04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۷۲۴1915

مراسم مقتل خوانی واقعه ی جانسوز عاشورا در حسینه ی احمد آباد شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

صبح روز چهارشنبه 21 مهر 1395 مصادف با دهم محرم الحرام 1438 هجری قمری در حالی که در 20 نقطه ی شهرستان شوش مراسم تعزیه خوانی برگزار شد ، آئین مقتل خوانی توسط شریف احمدی در حسینه ی کوی احمدآباد شوش همانند سال های گذشته برگزار شد .

مقتل خوانی از سنت های مردم ولایتمدار خوزستان است که در صبح روز عاشورا در شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

به گزارش شوش نیوز  ، در این سنت عزاداری با خواندن مقتل از کتاب های مقاتل واقعه عاشورا بیان و مردم در رثای حضرت سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش به عزاداری می پردازند.

 به مناسبت روز عاشورا مراسم مقتل خوانی توسط شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش  در حسینه ی احمد آباد  برگزار و اجرا شد.

رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش پس از اتمام این مقتل خوانی در گفت وگویی کوتاه با شوش نیوز از برگزاری دوره ی آموزشی مقتل خوانی و آشنایی با شبهات عاشورایی خبرداد و در این راستا اظهار داشت : در نظر است با همکاری هیئت امنای حسینه ی احمدآباد و کانون فرهنگی سعادت روز های پنجشنبه و جمعه ی هر هفته تا پایان ماه صفر به منظور ارتقاء سطح آگاهی های علاقه مندان به اجرای تعزیه یک دوره آموزش  مقتل خوانی به زبان عربی و فارسی در شهرستان شوش برگزار شود .

وی افزود : در این با استفاده از « مقاتل معتبر ـ خطبه خوانی حضرت زهرا(س) ـ آداب و اخلاق منبر ، احکام و تاریخ اسلام و عقاید » در نظر است هیئت های برگزار کننده ی تعزیه  به صورت هماهنگ با حذف تحریفات یک تعزیه ی واحد برگزار کنند .

شریف احمدی در پایان خاطر نشان نمود : این یک پیشنهاد است و علاقه مندان به حضور در این دوره می توانند در وقت اداره به مسئول امور مساجد اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کریم ستاوی مراجعه نموده و فرم مخصوص را پر نمایند.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست