره کرد و گفت : اگر به یاد داشته باشید  قبلا فرقه ای بود که  مدعی بودند با امام زمان(عج) ملاقات داشته و دارند  تا این که همه ی آنها دستگیر شدند و بعد به هر  تخلفی که انجام داده بودند اعتراف کردند ؛ حالا هم یکی از غرقه ی یمانی  امام جمعه ی شهرستان کازرون را که ساعت 3:30 بامداد از مصلی در شب زنده داری شهادت امام علی(ع) به خانه اش می رفته با ضربات چاقو به شهادت رسانده است ؛ این فرقه که از خون آشامان حزب بعث عراق به وجود آمده اند  در حالی که مدعی هستند نایب امام زمان(عج) هستند  اما امام جمعه ای که علمدار  راه امام زمان(عج) است را به شهادت می رسانند .

 

وی افزود : البته در استان فارس  و در سال 1360 نیز  امام جمعه ای توسط منافقین به شهادت رسید و اینیعنی چنین فرغه هایی در زندگی خود یا  اهل فساد و تخلف هستند و یا از دشمنان خارجی پول می گیرند تا چنین کارهایی انجام دهند .

شایان ذکر است اکیپ شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش به منظور اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا ایستگاه تست فشار خون رایگان را دایر نمود که قبل از خطبه ها مورد استقبال نمازگزاران قرار گرفت .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست