04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۹۲۹2052

مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ی قرآن مهدویت و نهج البلاغه در شهر شاوور برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت مدیریت دبستان مرصاد و با همکاری اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی شاوور ، اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و کانون فرهنگی و هنری صاحب الزمان(عج) ، مراسم افتتاحیه ی دومین جشنواره ی قرآن مهدویت و نهج البلاغه ساعت 14:30 روز دوشنبه 29آذر1395 در نمازخانه ی آموزشگاه مرصاد برگزار شد .

 

 

 

 

به گفته ی مجید نیسی معاون پرورشی دبستان مرصاد ، در مجموع 275 نفر از دانش آموزان پایه ی سوم ، چهارم ، پنجم و ششم در مرحله مقدماتی در دو بخش حفظ قرآن و قرائت به روش ترتیل و نهج البلاغه با هم به رقابت پرداختند و در نهایت 27 نفر از آنها به مرحله ی نهایی راه یافتند و امروز به قضاوت کمیته ی داوران با هم رقابت دارند .

 

وی افزود : فردا سه شنبه 30آذر1395 ساعت 14:30 مراسم اختتامیه با حضور نژاد فاضلی مدیر اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی شاوور ، شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، کریم ستاوی مسئول امور مساجد ، رئیس انجمن روزنامه نگاران ، اعضای دفتر فرهنگی بنیاد مهدویت و جمعی از خانواده های برگزیدگان این جشنواره در همین محل برگزار خواهد شد .


 

سید عبدالحسین چریم یکی از اعضای دفتر فرهنگی بنیاد مهدویت شهرستان شوش در سخنانی کوتاه به اهمیت ذکر صلوات اشاره کرد و گفت : صلوات در لغت به معنی "دعاست" و نماز را به جهت این که شامل دعا می‌شود "صلاة" می‌گویند.‏ سلام و درود بی‌کران خداوند و فرشتگان و کسانی که ایمان به رسول خدا آوردند، به جهت عظمت، مقام و منزلت آن حضرت صلوات بر محمد (ص) و آلش می‌فرستند. عده‌ای هم صلوات پروردگار عالم را به پنج معنی تقسیم می‌کنند: ‏1) رحمت‏ ‏2) مغفرت‏ ‏3) شفا‏ ‏4) تزکیه ‏5) کرامت. صلوات خداوند برای مسلمین، در حقیقت به این معناست که خداوند آنها را پاکیزه می کند.

 

وی افزود : معنای حروف صلوات از دیدگاه علمای دین: بعضی از علمای دین حروف صلوات را به معنای خاصی بکار برده‌اند که عبارت‌اند از:‏ صاد در صلوات از "صمد" است. لام در صلوات از "لطیف" است. واو در صلوات از "واحد" است.هاء در صلوات از "هادی" است که همگی از اسماء خداوند هستند ، بعضی می گویند : صلوات یعنی تسلیم شدن ، یعنی تسلیم نماید خود را برای کسی که خدا او را وصی و خلیفه خود گردانیده است . محمد یعنی بسیار ستودن و بسیار ستایش کردن. سزاوار است که محمد را بسیار ستایند ، یعنی به هر ستایش ستوده شود ؛ و لذا اسم محمد به صلوات اختصاص داده شده و بعضی ها گفته اند که «محمد » و « احمد » مشتق از حمید است و « حمید » یعنی « حامد »، یعنی ستانیده و معنای « محمود » یعنی « ستوده». خدا دو اسم مبارک « حامد » و « محمود » را اختصاص داده به حضرت رسول الله در مقام ستودن حق تعالی، احمد است. یعنی از همه کس بیشتر ستایش گر خداست و در مقام ستوده شدن محمد است ، یعنی بیشتر از همه کس ستایش کرده شده است. حالا که به عظمت و اهمیت ذکر صلوات پی بردیم انتظار می رود از این به بعد از اعمال درون البته بدون ریا بر محمد و آل محمد صلوات بفرستیم .



 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست