04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۳۱۹1699

جلسه هماهنگی مراسم جمع خوانی قرآن کریم در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت 10 صبح ، نخستین جلسه ی برنامه ریزی مراسم جمع خوانی قرآن در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شوش برگزار شد .

 

فرماندار شهرستان شوش ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان عنوان نمود : « شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن ـ ماه مبارک رمضان، ماه دوری از گناهان، ماه بندگی است » و ما امروز دور هم جمع شده ایم که برای برگزاری بزرگ ترین فعالیت قرآنی شهرستان شوش ، طبق سال های گذشته با حضور پرشور و گسترده روزه داران ولایت مدار شهرستان شوش هماهنگی های لازم را به عمل آوریم .

 

وی افزود : امسال مراسم جمع خوانی قرآن روز پنجشنبه 10 تیرماه 1395 مصادف با 24 رمضان1437 هجری قمری جزء 24 قرآن کریم ساعت 17 (یک روز قبل از روز جهانی قدس ) در شهرستان شوش برگزار می شود که این مراسم به صورت زنده از شبکه ی استانی صدا و سیمای مرکز خوزستان پخش می شود .

 

مهندس  نجاتی در ادامه به اهداف برگزاری مراسم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت : در این ماه باید بتوانیم در راستای نشر فرهنگ قرآنی در جامعه بیش از پیش گام برداریم تا بتوانیم جوانامان را به سمت قرآن سوق دهیم .


 

فرماندار شهرستان شوش در پایان بر همکاری دستگاه های اجرایی در جهت برگزاری هرچه باشکوه تردر این  مراسم حضور فعال داشته باشند و از خبرنگاران نیز خواست تا اطلاع رسانی خود را برای حضور مردم از هم اکنون آغاز نمایند . 

 

محمد حسن پور نعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه که به عنوان میزبان برگزاری این مراسم معرفی شد از حضور یکی از قاریان برجسته و بین المللی مصری در شوش خبر داد و گفت : یکی از قاریان برجسته ی مصری در ماه مبارک رمضان قرار است برنامه هایی در استان خوزستان برگزار نماید و سهم شهرستان شوش برگزاری دو محفل انس با قرآن در شهرهای « شوش و الوان » است و امیدوارم که مسئولین برای حضور آحاد مردم اطلاع رسانی کنند .


 

وی سپس به نحوه ی انتخاب قاریان برگزاری جمع خوانی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : انتخاب سه نفر از قاریان قرآن برای برگزاری جمع خوانی که به صورت زنده پخش می شود به عهده ی مدیریت و کارگردان اعزامی صدا و سیمای مرکز خوزستان است و مدیران دستگاه های دولتی شوش هیچ گونه اظهار نظری در این راستا ندارند ، لذا قاریان شهرستان شوش بدانند که صدا و سیمای مرکز خوزستان بر اساس معیارهایی که در نظر دارد هرساله اسامی را به ما ابلاغ می کنند .


 

 

در پایان مسئولیت ها به شرح زیر تقسیم شد :

 

1 ـ چاپ و نصب 10 عد بنر در بلیبوردهای شهر شوش ( اتاق اصناف شوش )

 

2 ـ تزئینات محوطه ی داخلی مکان برگزاری ( شهرداری شوش )

 

3 ـ وسیله ی نقلیه برای انتقال کتب قرآن و رحل از اندیمشک به شوش ( اداره ی آب غرب شوش)

 

4 ـ روشنایی محوطه داخل و بیرون محل برگزاری ( اداره ی برق )

 

5 ـ نصب تلفن موقت ثابت در محل برگزاری ( اداره ی مخابرات )

 

6 ـ دعوت از مدعوین ( ناحیه ی مقاومت بسیج ـ نیروی انتظامی و ادارات تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش  و امور مساجد اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی )

 

7 ـ هدیه ی هدایا برای تجلیل از اکیپ اعزامی صدا و سیمای مرکز خوزستان ( بخشداران مرکزی ، شاوور و فتح المبین ) .

 

8 ـ اطلاع رسانی در دنیای مجازی و نشریات الکترونیکی و متنی ( انجمن روزنامه نگاران ) .

 

9 ـ تدارک شام افطاری اکیپ اعزامی صدا و سیمای خوزستان ( آموزش و پرورش منطقه ی شاوور )

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست